וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מקרון הכריז על הטבות לציבור בשל המחאה: "הזעם העמוק ומוצדק"

נשיא צרפת, שנתון לביקורת חריפה בשל הטיפול במחאת "האפודים הצהובים", אמר בנאום לאומה כי יעלה את שכר המינימום. "לא הצלחנו לתת מענה לחוליי 40 השנים האחרונות", התגונן מקרון, שהודה כי חלק מדבריו פגעו באנשים. הוא ציין כי הוא מאמין שהוא יכול למצוא פתרון למשבר

רויטרס

נשיא צרפת עמנואל מקרון הכריז הערב (שני) על שורת צעדים כלכליים בשל מחאת "האפודים הצהובים" שמשתקת את המדינה בחודש האחרון ומסבה לה נזקים כלכליים עצומים. בין היתר, הוא הודיע על העלאת שכר המינימום החל מינואר ועל קיצוצים במסים לגמלאים בניסיון לפייס את הציבור הזועם. עם זאת, הוא סירב להטיל מחדש מס על ההון ולא ברור אם הצעדים ירצו את ראשי המחאה.

"הזעם עמוק ומוצדק", אמר בנאומו לאומה, ששודר בשידור חי בטלוויזיה. "ב-18 החודשים האחרונים לא הצלחנו לתת מענה לחוליי 40 השנים האחרונות", אמר הנשיא בן ה-40, שנבחר ברוב גדול במאי אשתקד, אולם מאז צנחה התמיכה בו. הוא הודה כי חלק מהדברים שאמר "פגעו באנשים", ברקע הטענות כי הוא מנותק מהעם ו"נשיא של העשירים". לדבריו, הוא מאמין שהוא יכול למצוא פתרון לבעיות הנוכחיות.

עוד בנושא בוואלה! NEWS
ממשלת צרפת: מחאת האפודים הצהובים - קטסטרופה לכלכלה
"המשטרה כבר לא נאמנה למקרון": כך מלבה התקשורת הרוסית את המחאה בצרפת
אלף עצורים, 130 פצועים: רבבות מחו בשבוע הרביעי להפגנות בצרפת

נשיא צרפת מקרון בנאום לאומה, 10 בדצמבר 2018. רויטרס
התחמק מהציבור בימים האחרון. מקרון בנאומו, הערב/רויטרס

נאומו מגיע אחרי סוף שבוע רביעי של הפגנות נגד מדיניותו של מקרון, שהחלו ממס שהוטל על הדיזל והתרחבו נגד יוקר המחיה וסוגיות נוספות. הן לא נפסקו גם לאחר הנסיגה של הממשלה, שביטלה את המס החדש, שתוכנן להיכנס לתוקף ב-1 בינואר. מקרון, שחלק מהמפגינים דורשים את התפטרותו, שמר על פרופיל נמוך מאז תחילת המחאה, הקשה ביותר שחווה פריז מאז מרד הסטודנטים ב-1968.

"אנחנו נגיב לבעיות הכלכליות והחברתיות בצעדים תקיפים, דרך קיצוץ מהיר יותר המסים, דרך פיקוח על ההוצאות שלנו, אבל נעשה פניות פרסה", אמר מקרון.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי
תומכי תנועת "האפודים הצהובים" צופים בנאום של נשיא צרפת מקרון באזור מארסיי, 10 בדצמבר 2018. רויטרס
תומכי "האפודים הצהובים" צופים בנאומו של מקרון, הערב/רויטרס

אתמול אמר שר האוצר של צרפת כי ההפגנות גרמו ל"קטסטרופה" כלכלית. הבירה, שבה הפגינו כעשרת אלפים איש, ספגה את עיקר הנזק - חלונות נופצו, מכוניות נשרפו וחנויות נבזזו. לפחות 136 אלף איש יצאו לרחובות בשבת האחרונה, ויותר מ-1,200 נעצרו.

במקביל, שר החוץ, ז'אן איב לה דריאן, זעם על התערבות נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ במחאה, אחרי שאתמול גרס כי הסכם האקלים הוא הסיבה לתסיסה. "אני אומר את זה לדונלד טראמפ ונשיא צרפת אומר זאת גם: עזוב את האומה שלנו", אמר לה דריאן.

(עדכון ראשון: 20:08)

מפגין מתנועת האפודים הצהובים נעצר על ידי שוטרים, פריז, צרפת, 8 בדצמבר 2018. רויטרס
שוטרים מול אחד מחברי "האפודים הצהובים" בפריז, שבת/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully