וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מצוד נרחב אחרי המחבל משטרסבורג: "השתמשנו במפיות לעצור את הדם"

יחידות עלית ומסוקים מחפשים אחרי שריף צ'קאט, שהרג שני בני אדם במסע ירי בעיר. ייתכן שהוא נמלט מהמדינה. עדי ראיה סיפרו על רגעי האימה, שבמהלכם ננעלו בחנויות. "הם העבירו אותנו כמה פעמים"

עריכה: טל רזניק

הרשויות בצרפת מנהלות היום (רביעי) מצוד נרחב אחרי המחבל שטרסבורג, שנמלט מהמקום במונית. בחיפושים הנרחבים משתתפים יחידות עלית ומסוקים. לפי הרשויות, ייתכן שהוא נמלט מהמדינה. היורה זוהה כשריף צ'קאט, יליד העיר בן 29, שהיה מוכר לשירותי המודיעין בחשד שעבר הקצנה דתית. הבוקר עדכנו הרשויות כי מניין ההרוגים הוא שניים, ולא שלושה כפי שנמסר הלילה, אחרי שבתחילה נאמר כי ארבעה נהרגו. עוד 14 בני אדם נפצעו, כמה מהם באורח קשה.

גורמים המעורים בחקירה אמרו כי המשטרה פשטה על ביתו של החשוד בשעות הבוקר אתמול בקשר לשוד שאירע במהלך הקיץ, אולם הוא לא נמצא שם. לפי סוכנות הידיעות הצרפתית, בבית נמצאו שני רימוני יד. הוא היה חשוד בניסיון רצח.

"שמעתי יריות ואנשים רצו לכל עבר. זה נמשך בערך עשר דקות", סיפר בעל חנות מקומי לאחר הירי שבוצע סמוך לשוק חג המולד בעיר שבצפון-מזרח צרפת. מלצר במסעדה סמוכה למקום הירי סיפר שהצוות והלקוחות ניסו להסתתר בזמן הירי. "השתמשנו במפיות כדי לנסות לעצור את הדם", סיפר.

עוד בצרפת בוואלה! NEWS
"האפודים הצהובים" לא מתרשמים מצעדי מקרון: "אנחנו חוזרים לקרב"
מקרון הכריז על הטבות לציבור בשל המחאה: "הזעם העמוק ומוצדק"
ממשלת צרפת: מחאת האפודים הצהובים - קטסטרופה לכלכלה

שוטר מסייר בסמוך לזירת הפיגוע בעיר שטרסבורג, צרפת, 12 בדצמבר. רויטרס
האבטחה תוגברה ברחבי המדינה. שוטר מסייר בסמוך לזירת הפיגוע, היום/רויטרס

שר הפנים כריסטוף קסטנה הגיע לעיר ואמר כי תוגברה האבטחה בכל שווקי חג המולד במדינה בעקבות המתקפה. "היורה עדיין לא אותר והוגברה כוננות בגבולות המדינה", אמר. לדבריו, הירי היה בשלושה מוקדים שונים בעיר הסמוכה לגבול עם צרפת. ראש העיר רולאן רייה אמר כי המחבל הצליח להיכנס לתוך האזור הביטחוני כדי להוציא לפועל את המתקפה.

נשיא צרפת עמנואל מקרון, שממשלתו נתונה למשבר בשל מחאת "האפודים הצהובים", קיצר מפגש עם חברי הפרלמנט בארמון האליזה. בהודעה שפרסם בחשבון הטוויטר שלו, הוא הביע סולידריות עם משפחות הקורבנות.

עוד באותו נושא

צרפת: ארבעה הרוגים ו-11 פצועים מירי סמוך לשוק חג המולד בשטרסבורג

לכתבה המלאה
החשוד בירי בשטרסבורג צרפת 11 בדצמבר 2018. רויטרס
היה מוכר לשירותי המודיעין. המחבל שריף צ'קאט/רויטרס

שוק חג המולד נמצא השנה תחת אבטחה כבדה והוא סומן זה זמן רב כמטרה אפשרית עבור ארגוני הטרור. גישתם של רכבים שאינם מורשים נחסמה לרחובות המקיפים אותו במהלך שעות הפתיחה והוקמו מחסומים בגשרים ובנקודות גישה על מנת לערוך חיפושים בתיקיהם של המבקרים בשוק.

הירי החל בסביבות השעה 20:00 לפי שעון מקומי, כשהמסעדות בעיר היושבת לאורך נהר הריין מגרמניה החלו להתמלא. עוברי אורח נמלטו במהירות לחנויות הסמוכות כדי להסתתר. "היה בלבול בהתחלה, אבל הם נעלו את הדלתות הקדמיות במהירות אחרי הירי", אמרה אליזבת' אוסטרוויץ', אזרחית אמריקנית שהסתתרה בקומה העליונה בסניף של רשת "גלרי לפאייט". לדבריה, "הם העבירו אותנו כמה פעמים עד שהאבטחה הייתה הטובה ביותר"

פטר פריץ, עד ראיה נוסף, סיפר לרשת BBC כי הוא שמע יריות ומצא אדם שנורה שרוע על גשר, אולם הוא כבר היה מת. "האמבולנסים לא היו יכולים להגיע לאזור, ככל הנראה", אמר. "אחרי 45 דקות, עצרנו את ניסיון ההחייאה מאחר שרופא אמר לנו בטלפון שזה חסר טעם". בהמשך הוא זוהה כתייר מתאילנד.

שוטרים מסיירים בסמוך לזירת הפיגוע בעיר שטרסבורג, צרפת, 12 בדצמבר. רויטרס
שוטרים מסיירים בעיר, הבוקר/רויטרס

במהלך הירי, הפרלמנט האירופי, שיתכנס השבוע בעיר, היה בהסגר. "מחשבותיי עם קורבנות הירי בשטרסבורג, שאותו אני מגנה בתקיפות הרבה ביותר", כתב ז'אן קלוד יונקר, נשיא הנציבות האירופית, בחשבון הטוויטר שלו. "שטרסבורג היא סמל נהדר לשלום ולדמוקרטיה האירופית, ערכים שתמיד נגד עליהם".

(עדכון ראשון: 1:00)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully