וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"עדיפות לאשכנזים, סטרייטים ויוצאי צבא": שלטי הפרסום החדשים באיילון

13.12.2018 / 10:29

שלטי פרסום חדשים שנתלו לאורך נתיבי איילון בתל אביב מציעים בין היתר דירות להשכרה "ליהודים בלבד ולא לאיתיופים" זאת כחלק ממחאת פעילי תנועת "עומדים ביחד" בחוק הלאום וחוק ועדות הקבלה. "אומרים שזה חוק שמחזק את המדינה, בפועל הוא מפלה והופך את המדינה לגזענית"

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"דירות ליהודים בלבד". נתיבי איילון בתל אביב, הבוקר/מערכת וואלה!, צילום מסך

שלטים מעוררי מחלוקת נתלו הבוקר (חמישי) לאורך נתיבי איילון בתל אביב. מדובר בקמפיין מחאה של פעילי "עומדים ביחד", המציע דירות להשכרה המיועדות ליהודים בלבד. היוזמה היא חלק ממאבק פעילי התנועה, יהודים וערבים, בחוק ועדות הקבלה שעבר השבוע בקריאה טרומית בכנסת, ומעודד קבלה של יהודים בלבד ליישובים, וכן במחאה נגד חוק הלאום שעבר בקיץ האחרון.

השלטים שנתלו לאורך איילון מזמינים אוכלוסיות ספציפיות לקנות דירות: "עדיפות לאשכנזים, סטרייטים ויוצאי צבא", נכתב על השלטים. "דירה ביישוב מגודר ליהודים בלבד". עוד נכתב "הזדמנות אחרונה, דירה בחצרות הלאום ב-13 מיליון שקלים. המכירה ליהודים בלבד". ובסוגריים, "לא לאתיופים".

לקריאה נוספת:
שקד נגד העליון: פסילת חוק יסוד - ניתוק סופי ומוחלט מהעם
אחרי הקיץ הסוער, התלמידים הדרוזים חוזרים לביה"ס: "לא שונים מהיהודים"
חוק הלאום אושר סופית בכנסת: "רגע מכונן בתולדות הציונות"

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
קמפיין המחאה. הבוקר לאורך נתיבי אייילון/מערכת וואלה!, צילום מסך

"השלטים האלה מראים לחצי מיליון נהגים שעוברים היום באיילון לאן חוק הלאום מדרדר אותנו", אמר הבוקר אלון נוטקביץ', מפעילי תנועת עומדים ביחד, שהוביל את המחאה. "אומרים שזה חוק שמחזק את המדינה, בפועל הוא מפלג אותנו, מפלה ציבורים שלמים והופך את המדינה שלנו לגזענית". עוד הוסיף כי "אנחנו לא נסכים לשבת בשקט בזמן שהחוק הזה מפורר את החברה מבפנים. רק לפני שבועיים עיריית עפולה נשבעה אמונים לשמור על עפולה יהודית בלבד. אתמול עבר בכנסת חוק שמעודד הקמה של יישובים ליהודים בלבד. לא ניתן לדברים האלה לקרות".

"אני ערביה, אזרחית המדינה, אבל אף אחד לא יגיד לי שלא מגיע לי להיות אזרחית שווה", הוסיפה רולא דאוד, פעילה בתנועה. "זה הבית שלי, זה הבית של כולנו, ומי שמנסה להפוך אותו לבית ליהודים בלבד, סופו להיכשל". דאוד שתלתה הבוקר את השלטים באיילון, היתה ממובילי המחאה נגד חוק הלאום בקיץ האחרון. "אני נאבקת בחוק הזה לא רק כערביה שנפגעת ממנו באופן ישיר, אלא כמי שלוקחת אחריות על כל החברה שלי ודואגת שהבית שלנו יהיה מקום שבו כולנו נוכל לחיות בשוויון. היום הם פוגעים בערבים. בהמשך זה יהיה להט"בים, אתיופים, מזרחים ועניים. כשמחוקקים חוק כל כך מפלה, רק האליטות ישרדו".

עוד באותו נושא

פרסום ראשון: הצעת החוק של ח"כ בני בגין לתיקון חוק הלאום

לכתבה המלאה
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"לא לאתיופים". השלטים הבוקר לאורך נתיבי איילון/מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"דירות במחיר מופרז". השלטים לאורך נתיבי איילון בתל אביב, הבוקר/מערכת וואלה!, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully