וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כתב אישום נגד אביו של המחבל מברקן: ידע על רצונו לבצע פיגוע

מכתב האישום שהוגש לבית המשפט הצבאי בשומרון עולה כי האב ידע על כוונת בנו לבצע פיגוע ואף ניסה "להעלים" את רכבו. הוא מצטרף לכתבי אישום שהוגשו נגד אמו ואחיו של אשרף נאעלווה, שרצח שני ישראלים במפעל באזור התעשייה ברקן. המצוד אחר המחבל נמשך

עריכה: יאיר דניאל

כתב אישום הוגש היום (חמישי) לבית המשפט הצבאי בשומרון נגד אביו של המחבל שביצע את הפיגוע באזור התעשייה ברקן. סעיפי האישום המיוחסים לאב הם עבירות של אי מניעת עבירה ושיבוש הליכי משפט, לאחר שעל פי הנטען, הוא ידע כי המחבל מתאמן בנשק המצוי ברשותו וכי בכוונתו לבצע פיגוע.

כתב האישום מגיע על רקע המשך המצוד אחר המחבל, אשרף נעאלווה מהכפר שוויכה שבאזור טול כרם, שרצח את קים לבנגרונד-יחזקאל וזיו חג'בי במפעל "אלון" בברקן. לפי הנטען, הנאשם פעל למכירת רכבו של המחבל במטרה להעלימו, ולאחר שלא הצליח, החביא את הרכב. עם הגשת כתב האישום ביקשה התביעה הצבאית את הארכת מעצרו עד תום ההליכים.

עוד בוואלה! NEWS:
ריקודים, סלפי וקביים: כהונתו של אלשיך דרך עדשת המצלמה
עגלים חושמלו בשוקרים: עובדים במפעל "אדום אדום" הורשעו בהתעללות
פרקליטו של טראמפ לשעבר הודה כי שיקר לקונגרס בחקירת רוסיה

אשרף נעאלווה, המחבל מפיגוע הירי באזור התעשייה ברקן שבשומרון. טוויטר, מערכת וואלה! NEWS
אשרף נעאלווה/מערכת וואלה! NEWS, טוויטר
פעילות צה"ל בכפר שוויקה ממנו יצא המחבל שביצע את הפיגוע בברקן 9 אוקטובר 2018. דובר צה"ל
המצוד נמשך. פעילות צה"ל בשוויכה/דובר צה"ל

כתב אישום זה מצטרף לכתבי אישום נוספים נגד מעורבים אחרים שלא מנעו את הפיגוע, בהם אמו ואחיו של המחבל, שנאשמים בכך שידעו שיש בידי המחבל נשק וכי הוא מתאמן בו. לפי כתב האישום, נעאלווה אף ציין בפני האם שבועיים לפני הפיגוע כי בכוונתו לבצע פיגוע ולמות כ"שהיד". כמו כן, האם יידעה את אחיו בפרטים - אך השניים לא פעלו למנוע את הפיגוע. בנוסף לכך, לאח מיוחסת עבירה נוספת של שיבוש הליכי משפט בגין ניסיונו, לאחר הפיגוע, להסתיר את מכשיר ההקלטה של מצלמת האבטחה בביתם.

בתחילת החודש הוציא מפקד פיקוד מרכז אלוף נדב פדן צו הריסה לבית המחבל. הצו מתייחס לקומת המרתף וקומת הקרקע של המבנה בכפר שוויכה, שבו התגורר נעאלווה. האישור ניתן לאחר שנדחתה השגה שהגישה משפחתו של המחבל נגד הריסת הבית.

צה"ל הקים כוח משימה מבוסס מודיעין, שלפני יותר מחודש החל לצאת למשימות איתור בלילה וביום במסגרת החיפושים אחר המחבל החמוש. עד כה נסרקו עשרות מבנים בהם מערות, חממות ושטחים חקלאיים. כמו כן תושאלו ונחקרו עשרות פלסטינים שהכירו אותו או באו איתו במגע בחודשים האחרונים, במטרה להתחקות אחר עקבותיו.

קים לבנגרונד-יחזקאל ההרוגה בפיגוע הירי בבקרן. מערכת וואלה! NEWS
נרצחה בפיגוע. קים לבנגרונד-יחזקאל/מערכת וואלה! NEWS
זיו חג'בי שנרצח בפיגוע באזור התעשיה ברקן בשומרון, 7 באוקטובר 2018. ., מערכת וואלה! NEWS
נרצח בפיגוע. זיו חג'בי/מערכת וואלה! NEWS, .

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully