וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי יותר מחודשיים: חוסל המחבל שביצע את הפיגוע בברקן

כוחות הביטחון לכדו את המחבל שביצע את הפיגוע באזור התעשייה ורצח את קים לבנגרונד-יחזקאל וזיו חג'בי במפעל שבו הועסק. המחבל, אשרף נעאלווה, אותר במחנה הפליטים באזור שכם ונהרג במהלך מעצרו. משפחות הנרצחים: "מודים לכוחות הביטחון"

עריכה: יאיר דניאל

אשרף נעלאווה, המחבל שביצע את הפיגוע באזור התעשייה ברקן בתחילת אוקטובר השנה, נהרג הלילה (חמישי) בפעולה משותפת של צה"ל והשב"כ, כשאותר במחנה הפליטים עסכר באזור שכם. המפגע היה חמוש בנשק מסוג קרלו בעת הגעת הכוחות למקום בו הסתתר, אז התפתחו חילופי אש בינו לבין לוחמי הימ"מ שמהם נהרג. בפיגוע שביצע נעאלווה, נרצחו קים לבנגרונד-יחזקאל וזיו חג'בי, ואזרחית ישראלית נפצעה באורח בינוני.

איתורו של נעאלווה, התבצע הודות לשיתוף פעולה בין שב"כ, ימ"מ וצה"ל, ותחת פיקודו של מפקד אוגדת יו"ש, תת-אלוף ערן ניב. במסגרת הפעילות נעצרו ונחקרו על ידי שב"כ מספר חשודים שסייעו או היו מודעים לפעילותו של נעאלווה - חלקם הועמדו לדין. מחקירתם עלה כי היה בכוונת נעאלווה לבצע פיגוע נוסף, שלמעשה נמנע עם איתורו הלילה.

על פי דיווחים פלסטיניים, נעלוואה הסתתר בדירה במחנה הפליטים עסכר בשכם עד שנחשף. הם מוסיפים כי זמן קצר לאחר חיסול נעאלווה, החלה הפגנה במחנה הפליטים ונשמעו קריאות להכריז על שביתה כללית באיו"ש, זאת על רקע חיסול שני המחבלים - מהפיגוע בעפרה ומברקן.

עוד בוואלה! NEWS
"ניתן לקבוע שמדובר בפיגוע": בג"ץ אישר הריסת בית המחבל בברקן
אלפי לוחמים שמחכים לטעות של מחבל אחד: המצוד אחרי הרוצח מברקן
עלה לקומה השנייה, אזק את קים - וירה: כך נראו רגעי האימה בפיגוע בברקן

אשרף נעאלווה, המחבל מפיגוע הירי באזור התעשייה ברקן שבשומרון. טוויטר, מערכת וואלה! NEWS
המחבל אשרף נעאלוה/מערכת וואלה! NEWS, טוויטר

המצוד אחר נעאלווה החל זמן קצר לאחר הפיגוע. המחבל הועסק במפעל בו ביצע את הרצח, והצליח להימלט ממנו במהירות ולהתגבר על מאמצי כוחות הביטחון לאתרו.

במסגרת הניסיונות, צה"ל עצר את אמו ואת שתי אחיותיו של נעאלווה. בנוסף, הכוחות ביצעו מעת לעת מעצרים ברחבי יהודה ושומרון, שהתווספו למעצרם של שבעה חשודים נוספים מבני משפחתו ומסביבתו הקרובה של נעאלווה.

עם הפרסום על תפיסת המחבל, משפחותיהם של הנרצחים בפיגוע ביקשו להודות לכוחות הביטחון על תפיסת המחבל. "זו רבע נחמה, זה משהו ששב"כ היו צריכים לעשות מזמן" אמרה שחר לבנגרונד, אחותה של קים. "שמחה שלא נצטרך לפגוש אותו בבית משפט, שמחה שלא נראה אותו יותר, מצד שני שום דבר לא יחזיר לי אחותי, זה משהו שהיה צריך לעשות מזמן, חודשיים הוא הסתובב חופשי".

הצעה שאסור לפספס

התקדמו לדור הבא של ברי המים של תמי4: קטנים יותר, חכמים יותר

לכתבה המלאה
תפיסת המחבל אשרף נעאלוה בפיגוע בברקן בשכם על ידי צה"ל. מערכת וואלה!
דירת המסתור בשכם בה הסתתר המחבל אשרף נעאלוה, ובה חוסל/מערכת וואלה!

רפי, אביה של קים, הוסיף: "יש עוד הרבה מה לעשות, העבודה שלנו עדיין לא התחילה. אני רוצה שידאגו להוצאת החשק למחבלים לבצע פיגועים, רוצה שהממשלה שלנו תעשה הרבה יותר ממה שהיא עושה היום, תראה מה קרה אחרי הרצח של קים, הבוקר דקרו שני חייל מג"ב בירושלים, בתחילת השבוע פצעו אנשים ורצחו תינוק, הם לא מספיקים כי לא מרתיעים אותם מספיק ואני רוצה להוציא את החשק".

גיא, בעלה של קים אמר כי הריגת המחבל "עשתה לי קצת אור בכל החושך הזה". לדבריו, "היום זה אני. המשפחה שלנו קיבלה את הבום הזה, בכל זאת נקיים את עצרת המחאה כי חייבים לעשות שינוי, לא הגיוני שלא נרתיע את המחבל, מחבל שירצה לצאת לבצע פיגוע ידע שאין למשפחה שלו איפה לגור, עונש לא יחזיר לי את קים, אבל ההרתעה תמנע את הפיגוע הבא, שידעו שאנחנו לא פראיירים".

הזירה בו נתפס המחבל

קים לבנגרונד-יחזקאל ההרוגה בפיגוע הירי בבקרן. מערכת וואלה! NEWS
קים לבנגרונד-יחזקאל/מערכת וואלה! NEWS

גם במשפחת חג'בי חששו מהרגע שייאלצו להיתקל בבית המשפט במחבל. "חששנו שבסופו של דבר הוא יתפס חי ונצטרך להתמודד עם החיוכים שלו בבית המשפט", אמרו. "מודים לשירותי הביטחון שהצליחו לשים עליו את ידם". טל, אחיו של זיו הוסיף, "המשפחה ברגשות מעורבים: זו חצי נחמה, מעין סגירת מעגל שחיסולו את המחבל, זה לא יחזיר לנו את זיו, זה נותן לנו חצי נחמה של נצטרך להתמודד איתו בבית המשפט, הבקשות נענו וחיסלו את המחבל, עכשיו צריך להמשיך במשימה ולהרוס את הבית שלו ולשלוח את כל הסייענים שלו לכלא".

תפיסת המחבל אשרף נעאלוה בפיגוע בברקן בשכם על ידי צה"ל. מערכת וואלה!
סימנים מחילופי האש בין המחבל נעאלוה לכוחות הימ"מ, על קירות דירת המסתור בשכם/מערכת וואלה!
זיו חג'בי שנרצח בפיגוע באזור התעשיה ברקן בשומרון, 7 באוקטובר 2018. ., מערכת וואלה! NEWS
זיו חג'בי שנרצח בפיגוע באזור התעשיה ברקן בשומרון, 7 באוקטובר 2018/מערכת וואלה! NEWS, .

הפיגוע התרחש לפני יותר מחודשיים במפעל אלון באזור התעשייה ברקן הסמוך לאריאל. המחבל נעאלוה עלה אל קומת המשרדים כשהוא חמוש ברובה מסוג "גוסטב", וירה למוות בזיו חג'בי וקים לבנגרונד-יחזקאל. הוא ירה בעובדת נוספת שנפצעה באורך בינוני, אולם מאז חל שיפור במצבה והיא שוחררה מבית החולים.

כוחות הביטחון חיסלו אמש מחבל נוסף, סאלח עמר ברגותי, שהיה חשוד במעורבות בפיגוע הירי בעפרה. ברגותי, מהכפר כובר, נהרג בנפת רמאללה על ידי כוח מיוחד של ימ"מ. בנוסף, נעצרו כמה פלסטינים נוספים החשודים במעורבות בפיגוע. לפי הודעת שב"כ, ברגותי ניסה לפגוע בחיילים במנוסתו אך נוטרל למוות. אחד העצורים הנוספים זוהה בתקשורת הפלסטינית כועד ברגותי. בפיגוע בעפרה נפצעו שבעה בני אדם, ומת תינוק שהיה ברחמה של אחת הפצועות.

תפיסת המחבל מברקן 12 בדצמבר 2018. דובר צה"ל, דובר צה"ל
לוחמי צה"ל במהלך המבצע לאיתור המחבל, הלילה/דובר צה"ל, דובר צה"ל
תפיסת המחבל מברקן 12 בדצמבר 2018. דובר צה"ל, דובר צה"ל
לוחמי צה"ל במהלך המבצע לאיתור המחבל, הלילה/דובר צה"ל, דובר צה"ל
תפיסת המחבל מברקן 12 בדצמבר 2018. דובר צה"ל, דובר צה"ל
לוחמי צה"ל במהלך המבצע לאיתור המחבל, הלילה/דובר צה"ל, דובר צה"ל
תפיסת המחבל מברקן 12 בדצמבר 2018. דובר צה"ל, דובר צה"ל
לוחמי צה"ל במהלך המבצע לאיתור המחבל, הבוקר/דובר צה"ל, דובר צה"ל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully