וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חמישה חודשים בבידוד: אקדמאי בריטי מואשם בריגול באיחוד האמירויות

16.10.2018 / 10:37

הנסיכות טוענת כי מת'יו הדג'ס בן ה-31 סיכן את הביטחון שלה כשריגל לטובת מדינה זרה, אולם אשתו טוענת כי הוא רק השלים את מחקרו שכלל גם מאמר על "האחים המוסלמים". הוא נעצר בנמל התעופה במאי וזכה לשני ביקורים קונסולריים בלבד

סטודנט בריטי יחד עם בת זוגתו אשר האושם בריגול באיחוד האמירויות. מערכת וואלה! NEWS
בריטניה שוחחה עם איחוד האמירויות על מעצרו. הדג'ס ואשתו/מערכת וואלה! NEWS

אקדמאי בריטי בן 31 הואשם בריגול על ידי הרשויות באיחוד האמירויות הערביות - כך מסרו אתמול (שני) הרשויות במדינה הערבית. מת'יו הדג'ס נעצר במאי בנמל התעופה בדובאי בתום ביקור שנמשך שבועיים והוחזק בבידוד מאז. בלונדון טרם התייחסו להגשת האישומים נגדו, אך אמרו בעבר כי הם שוחחו עליו עם הרשויות באיחוד האמירויות.

"הוא הואשם בריגול עבור מדינה זרה ובשמה, כשהוא מסכן את הביטחון הצבאי, הכלכלי והפוליטי של איחוד האמירויות", מסרה הממשלה. לטענתה, החוקרים אספו ראיות ממכשיריו האלקטרוניים ומסוכנויות המודיעין.

אשתו של הדג'ס, דניאלה טחדה, אמרה כי הוא הופיע בבית משפט באבו דאבי בשבוע שעבר, אחרי שימוע ראשון שנערך לו בתחילת החודש - אולם הוא לא עודכן באישומים נגדו. היא הוסיפה כי נאמר לה שמשפטו יימשך ב-24 באוקטובר. "הוא היה בביקור להשלמת עבודת הדוקטורט שלו", אמרה. "מאז שהוא נעצר ב-5 במאי, הוא זכה רק לשני ביקורים קונסולריים במה שמהווה הפרה ברורה של זכויותיו".

סטודנט בריטי יחד עם בת זוגתו אשר האושם בריגול באיחוד האמירויות. מערכת וואלה! NEWS
"זכויותיו הופרו". הדג'ס ואשתו/מערכת וואלה! NEWS

לפי אוניברסיטת דורהאם, מחקרו של האקדמאי הבריטי, הלומד בבית הספר לממשל ויחסים בינלאומיים, מתמקד ביחסים בין החברה לצבא, כלכלה פוליטית ושבטיות.

בשנה שעברה הוא חיבר מאמר אקדמי על "האחים המוסלמים" ועל מועצת שיתוף הפעולה של מדינות המפרץ, שבה חברה איחוד האמירויות. המדינה היא אמנם יעד תיירותי פופולרי, אך היא אינה מפגינה סובלנות לביקורת ציבורית על מדיניותה או על משפחת המלוכה והיא מתנגדת לאידיאולוגיה של "האחים המוסלמים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully