וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משפחות הנרצחים הודו לכוחות הביטחון: "לא נצטרך לראות את המחבל"

13.12.2018 / 9:21

משפחותיהם של קים לבנגורנד-יחזקאל וזיו חג'בי אמרו כי מותו של המחבל שביצע את הפיגוע בו נרצחו לא יחזיר את קרוביהם לחיים, אולם הדבר ימנע את מחזה קשה והיתקלות בו בדיונים בבית המשפט. משפחת לבנגרונד תקיים הפגנה כדי לקרוא לממשלה לחיזוק ההרתעה

עריכה: איתי עמרם

בני משפחותיהם של קים לבנגרונד-יחזקאל וזיו חג'בי, שנרצחו בפיגוע באזור התעשייה בברקן לפני כחודשיים, הודו הבוקר (חמישי) לכוחות הביטחון על תפיסת המחבל אשרף נעלאווה שביצע את המעשה. "משפחת לבנגרונד יחזקאל מודה לכוחות הביטחון ולעושים במלאכה על חיסול המחבל הנתעב שגדע את חיי קים האהובה", אמרו בני המשפחה. "עם זאת, על כל מחבל ששוקל לבצע פיגוע לדעת שלא ישאר בחיים. ואם אתרע מזלנו ושרד יש להחיל עליו עונש מוות".

"זו רבע נחמה, זה משהו שהשב"כ היו צריכים לעשות מזמן" אמרה שחר לבונגרד אחותה של קים. "שמחה שלא נצטרך לפגוש אותו בבית משפט, שמחה שלא נראה אותו יותר, מצד שני שום דבר לא יחזיר לי אחותי, זה משהו שהיה צריך לעשות מזמן, חודשיים הוא הסתובב חופשי". דברים ברוח דומה, אמר גם טל, אחיו של זיו חג'בי. "חששנו שהוא ייתפס בחיים ואז נצטרד להתמודד עם החיוכים בבית המשפט", אמר. "אנו מודים לכוחות הביטחון שהצליחו לשים עליו ידם".

לקריאה נוספת בנושא
"ניתן לקבוע שמדובר בפיגוע": בג"ץ אישר הריסת בית המחבל בברקן
כתב אישום נגד אביו של המחבל מברקן: ידע על רצונו לבצע פיגוע
"המשפחה שיתפה איתו פעולה": בג"ץ דן בהריסת ביתו המחבל מברקן

קים לבנגרונד-יחזקאל ההרוגה בפיגוע הירי בבקרן. מערכת וואלה! NEWS
קים לבנגרונד-יחזקאל שנרצחה בפיגוע/מערכת וואלה! NEWS

טל, אחיו של זיו הוסיף: "המשפחה ברגשות מעורבים, זו חצי נחמה, מעין סגירת מעגל שחיסולו את המחבל, זה לא יחזיר לנו את זיו, זה נותן לנו חצי נחמה של נצטרך להתמודד מולו, הבקשות נענו וחיסלו את המחבל, עכשיו צריך להמשיך במשימה ולהרוס את הבית שלו ולשלוח את כל הסייענים שלו לכלא".

גיא, בעלה של קים אמר כי תפיסתו של המחבל "עושה קצת אור בכל החושך הזה". לדבריו, יש לחזק את ההרתעה נגד מחבלים כדי למנוע הישנות מקרי טרור בעתיד. "עונש לא יחזיר לי את קים, אבל ההרתעה תמנע את הפיגוע הבא, שידעו שאנחנו לא פראיירים".

אב המשפחה רפי לבנגרונד מתכוון לקיים הפגנה במוצאי השבת בכיכר רבין, על מנת לקרוא לממשלה ולעומד בראשה לפעול ביד קשה למיגור הטרור: "עלינו להרתיע מחבלים פוטנציאליים מלבצע פיגועים. עליהם לדעת שביתם יהרס, משפחתם תגורש והם לא יהנו מסכומי עתק שמרעיפה עליהם הרשות. הוכח בעבר שבני משפחה, שחששו מהסנקציות, דיווחו על מחבל מועד ובלבד שלא יבולע להם. אני מצפה מעם ישראל להגיע בהמוניו. אבדתי את היקר לי מכל ושום דבר לא יחזיר לי את בתי האהובה. יחד עם זאת אני מרגיש צורך עז, כמעט שליחות, למנוע את הפיגוע הבא".

עוד באותו נושא

אחרי יותר מחודשיים: חוסל המחבל שביצע את הפיגוע בברקן

לכתבה המלאה
זיו חג'בי שנרצח בפיגוע באזור התעשיה ברקן בשומרון, 7 באוקטובר 2018. ., מערכת וואלה! NEWS
זיו חג'בי, שנרצח בפיגוע בברקן לפני כחודשיים/מערכת וואלה! NEWS, .

ראש הממשלה ושר הביטחון בנימין נתניהו אמר הבוקר כי "ידה הארוכה של ישראל תגיע לכל מי שפוגע באזרחיה". נתניהו מסר כי הוא "משבח את השב"כ, צה"ל והימ"מ על פעולותיהם המרשימות שהביאו לאיתור וחיסול המחבל השפל מהפיגוע בברקן ומחבל נוסף המעורב בפיגוע בעפרה".

השר לביטחון הפנים גלעד ארדן בירך את לוחמי הימ"מ על חיסול המחבלים מהפיגוע בברקן ובעפרה ואמר כי "ידנו הארוכה תגיע לכל מחבל נתעב בכל מקום בו הוא יימצא". עוד הוסיף השר כי "זה היה עוד לילה שבו נחשפו אזרחי ישראל לפעילות המבצעית של שוטרי משטרת ישראל, שעומדים על משמר הביטחון יומם ולילה. אני גאה בהם ומצדיע להם. תודה מעומק הלב".

שר התחבורה והמודיעין ישראל כץ אמר כי "חלפו הימים שדם יהודים היה הפקר". כץ בירך על חיסולם של המחבלים מהפיגועים בברקן ובעפרה והוסיף כי "נמצה את הדין עם כל המחבלים ושולחיהם. גם אבו מאזן, שמממן את משפחות המחבלים, חייב לשלם את המחיר".

יו"ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן דרש "מממשלת ישראל להודיע מיד על הפסקת העברת הכסף והדלקים במימון קטארי לרצועה". ליברמן בירך את כוחות הביטחון על חיסול שני המחבלים והוסיף כי "ברור מעבר לכל ספק שלפחות במקרה אחד מדובר בחוליית חמאס, שהופעלה על ידי הנהגת חמאס ברצועת עזה".

תפיסת המחבל מברקן 12 בדצמבר 2018. דובר צה"ל, דובר צה"ל
תפיסת המחבל מברקן, הלילה/דובר צה"ל, דובר צה"ל
תפיסת המחבל מברקן 12 בדצמבר 2018. דובר צה"ל, דובר צה"ל
תפיסת המחבל מברקן, הלילה/דובר צה"ל, דובר צה"ל
תפיסת המחבל מברקן 12 בדצמבר 2018. דובר צה"ל, דובר צה"ל
תפיסת המחבל מברקן, אתמול/דובר צה"ל, דובר צה"ל
תפיסת המחבל מברקן 12 בדצמבר 2018. דובר צה"ל, דובר צה"ל
תפיסת המחבל מברקן, אתמול/דובר צה"ל, דובר צה"ל
  • עוד באותו נושא:
  • פיגוע

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully