וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בגלל הדלפה לתקשורת: ליברמן ביטל פגישה עם משפחות הנרצחים מברקן

אחרי שהשיחה שקיים אביה של קים לבנגרונד-יחזקאל עם איש משרד הביטחון פורסמה על ידי חברת החדשות, ליברמן הודיע למשפחות על ביטול פגישת העדכון שתוכננה להיום. "עם כל הצער וההבנה, לא ניתן לקיים שיח פתוח", אמר ליברמן. אביה של קים השיב: "סמרטוט, אפעל כדי שלא ייבחר"

עריכה: יאיר דניאל

שר הביטחון אביגדור ליברמן הודיע היום (רביעי) למשפחותיהם של קים לבנגרונד-יחזקאל וזיו חג'בי, שנרצחו בפיגוע באזור התעשייה ברקן לפני כחודש, כי בכוונתו לבטל את הפגישה שתכנן לקיים עמם היום, זאת לאחר ששיחה שקיימו עם קצין צה"ל הודלפה לכלי התקשורת.

ההודעה באה לאחר שחברת החדשות פרסמה הקלטת שיחה בין אביה של קים, רפי יחזקאל, לאיש משרד הביטחון, במהלכה הסביר האחרון את העיכובים והקשיים בהריסת ביתו של המחבל שביצע את הפיגוע. הבוקר דווח בכלי התקשורת הפלסטיניים, כי צה"ל פשט על בית המחבל וערך בו חיפושים.

"ביקשתי לפגוש אתכם בנפש חפצה ומתוך כוונה כנה לשמוע וגם לעדכן אתכם במצוד אחר רוצח יקיריכם", כתב ליברמן במכתבו למשפחות. "הזמנתי למפגש נציגים בכירים מצה"ל ומהשב"כ, כדי להציג לכם באופן מעמיק ובלתי אמצעי את מאמצי מערכת הביטחון ללכידת המחבל ולהריסת ביתו. לצערי הרב, כאשר שיחה עם קצין צה"ל בדרגת סגן אלוף, שהתקשר אליכם בהנחייתי, מוקלטת ומודלפת לתקשורת, עם כל הצער וההבנה, לא ניתן לקיים שיח פתוח. לפיכך, הפגישה שתוכננה להיום, לא תתקיים".

לקריאה נוספת:
"הצבא משתף פעולה עם המצב": עצרת תמיכה במחבל מברקן סמוך לביתו
שב"כ מגשש באפלה: המחבל הבודד שהצליח להערים על כוחות הביטחון

קים לבנגרונד-יחזקאל ההרוגה בפיגוע הירי בבקרן. מערכת וואלה! NEWS
קים לבנגרונד-יחזקאל שנרצחה בפיגוע בברקן/מערכת וואלה! NEWS

במסגרת השיחה שפורסמה, עדכן איש משרד הביטחון את רפי יחזקאל, אביה של קים, בצו ההריסה שהוציא מפקד פיקוד המרכז, כחודש לאחר הפיגוע. בשיחה נשמע יחזקאל מביע את מורת רוחו מהעובדה שהבית לא יהרס במלואו. "הם הרסו לי את המשפחה, למה להתחשב במחבל?", תהה יחזקאל בשיחה. "כשהוא רצח את הבת שלי הוא התחשב במשפחות שהיא משאירה מאחורה? בבן שלה שיישאר יתום, שלעולמי עד הוא לא יכיר את אמא שלו? מבחינתי אם אתה מתכוון להרוס לו איזו פינה בבית אז אל תהרוס, תשאיר לו את זה בנוי, חבל... זו דעתי".

עם ההודעה על ביטול המפגש, רפי יחזקאל הגיב בזעם. "אדם שלא מסוגל לעמוד בפניי ולהסביר לי למה הוא רוצה להרוס רק חצי בית של המחבל ביטל את הפגישה, לא יכול לנהל מלחמה", אמר בשיחה עם וואלה! NEWS. "האם אפשר לסמוך עליו שינהל פה את הצבא ויקבל החלטות גורליות למדינת ישראל אם הוא לא מסוגל לעמוד מולי ולהגיד לי למה הוא רוצה לשבור רק חצי בית? איך מחזיקים דבר כזה בממשלה ועוד תפקיד כזה לש שר ביטחון. סמרטוט".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

לראשונה טיפלו בסיבה בגללה חליתי בפיברומיאלגיה ולא בסימפטום

בשיתוף מרכז איריס גייר לטיפול דרך אבחון בגלגל העין
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
בית המחבל בכפר שויכה, היום/מערכת וואלה!, צילום מסך

יחזקאל אף תבע את התפטרותו של ליברמן. "אני אפעל בכל דרך אפשרית בעולם כדי שלא ייבחר יותר, לא רק כשר, אלא גם לא כחבר כנסת", הצהיר. "אני אלחם בכך גם אם יהיה הדבר האחרון שאעשה בחיים שלי".

לגבי ההקלטה, אמר: "הוא לא הולך להגיד שום דבר ביטחוני וחסוי שאי אפשר לומר. הוא מצפה שאני אשמור בבטן בזמן שהוא אומר 'זה מה יש'. מה הוא חשב? שאשב בשיחה והוא ואתן לו לנאום? שאני מעריץ שלו? הוא הרי ילך לספר בתקשורת מה שבא לו. הוא הולך להגיד לי למה הוא רוצה לשבור רק רבע בית וקשה לו לשמע את התשובות שלי, אז הוא כמו שפן... בג"ץ זה רק תירוץ עלוב. אם בג"ץ היה אומר שההריסה הייתה טעות, הרי שמדובר בעניין כספי וניתן לבנות את הבית ולגמור עניין. לי לעומת זאת, אין סכום כסף שאני יכול לשלם כדי להחזיר את הבת שלי".

"הדרך היחידה" - ליברמן: "מיצינו את כל האופציות והאפשרויות - חייבים להנחית מכה קשה על חמאס". שי מכלוף
"לא ניתן לקיים שיח פתוח". ליברמן/שי מכלוף

הריסת חלק מביתו של המחבל שביצע את הפיגוע בברקן אינה נחשבת לחריגה. מדובר בהליך שגרתי שבו הורסים רק את החלק שבו התגורר המחבל, ולא חלקים שבהם גרים בני משפחתו, זאת בהתאם לפסיקת בג"ץ .

בדיון בוועדת חוץ ביטחון בשבוע שעבר בנושא הריסות בתי מחבלים, אמר ראש מחלקת מבצעים בצה"ל, אלוף-משנה ערן אוליאל, כי בארבע השנים האחרונות נהרסו 45 בתים - 40 מהם בגדה וחמישה בירושלים. "ההחלטה איזה מדרג הריסה לבצע - מאטימת חדר ועד הריסת בניין - איננה החלטה בצה"ל וגם סוגיית ההרתעה נבדקת ונחקרת על ידי שב"כ. אנחנו, מיד לאחר הפיגוע, מבצעים את המיפוי של המבנה, מבצעים את ההריסה לאחר ההחלטה, וכן אמונים על האכיפה לאחר מכן - כלומר לוודא כי בית שנהרס נשאר הרוס ואדם שהורחק לא חזר למקום", אמר אוליאל.

עו"ד ענת אסיף ממחלקת ייעוץ וחקיקה במשרד המשפטים הסבירה כי הסמכות להריסת בתים היא "סמכות מנהלית חריגה עם השלכות דרמטיות על פרטים, שרובם אין להם קשר, מלבד קרבה משפחתית, לפיגועים הרצחניים שנעשו. היא הוסיפה כי "המערכת המשפטית אינה מסרסת את התהליך, אלא, לשמחתנו, אנו מדינה שפועלת על פי אמות מידה חוקתיות ודמוקרטיות, והמדינה מחויבת בבחינת הדברים לפני שחותמים על צו חריג".

(עדכון ראשון 10:39)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully