וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"המשטרה כבר לא נאמנה למקרון": כך מלבה התקשורת הרוסית את המחאה בצרפת

כלי תקשורת המזוהים עם הקרמלין וכן חשבונות רוסיים ברשתות החברתיות מפיצים מידע כוזב על מחאת האפודים הצהובים ומציירים תמונה של אנרכיה במדינה. כך למשל, הסרה זמנית של קסדות שוטרים תוארה כאות תמיכה עם המפגינים

רויטרס

חשבונות ברשתות החברתיות המזוהים עם רוסיה מלבים את ההפגנות בצרפת נגד הנשיא עמנואל מקרון. לפי "הברית להבטחת הדמוקרטיה", יחידה בקרן מרשל הגרמנית הממומנת על ידי ארצות הברית ועוקבת אחרי החשבונות האלו ואחרי פעילות אחרת של הקרמלין, בקרב 600 חשבונות המוכרים כמי שמקדמים את העמדות של מוסקבה, ההאשטג הבולט ביותר הוא #giletsjaunes - "האפודים הצהובים" בצרפתית, שמה של תנועת המחאה נגד מדיניותו של מקרון.

בין התיאוריות שהם מקדמים היא שרשויות אכיפת החוק של צרפת נמצאות על סף מרד, הערכה שאינה מבוססת על עובדות אך מזכירה קמפיינים דומים של הקרמלין להפצת דיסאינפורמציה במערב. החשבונות ניזונים ממידע שמפיצים שופריה של מוסקבה, רשת RT, סוכנות הידיעות ספוטניק ואתר הווידאו Ruptly, השייך ל-RT.

לקריאה נוספת על המחאה
אלף עצורים, 130 פצועים: רבבות מחו בשבוע הרביעי להפגנות בצרפת
כרעו ברך בשורות: מעצר המוני של תלמידים שהפגינו נגד מקרון

מפגין מתנועת האפודים הצהובים נעצר על ידי שוטרים, פריז, צרפת, 8 בדצמבר 2018. רויטרס
שוטרים עוצרים מפגין בפריז, אתמול/רויטרס

כלי התקשורת הרוסיים שלחו בהמונים כתבים לסיקור ההפגנות, שאתמול ציינו את השבוע הרביעי שלהן, והתמקדו בתקריות שוליות כדי לצייר אנרכיה בצרפת. בין היתר, נטען כי רוב המשטרה אינה לצדו של הנשיא, על אף שהמידע התבסס על טענות של שני איגודי שוטרים קטנים שיחד קיבלו פחות מ-4% מהקולות בבחירות שהתקיימו ברחבי המדינה בשנה שעברה.

בספוטניק וב-RT פורסם סרטון שבו לכאורה נראו שוטרים בעיירה פאו שבדרום-מערב צרפת מסירים את קסדותיהם לאות תמיכה עם המפגינים. עם זאת, המשטרה ועיתונאים מקומיים אמרו כי זה עיוות של המציאות, מאחר שהם הורידו אותן לזמן קצר כדי לשוחח עם המפגינים בטרם השיבו אותן לראשם. ברשתות סירבו להגיב.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר

מקרון, שאחוזי התמיכה בו בשפל הגדול ביותר מאז שניצח בקול תרועה רמה בבחירות לפני שנה וחצי, היה נתון לקמפיין של דיסאינפורמציה שמקורו במוסקבה גם כשהתמודד מול מארין לה פן מהימין הקיצוני. לפי ההערכות, רוסיה העדיפה את לה פן על פניו של הבנקאי לשעבר בן ה-40 בשל עמדותיו התקיפות יותר מולה. עם זאת, בניגוד לבחירות בארצות הברית ב-2016, לבחישה של הקרמלין - שמכחיש זאת בתוקף - לא הייתה השפעה של ממש על התוצאות ומקרון הבסיס את לה פן בסיבוב השני והמכריע.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully