וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בין רמאללה לשכם: 48 השעות הדרמטיות של הימ"מ שלכד את המחבלים

כוחות היחידה המרכזית המיוחדת של משמר הגבול פעלו ביומיים האחרונים בשני מוקדים שונים בעקבות המידע שהגיע על מקום הימצאם של המחבלים מעפרה ומברקן. חלק מהלוחמים אף לקחו חלק בשני מבצעי המעצרים. הכוחות הצליחו להשלים את המשימה בהצלחה, למרות חילופי אש כבדים

עריכה: איתי עמרם

במשך 48 שעות שהו לוחמי היחידה המרכזית המיוחדת (ימ"מ) של משמר הגבול בשטח ונערכו למעצרם של שני המחבלים שביצעו את הפיגוע בברקן לפני כחודשים, ואת פיגוע הירי בעפרה בתחילת השבוע וחוסלו הלילה (חמישי). המידע בנוגע לשניים התקבל כבר לפני כמה ימים משירות הביטחון הכללי (שב"כ) וההיערכות היחידה הייתה בשתי יחידות - זירת רמאללה וזירת שכם.

לידי וואלה! NEWS הגיעו פרטים חדשים משני המבצעים שסיימו את המצוד אחר השניים. תחילה התקבל מידע על מקום הימצאו של עמר ברגותי, שביצע את הפיגוע בעפרה. על פי שב"כ, הוא נסע במונית, רכב מסוג פג'ו, בכפר סילוואד. התכנית הייתה להאט את התנועה בנתיב הנסיעה של המונית, כדי לאפשר ללוחמים "לשלוף" את הנוסע תוך כדי תנועה. אלא שבמהלך הפעולה, נהג המונית ניסה לדרוס את אחד מלוחמי הימ"מ - שירה בתגובה באופן מדויק לתוכה.

לקריאה נוספת:
אחרי יותר מחודשיים: חוסל המחבל שביצע את הפיגוע בברקן
המחבל החשוד מהפיגוע בעפרה חוסל על ידי הימ"מ סמוך לרמאללה
משפחות הנרצחים הודו לכוחות הביטחון: "לא נצטרך לראות את המחבל"

תפיסת המחבל מברקן 12 בדצמבר 2018. דובר צה"ל, דובר צה"ל
תפיסת המחבל מברקן, הלילה/דובר צה"ל, דובר צה"ל

בעוד הלוחמים מתחקרים את הנעשה, התקבל מידע נוסף על מקום הימצאו של אשרף נעלאווה שמסתתר במחנה הפליטים עסכר שבאזור שכם. נעלאווה מעסיק כבר חודשיים את מערכת הביטחון, ועל כן החשיבות בעמידה בתכנון המבצע הייתה כפולה. בימ"מ החליטו לבצע פעולת תפיסה מהירה ולהשתלט על הבית בו שהה בניסיון להפתיעו ולמנוע אפשרות שיימלט.

כשהכוחות הגיעו למקום הם הבחינו בנעלאווה, שהיה חמוש ברובה מסוג קרלו. בדיקה העלתה כי מדובר באותו רובה ששימש אותו בעת הפיגוע בברקן. עם הגעת הכוחות נעלאווה פתח לעברם באש מטווח קצר. במהלך חילופי האש הצליחו הלוחמים לפגוע בו במהירות ולהרגו במקום. במהלך האירוע נפצע כלב שסייע לכוחות בפעילות והוא הועבר לוטרינר לקבלת טיפול רפואי בניסיון להיאבק על חייו.

בתום הפעילות שבו הכוחות לבסיסם במרכז הארץ כדי לבצע תחקור ראשוני של שני האירועים. בין היתר, הוצגו בתחקירים תיעוד ממצלמות הקסדה כדי להפיק לקחים מההתפתחויות בשטח בזמן המבצע המורכב.

sheen-shitof

פתרון טבעי

גבר, הגיע הזמן לשפר את התפקוד המיני ואת הזוגיות שלך

בשיתוף גברא
זירת אירוע  תפיסת המחבל מעפרה בכפר סרדא. צילום מסך
הזירה בה נלכד המחבל מעפרה, אמש/צילום מסך
תפיסת המחבל מברקן 12 בדצמבר 2018. דובר צה"ל, דובר צה"ל
הפעולות לתפיסתו של המחבל מברקן, הלילה/דובר צה"ל, דובר צה"ל
דיווח פלסטיני- ירי על הרכב בו נהג כנראה המחבל שביצע את הפיגוע בעופרה. צילום מסך
המונית בה אותר המחבל מעפרה, אמש/צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully