וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עגלים חושמלו בשוקרים: עובדים במפעל "אדום אדום" הורשעו בהתעללות

29.11.2018 / 17:15

בית המשפט בנצרת הרשיע את מנהלי קו השחיטה במפעל בבית שאן, לאחר שסיפקו לעובדים שוקר חשמלי לזירוז בעלי החיים. העובדים חשמלו את העגלים גם כשלא היו יכולים לזוז, ובכמה הזדמנויות הכו באותם בהוראות הממונים. השופטים אמרו כי התכלית לגרימת הסבל הייתה "מקסום רווחים"

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מחשמלים את הפרות בשוקר חשמלי. מתוך תחקיר כלבוטק/מערכת וואלה!, צילום מסך

בית משפט השלום בנצרת הרשיע היום (חמישי) את מנהל קו השחיטה במפעל "אדום אדום" שבבית שאן, אליהו בן מחלוף שטרית בן ה-45, ואת ממלא מקומו באהא דרבאשי, בן 33 מוקייבלה, בביצוע עבירות של התעללות בבעלי חיים. תחילת הפרשה בדצמבר 2012, עם פרסום תחקיר בתכנית "כלבוטק" שחשף התעללות בעגלים ובכבשים במשחטת "אדום אדום" של חברת תנובה.

מכתב האישום עלה כי מנהל קו השחיטה סיפק לעובדים שוקר חשמלי לשם זירוז בעלי החיים והובלתם לשחיטה. העובדים עשו שימוש בשוקר, ללא תכלית ראויה ובאופן שגרם כאב וסבל לעגלים. הם גם חשמלו את העגלים בעת הולכתם ממקום למקום באמצעות השוקר, בכך שהצמידו אותו לחלקים שונים בגופו של העגל, לרבות אזורים רגישים כגון אשכים, אחוריים, בטן, חזה, צוואר, ראש ופנים.

עוד בוואלה! NEWS:
מסתמן: צעדים משמעתיים למפקדים מתקרית ירי הטיל על האוטובוס בדרום
ריקודים, סלפי וקביים: כהונתו של אלשיך דרך עדשת המצלמה
פרקליטו של טראמפ לשעבר הודה כי שיקר לקונגרס בחקירת רוסיה

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
התחקיר תיעד כיצד הפועלים מכים טלאים בראשם ובגופם, דורכים עליהם, נשכבים ורוכבים עליהם/מערכת וואלה!, צילום מסך

לעיתים עשו העובדים שימוש בשוקר כלפי עגלים שרבצו או קרסו בשל מעידה, החלקה או חרדה, אף במקרים בהם לא הייתה לעגלים יכולת פיזית לקום ממקומם, ותוך גרימת כאב וסבל מיותרים. בנוסף לכך, בכמה הזדמנויות הכו נאשמים את בעלי החיים במקלות מעץ ובצינורות פלסטיק בחלקים שונים בגופם, לרבות על גביהם וראשיהם, חלק מהמקרים נעשו בידיעת הממונים ובהנחייתם.

בית המשפט הרשיע את השניים בעבירות של התעללות בבעלי חיים, אך זיכה אותם מעבירה של היזק לחיה כיוון שהיא נבלעת בעבירת ההתעללות. הרשעה זו מצטרפת אל שני עובדים בקו השחיטה, שנגדם הוגש כתב אישום נוסף במסגרת אותה הפרשה, שהודו, הורשעו וריצו מאסר בעבודות שירות.

בית המשפט מתח ביקורת חריפה על התנהלו הנאשמים וקבע כי "קיימים מצבים המצויים בתחום האפור שבהם לא ברור אם מעשה הוא מותר או אסור, אז נהלים סדורים עשויים להסיר ביעילות את הערפל. מעשי קיצון כגון המפורטים בכתב האישום, אשר מומחשים באופן מזעזע בשלל הסרטונים, אינם דורשים נוהל". עוד נקבע בהחלטה כי "הסבל שנגרם לעגלים, בשל השימוש בשלל אמצעים מכאיבים, ובעיקר בשוקר חשמלי, הוא עצום. התכלית היא כאמור מקסום רווחים".

מעמותת "אנימלס" (לשעבר אנונימוס לזכויות בעלי חיים) נמסר בתגובה: "זהו פסק דין היסטורי שמציב תמרור אזהרה חשוב לתעשיית הבשר - יש חוק בישראל, והתעללות בבעלי חיים היא עבירה פלילית חמורה. התעללות בבעלי חיים היא שגרה יומיומית בבתי מטבחיים, חלק בלתי נפרד מפס ייצור שרואה ביצורים חיים חומרי גלם. יותר ויותר ישראלים שנחשפים לאכזריות הזאת בוחרים להוציא את הבשר מהצלחת".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully