וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"המשפחה שיתפה איתו פעולה": בג"ץ דן בהריסת ביתו המחבל מברקן

לאחר שאלוף פיקוד המרכז הגיש צו להריסת שתי קומות מביתו של אשרף נעאלווה שרצח את זיו חג'בי וקים לבנגרונד-יחזקאל, משפחתו הגישה עתירה בנושא. "הרסו לי את כל הבית, אני רוצה שיהרסו להם גם את כולו", אמר אביה של קים

עריכה: יאיר דניאל

לאחר שבשבוע שעבר הוגשו כתבי אישום לבית המשפט הצבאי בשומרון נגד אמו ואחיו של אשרף נעאלווה שביצע את הפיגוע באזור התעשייה ברקן, בג"ץ דן היום (שני) בעתירה נגד הריסת ביתו. המחבל, מהכפר שוויכה שבאזור טול כרם, רצח את קים לבנגרונד-יחזקאל וזיו חג'בי במסע ירי במפעל "אלון" בחודש שעבר.

עו"ד נאסר עודה, המייצג את משפחת המחבל, אמר שמקווה שעתירה זו תהווה הזדמנות שבית המשפט ידון בטענות "שאף פעם לא נידונו באופן מעמיק". לטענתו מדובר בענישה קולקטיבית ופגיעה בתושבים חפים מפשע. "ההחלטה חורגת מכל מבחני המידתיות והסבירות שקבעה הפסיקה פעם אחר פעם", טען עודה. והסביר שכל עוד לא מתקבלת התשתית העובדתית במלואה, לא ניתן להפעיל את הסמכות.

נציג המדינה דחה את טענות העורך דין ואמר שבידי השופטים יש "ראיות ברורות וחד משמעיות שמדובר באירוע על רקע לאומני ופיגוע רצחני". לדבריו בעקבות אותן ראיות אין שום הכרח להמתין עד שהמחבל ייתפס.

עוד בנושא בוואלה! NEWS
אלפי לוחמים שמחכים לטעות של מחבל אחד: המצוד אחרי הרוצח מברקן
בגלל הדלפה לתקשורת: ליברמן ביטל פגישה עם משפחות הנרצחים מברקן
חודש לפיגוע בברקן: צה"ל הוציא צו הריסה לבית המחבל הנמלט

רפי יחזקאל, אביה של קים לבנגרונד יחזקאל בבג"ץ. ללא, מערכת וואלה! NEWS
"רוצה רק הריסה מלאה של הבית". אביה של קים בבית המשפט, היום/מערכת וואלה! NEWS, ללא

את העתירה הגישו בני משפחתו, אחרי שאלוף פיקוד המרכז נדב פדן הוציא צו להריסת קומות הקרקע והמרתף, בהן הוא גר. לדיון הגיעו קרובי הנרצחים קים לבנגרונד-יחזקאל וזיו חג'בי שזועמים על כך שהצו מתייחס רק לחלק מהמבנה ולא לכל הבית. בעתירה דנים השופטים דפנה ארז ברק, ג'ורג' קרא ועופר גרוסקופף.

בני משפחת הנרצחים בפיגוע באזור התעשייה ברקן הגיעו לדיון בבג"ץ. רפי לבנגרונד הגיע עם תמונתה של בתו קים. "אני נגד הריסת חצי בית. אני רוצה רק הריסה מלאה של הבית. רוצה עבודה שלמה, שיהרסו הכל או כלום". הוא אמר והוסיף כי "טענו לפני כן שאין זיקה אז לא הורסים את הקומה השנייה. למרות שטענתי מלכתחילה שצריך להרוס את כל הבית. הרסו לי את כל הבית, אני רוצה שיהרסו להם את כל הבית".

איריס חג'בי, אמא של זיו אמרה דברים דומים. "מצפים שישמעו אותנו ויבינו שצריך להרוס את כל הבית לא רק חלק. יש כתבי אישום, האח שיתף פעולה. צריך להרוס את הבית, והמשפחה צריכה להיות מגורשת. כי המשפחה שיתפה פעולה. האמא ידעה שהוא רוצה להיות שהיד, שיש לו נשק, ידעה מה הוא הולך לעשות ולא הזהירה אף אחד. לה ולמשפחתה אין מה לחפש במדינה הזאת. אני עוד לא מדברת על זה שחודש וחצי לא תפסו את המחבל".

עוד באותו נושא

האם והאח ידעו על כוונת הפיגוע: אישום נגד משפחת המחבל מברקן

לכתבה המלאה
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"הכל או כלום". מתוך ההחלטה בבג"ץ, היום/מערכת וואלה!, צילום מסך

מכתב האישום עלה כי אמו של המחבל ידעה שיש בידיו נשק וכי הוא מתאמן בו. נעאלווה אף ציין בפניה כשבועיים לפני הפיגוע כי בכוונתו לבצע פיגוע ולמות כ"שהיד". כמו כן, האם יידעה את אחיו בפרטים - אך השניים לא פעלו למנוע את הפיגוע. בנוסף לכך, לאח מיוחסת עבירה נוספת של שיבוש הליכי משפט בגין ניסיונו, לאחר הפיגוע, להסתיר את מכשיר ההקלטה של מצלמת האבטחה בביתם. עם הגשת כתבי האישום ביקשה התביעה הצבאית את הארכת מעצרם של הנאשמים עד תום ההליכים.

נעאלווה, שנמלט לאחר הפיגוע, עדיין לא אותר. צה"ל הקים כוח משימה מבוסס מודיעין, שבמשך החודש האחרון יוצא למשימות איתור בלילה וביום במסגרת החיפושים אחר המחבל החמוש. עד כה נסרקו עשרות מבנים בהם מערות, חממות ושטחים חקלאיים. כמו כן תושאלו ונחקרו עשרות פלסטינים שהכירו אותו או באו איתו במגע בחודשים האחרונים, במטרה להתחקות אחר עקבותיו.

זיו חג'בי שנרצח בפיגוע באזור התעשיה ברקן בשומרון, 7 באוקטובר 2018. ., מערכת וואלה! NEWS
מוחים נגד העתירה. זיו חג'בי, הגבר שנרצח בפיגוע בברקן/מערכת וואלה! NEWS, .
קים לבנגרונד-יחזקאל ההרוגה בפיגוע הירי בבקרן. מערכת וואלה! NEWS
קים לבנגרונד-יחזקאל שנרצחה בפיגוע בברקן/מערכת וואלה! NEWS
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
בית המחבל בכפר שויכה סמוך לטול כרם/מערכת וואלה!, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully