וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"ניתן לקבוע שמדובר בפיגוע": בג"ץ אישר הריסת בית המחבל בברקן

בג"ץ דחה את העתירות נגד הריסת בית המחבל מהפיגוע בו נרצחו שניים. השופטים קבעו כי קיימות מספיק ראיות כדי לקבוע שמדובר בפיגוע, שכן לפני המקרה המחבל הכין צוואה בה ציין בין היתר שהוא "יבצע את הפיגוע על רקע תוקפנות נגד העם הפלסטיני"

עריכה: יאיר דניאל

בג"ץ דחה היום (חמישי) את העתירות נגד הריסת בית המחבל מהפיגוע באזור התעשייה "ברקן", בו נרצחו זיו חג'בי וקים לבנגרונד-יחזקאל, ואזרחית נוספת נפצעה באורח בינוני. השופטים עופר גרוסקופף, דפנה ברק-ארז וג'ורג' קרא אישרו בכך את הצו שהוציא צה"ל להרוס שתי קומות שבהן התגורר המחבל אשרף נעאלווה בכפר שויכה שבאזור טול כרם.

את העתירה נגד ההריסה הגישו בני משפחתו של נעאלווה והמוקד להגנת הפרט. אחת מטענותיהם הייתה שמשום שהרוצח טרם נתפס, לא ניתן להוכיח ברמה מספקת כי מדובר בפיגוע. השופטים דחו טענה זו, וקבעו כי קיימות מספיק ראיות מנהליות כדי לקבוע שמדובר בפיגוע.

אף שרוב הראיות שהונחו בפניהם לכך היו סודיות, השופט גרוסקופף ציין בדבריו כי המחבל נעאלווה הכין צוואה לפני הפיגוע, בה ציין כי "יבצע את הפיגוע על רקע תוקפנות נגד העם הפלסטיני, הריסת בתים והפקעת רכוש, וכן כי יבצע את הפיגוע כתמיכה באל אקצא, באסירים ובארצו".

לקריאה נוספת בנושא:
כתב אישום נגד אביו של המחבל מברקן: ידע על רצונו לבצע פיגוע
בגלל הדלפה לתקשורת: ליברמן ביטל פגישה עם משפחות הנרצחים מברקן
זכוכיות מנופצות לכל עבר: תיעוד הזוועה במפעל בברקן לאחר הפיגוע

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה
את העתירה הגישו בני משפחתו של נעאלווה והמוקד להגנת הפרט. בית המחבל בכפר שויכה/מערכת וואלה, צילום מסך

יתרה מזאת, בהחלטה התייחס השופט גרוסקופף לכך שעל אף כתבי האישום נגד בני המשפחה, הצבא החליט שלא להרוס את הקומה השנייה בבית, "וזאת משהגיע למסקנה כי לא שימשה למגורי המפגע. בכך הפגין זהירות ראויה שהרי מעורבות העותרים לא הצדיקה הוצאת צו הריסה כנגד רכושם".

בחודש שעבר הוגש כתב אישום נגד אמו של המחבל ואחד מאחיו. האם מואשמת באי מניעת עבירה, משום שידעה לכאורה על כוונתו של בנה לבצע פיגוע, וכן ידעה כי יש ברשותו נשק. אחיו מואשם גם הוא באי מניעת עבירה, וכן בשיבוש מהלכי משפט - משום שלאחר שנודע לו שאחיו הוא שביצע את הפיגוע, דאג לפיררק את מצלמת האבטחה בביתם. החשש היה כי אם מצלמת האבטחה תיתפס על ידי כוחות הביטחון, עשויים להיראות בה צילומיו של המחבל מחזיק נשק.

צה"ל הקים כוח משימה מבוסס מודיעין, שלפני יותר מחודש החל לצאת למשימות איתור בלילה וביום במסגרת החיפושים אחר המחבל החמוש. עד כה נסרקו עשרות מבנים בהם מערות, חממות ושטחים חקלאיים. כמו כן תושאלו ונחקרו עשרות פלסטינים שהכירו אותו או באו איתו במגע בחודשים האחרונים, במטרה להתחקות אחר עקבותיו.

עוד באותו נושא

"המשפחה שיתפה איתו פעולה": בג"ץ דן בהריסת ביתו המחבל מברקן

לכתבה המלאה
קים לבנגרונד-יחזקאל ההרוגה בפיגוע הירי בבקרן. מערכת וואלה! NEWS
בחודש שעבר הוגש כתב אישום נגד אמו של המחבל ואחד מאחיו. קים לבנגרונד-יחזקאל שנרצחה בפיגוע/מערכת וואלה! NEWS
זיו חג'בי שנרצח בפיגוע באזור התעשיה ברקן בשומרון, 7 באוקטובר 2018. ., מערכת וואלה! NEWS
צה"ל הקים כוח משימה מבוסס מודיעין לאיתור המחבל. זיו חג'בי שנרצח בפיגוע/מערכת וואלה! NEWS, .
  • עוד באותו נושא:
  • ברקן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully