וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"אל תחרטט", "שמענו את האולטימטומים שלך": עימות חריף בממשלה

16.12.2018 / 13:38

השרים בנט ושקד נמנעו בהצבעה על אישור מינוי קבע נתניהו לשר הביטחון, ועוררו סערה כשטענו כי "צריך שר ביטחון במשרה מלאה". נתניהו קרא למהלך "ניסיון פוליטי נואל", ובנט השיב: "הלוואי והיית מפעיל אותה עוצמה כלפי האויב". הליכוד בתגובה: "מופע איימים ילדותי של בנט"

צילום: רוני כנפו, עריכה: טל רזניק

עימות חריף בממשלה התרחש היום (ראשון) בזמן אישור ההצעה על מינויו של ראש הממשלה בנימין נתניהו לשר ביטחון במינוי קבע. מההצבעה נמנעו שר החינוך נפתלי בנט ושרת המשפטים איילת שקד. במהלך הדיון שקדם לישיבת הממשלה אמר בנט כי "צריך שר ביטחון במשרה מלאה", והשרה שקד הוסיפה כי היא "חושבת שצריך שר ביטחון במשרה מלאה וזה בנט. אמנע בהצבעה". שר החינוך הוסיף כי "איבדנו את ההרתעה, צריך לשחרר את ידי צה"ל מאזיקים של פייק משפט ופייק מוסר. ישראלים נהרגים בגלל שהמחבלים הפסיקו לפחד".

ראש הממשלה תקף את דברי השרים מהבית היהודי ואמר כי זהו "ניסיון פוליטי נואל, היו הרבה שרי ביטחון וראשי ממשלה בעבר. שמענו את האולטימטומים שלך". שר החינוך השיב כי "הלוואי ואת אותה עוצמה שאתה מפעיל כלפינו תפעיל כלפי האויב, הפיגוע בבית אל קרה לא בגלל בג"ץ אלא כי צה"ל כבול, שלא באשמתו, בידי משפטיזציה".

ראש הממשלה בנימין נתניהו בישיבת ממשלה 16.12.2018. רוני כנפו
נתניהו בישיבת הממשלה, היום/רוני כנפו

השר להגנת הסביבה זאב אלקין תקף את שקד על דבריה והטיח בה כי היא שרת המשפטים. "הלוואי שבביטחון היו עושים את מה שאיילת עשתה במשפטים", השיב בנט לדברי אלקין. השר להגנת הסביבה השיב כי "אתה הופך את הדיון לפוליטי במקום עקרוני. לקשור לפרצה בחומה בבית אל זו בדיחה. היא התרחשה כשהיה שר ביטחון במשרה מלאה (אביגדור ליברמן). לגלגל את האחריות לראש הממשלה זו בדיחה כשתיק המשפטים נמצא אצל שקד".

שר התחבורה ישראל כץ הצטרף גם הוא לעימות והגן על נתניהו כשאמר שהוא "יכול להיות גם שר ביטחון וגם ראש ממשלה". השרה שקד השיבה לדבריו ואמרה לכץ "אל תחרטט, אתה מתחנף כדי לקבל את תיק החוץ". עם זאת, מקורבי כץ מכחישים שהשר התייחס לתיק החוץ וטוענים כי שקד גם לא התייחסה לכך. בהמשך פנה כץ לשקד ושאל למה אתם תוקפים את ראש הממשלה? הוטל עלייך לטפל בקיצור משך זמן ההריסה".

עוד באותו נושא

"הבטחת - תקיים": בנט תקף את נתניהו בהפגנת הימין ברקע גל הטרור

לכתבה המלאה
שר החינוך בנט תקף את נתניהו על רקע גל הטרור בגדה. צילום: שי מכלוף, שי מכלוף
בנט בהפגנה שהתקיימה לפני ישיבת הממשלה, היום/שי מכלוף, צילום: שי מכלוף

מהליכוד נמסר לאחר ישיבת הממשלה כי "בנט פתח את הבוקר בהפגנה נגד הממשלה שבה הוא חבר, ולאחר מכן המשיך למופע אימים ילדותי בישיבת הממשלה בניסיון נואש לקבל את תיק הביטחון. ביטחון ישראל הוא מעל לפוליטיקה ותיק הביטחון הוא לא סידור עבודה או ג'וב לנפתלי בנט".

בבית היהודי הגיבו גם כן לעימות ומסרו כי "ראש הממשלה נתניהו משותק מאימת המשפטנים והאג.
האויב מזהה זאת ולכן הפסיק לפחד. במקום להילחם בבית היהודי, הגיע הזמן שרוה"מ ייחלץ מאזיקי הפייק משפט והפייק מוסר, ויילחם בטרור".

לפני ישיבת הממשלה תקף בנט את נתניהו בהפגנה שיזמו ראשי רושיות מיהודה ושומרון ואמר כי "שר הביטחון וראש הממשלה עמד לפני שבועיים להבטיח שינוי מדיניות להחזיר את העוצמה. זה עוד לא קרה. אנחנו שבעי הבטחות. עוד לא הרסו את בית רוצחי ארי פולד והמחבלים שביצעו את הפיגוע בעופרה. ראש הממשלה, הבטחת להרוס תוך 48 שעות, תקיים".

אחרי העימותים הקשים בישיבת הממשלה, הקבינט המדיני ביטחוני יתכנס היום אחר הצהריים לישיבה השבועית שלו, במהלכה יימסר עדכון על מבצע מגן צפוני בגבול לבנון וכן על ההסלמה ביהודה ושומרון ומאמצי צה"ל ומערכת הביטחון בגזרה. בישיבה ידונו השרים גם בהצעת חוק גירוש משפחות מחבלים אותה מקדם בנט, למרות התנגדות נחרצת של היועץ המשפטי לממשלה לחוק.

(עדכון ראשון: 11:57)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully