וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הנייה מאיים: "כל חייל צה"ל שייכנס לעזה - ייהרג או יילקח בשבי"

בטקס לציון 31 שנים להקמת ארגון הטרור, נושא ראש הלשכה המדינית של חמאס נאום תקיף ברצועת עזה. הנייה הזכיר את הפעולה שנחשפה בחאן יונס ואמר כי "מקומות הכניסה והיציאה של הכוחות המיוחדים הציוניים ידועים להנהגת גדודי אל-קסאם"

עריכה: טל רזניק ואיתי עמרם

חמאס מציין היום (ראשון) 31 שנים להיווסדו, באירוע מרכזי ברצועת עזה בהשתתפות אלפי משתתפים. ראש הלשכה המדינית של חמאס אסמאעיל הנייה אמר בנאומו כי תהלוכות השיבה הדגישו את הרעיון שהעם הפלסטיני אמר בכל הכוח - 'לא' לתכנית השלום של נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ שכונתה "עסקת המאה". "אני חוזר על האמירה לפיה העסקה לא תעבור", הצהיר. "תהלוכת השיבה היא אמירה בפניו של טראמפ כי העסקה שהוא יוזם לא תקיים". הוא איים בנוסף כי "חייל צה"ל שיכנס לעזה ייהרג או יילקח בשבי".

הנייה הוסיף כי "שנה לאחר החלטת טראמפ להעביר את שגרירות ארצות הברית לירושלים, העיר עודנה מוסלמית. תהלוכות השיבה הדגישו שהדור הזה דבק בזכות השיבה בזמן בו פועלים לחיסול זכות הפליטים". לדברי הנייה, תהלוכות השיבה הן הצעדים הראשונים בשבירת הכתר והפלת הגדר.
"אנו מודים לאחים במצרים שממלאים תפקיד חשוב בהשקעה במאבק העממי בתהלוכות השיבה כדי להסיר את הכתר מעזה". הנייה עקץ את שר הביטחון לשעבר אביגדור ליברמן ואמר כי הוא "איים על עזה, אבל איפה הוא עכשיו? יושב בחצר הבית שלו".

לקריאה נוספת:
אביה של הפצועה בפיגוע בגבעת אסף: "הייתה בטוחה שהמחבל יירה בה"
נחשפה ומולכדה: צה"ל איתר מנהרה רביעית שחצתה משטח לבנון לישראל
"אל תחרטט", "שמענו את האולטימטומים שלך": עימות חריף בממשלה

עצרת לציון 31 שנה להקמת חמאס בעיר עזה, 16 בדצמבר 2018. רויטרס
אנשי חמאס עם טילי נ"ט על גבם, היום/רויטרס

לדברי הנייה, "הכיבוש ניסה לפגוע בביטחון ההתנגדות ובביטחון עזה אולם אנשים ההתנגדות וגדודי אל-קסאם נמצאים בכוננות וערנות. אנו אומרים לכיבוש שאדמת עזה אסורה עבורכם ומי שיכנס לעזה ייהרג או יפול בשבי. מקומות הכניסה והיציאה של הכוחות המיוחדים הציוניים ידועים להנהגת גדודי אל-קסאם". עוד אמר הנייה בנאומו כי "הזמנים בהם נכנס הכוח הציוני המיוחד לעזה ויצא ממנה ידועים". הוא אף טען כי בידי הארגון ציוד טכנולוגי-ביטחוני שבאמצעותו ניתן ללמוד על שיטות הפעולה של צה"ל.

הנייה התייחס גם לגל הטרור בגדה המערבית והבהיר כי למרות ההאשמות בישראל, אנשי הארגונים ביהודה ושומרון הם אלו שמכוונים את הפיגועים. "אנשי הארגונים הם חזקים ואינם צריכים הנחיות בשלט רחוק", אמר. הוא אף ביקש "לברך את משפחות השהידים" שביצעו את הפיגועים את הפיגועים בברקן, בעפרה ובמזרח ירושלים בשבוע שעבר.

עוד באותו נושא

ברקע הביקורת הפנימית ומאמצי הבערת הגדה: חמאס נערך ליום חגו

לכתבה המלאה
עצרת לציון 31 שנה להקמת חמאס בעיר עזה, 16 בדצמבר 2018. רויטרס
עצרת חמאס ברצועת עזה, היום/רויטרס

גל הטרור ביהודה ושומרון עורר תגובות נזעמות גם במערכת הפוליטית בישראל, באשר למדיניות הביטחונית באזור. הבוקר, ראש הממשלה בנימין נתניהו ניסה להדוף את הביקורת ואמר בפתח ישיבת הממשלה כי הוא העביר "מסר ברור" לחמאס. "לא נקבל מצב של הפסקת אש בעזה והפעלת טרור ביהודה ושומרון, נגבה על כך מחיר כבד", אמר נתניהו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully