וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרסום ראשון: הצעת החוק של ח"כ בני בגין לתיקון חוק הלאום

16.10.2018 / 17:37

לאחר המחאה הפוליטית והציבורית, חבר הכנסת מהליכוד הגיש הצעת חוק שנועדה לתקן את חוק הדגל של מפלגתו. בגין מבקש בהצעתו להוסיף לחוק שאושר במושב הכנסת הקודם את הסעיף לפיו מדינת ישראל "מקיימת שוויון זכויות לכל אזרחיה"

בני בגין בישיבת מרכז ליכוד יוני 2010. אורי לנץ
"הכרזת העצמאות ועל פי רוחה". בני בגין בשנת 2010/אורי לנץ

לאחר המחאה הפוליטית והציבורית סביב חוק הלאום, ח"כ בני בגין (הליכוד) הגיש הצעת חוק שנועדה לתקן את חוק הדגל של מפלגתו - כך נודע היום (שלישי) לוואלה! NEWS. בגין, שנמנע בהצבעה שהתקיימה בסוף מושב הקיץ של הכנסת במחאה על הנוסח, מבקש כעת להוסיף לחוק את הסעיף לפיו מדינת ישראל "מקיימת שוויון זכויות לכל אזרחיה".

בדברי ההסבר להצעת החוק שהגיש נכתב כי "חוק-יסוד: ישראל - מדינת הלאום של העם היהודי שנחקק בכנסת בסיום כנס הקיץ האחרון אינו כולל את המחויבות של המדינה לשוויון זכויות לכל אזרחיה. מחויבות זאת מקבלת ביטוי מפורש ומפורט בהכרזת העצמאות, ועל פיה מדינת ישראל "תקיים שוויון זכויות חברתי ומדיני גמור לכל אזרחיה בלי הבדל דת, גזע ומין; תבטיח חופש דת, מצפון, לשון, חינוך ותרבות".

בגין מבקש בהצעה החדשה שהגיש להשלים את החקיקה בהתאם ל"הכרזת העצמאות ועל פי רוחה" ומציע לתקן את החוק שאושר.

לכתבות נוספות:
"פרויקט יומרני שפוגע בנוסעים": התקלות הבלתי פוסקות ברכבת לירושלים
חמישה חודשים בבידוד: אקדמאי בריטי מואשם בריגול באיחוד האמירויות
האישה שננזפה על ידי רה"מ: "נתניהו צריך להתנצל בפניי"

מליאת הכנסת 18 ביולי 2018. נועם מושקוביץ, מערכת וואלה! NEWS
מליאת הכנסת בעת הדיונים על חוק הלאום, יולי האחרון/מערכת וואלה! NEWS, נועם מושקוביץ

ח"כ בגין היה אחד מהמתנגדים הבולטים בקואליציה לחוק הלאום כפי שאושר בסוף מושב הקיץ של הכנסת. "זו איננה החלטה שציפיתי מהנהגת הליכוד", הוא אמר אז. "לפני שבע שנים הצעתי המקורית זכתה דווקא לתמיכה אבל חלפו שבע שנים, באו שנים אחרות, השתנו העתים ושלילתה של הצהרה גלויה המחייבת שוויון זכויות לאזרחים, נחשבת היום כאילו איננה נוגדת את מה שכתוב במפורש בסמליל הליכוד - מפלגה לאומית ליברלית. למדנו שאין להפריד בין שני המושגים האלה, להיפך, הם מהווים מיזוג ואת שניהם צריך להביא לידי ביטוי.

עוד הוסיף בגין כי "לאומיות שאיננה מקפידה על איחודה עם זכויות האדם על זכויות האדם, מתדרדרת ללאומנות. היזהרו חברים מהניתוק הזה".

עוד באותו נושא

חוק הלאום אושר סופית בכנסת: "רגע מכונן בתולדות הציונות"

לכתבה המלאה
ח"כ בהלול התייחס לדבריו שעוררו סערה: "ברק ולבני אמרו דברים דומים". ערן גילווארג
התפטר בעקבות החוק. ח"כ זוהיר בהלול באירוע "שבתרבות" ב-2016/ערן גילווארג

ח"כ יואב קיש, יו"ר ועדת הפנים בכנסת (הליכוד), הגיב לפרסום: "כולנו מכבדים את ח"כ בני בגין, אך את חוק הלאום לא נשנה, אפילו לא פסיק. אני הצהרתי כי אתמוך ואף אקדם חוק מיוחד למיעוטים שקשרו את גורלם עם המדינה. אבל שלא יהיה ספק, חוק הלאום לא פוגע בזכותו של איש". עוד הוסיף קיש כי בגין "פשוט קובע את זכותו הלאומית והבלעדית של העם היהודי על ארץ ישראל, במדינת ישראל. אסור לשנות בחוק הלאום מילה ואתנגד לכל ניסיון לכזה".

בתוך כך, היום, יממה לאחר פתיחת כנס החורף, ח"כ זוהיר בהלול (המחנה הציוני) התפטר מתפקידו במחאה על חוק הלאום. כזכור, בעיצומה של הדרמה סביב החוק לפני כשלושה חודשים, הודיע בהלול כי יתפטר מתפקידו ולא יתמודד על מקום ברשימת העבודה. הוא הסביר אז כי "החקיקה מסוכנת לדמוקרטיה" אך המשיך לכהן בתפקיד בשכר מלא במשך אותה תקופה אף שזו הייתה פגרה, בה לא התקיימו דיונים והצבעות במליאה ובוועדות הכנסת. במקומו של בהלול ייכנס לתפקיד ניצב בדימוס משה מזרחי.

המחאה סביב חוק הלאום דעכה בחודש האחרון, אך אתמול הודיעו חברי הכנסת של סיעת בל"ד במפלגת הרשימה המשותפת כי בעקבות אישורו, החליטה בל"ד להחרים את ישיבות הכנסת במשך החודש הראשון של מושב החורף. מהסיעה נמסר כי "החרמת ישיבות הכנסת מהווה איתות של סירוב למערכת הפוליטית, כי אסור היה שתעבור לסדר היום אחרי חקיקת חוק הלאום".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully