וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כרעו ברך בשורות: מעצר המוני של תלמידים שהפגינו נגד מקרון

7.12.2018 / 15:32

הממשלה מגנה על השימוש במשטרה לפיזור מהומות בעת מעצר עשרות תלמידים שהתפרעו, אך התמונות שבהן נראו הנערים עם גבם לקיר עוררו סערה: "זה לא המזרח התיכון, זו צרפת". תלמידים בכל רחבי המדינה הצטרפו למחאה נגד הנשיא, שיוצאת משליטה

מערכת וואלה!

עשרות תלמידים ממערב לפריז נעצרו על ידי כוחות לפיזור מהומות של משטרת צרפת, שאילצה אותם לכרוע ברך ולשים את ידיהם מאחורי הראש. סרטונים ותמונות שבהם נראו תלמידים משני תיכונים בוואל פורה, שכונת עוני בפאתי מנטה-לה-ז'ולי, גרמו לזעם ציבורי נגד הממשלה, אך זו הגנה היום (שישי) על הטקטיקה שבה נקטו הכוחות.

במהלך השבוע האחרון הצטרפו תלמידי תיכון במדינה למחאה נגד הנשיא עמנואל מקרון, שהחלה על ידי "האפודים הצהובים" בשל מס שתוכנן לייקור הדלק. התלמידים מתנגדים לרפורמות של הנשיא בן ה-40 במערכת החינוך והם חסמו גישה לעשרות בתי ספר ברחבי צרפת.

שר הפנים כריסטוף קסטנה אמר כי כמאה צעירים רעולי פנים חברו להפגנות התלמידים, כשהם חמושים באלות ובאמצעים דליקים במטרה להתעמת עם המשטרה. "לכן כוחות הביטחון התערבו", נימק במסיבת עיתונאים שכינס. הוא הוסיף כי בסמוך לשני התיכונים שבהם התבצעו המעצרים, הוצתו מחסומים, נורו זיקוקים לעבר נהגים ונשדדו בתים.

לקריאה נוספת
מקרון מתקפל: ממשלת צרפת השהתה את העלאת מס הדלק בשל המחאה
"המערכה הרביעית": אלפי שוטרים ייפרסו בפריז לקראת חידוש ההפגנות

תלמידי תיכון ממערב לפריז שנעצרו על ידי משטרת צרפת, דצמבר 2018. מערכת וואלה!
חשודים בזריעת הרס. התלמידים העצורים/מערכת וואלה!

לא היו פצועים מקרב התלמידים העצורים, אך ברשתות החברתיות היו גולשים שאמרו כי המעצרים הזכירו סצינות של הוצאות להורג המוניות. "מישהו יכול לומר אם הוא היה עד לדבר הזה ב-50 השנים האחרונות?", כתב אחד הגולשים בטוויטר. "זה לא המזרח התיכון, זה מרכז צרפת", כתבה משתמשת אחרת.

בציוץ אחר בטוויטר נכתב: "התמונות האלו שבהן נראים נערים על ברכיהם לרגלי ה-CRS (משטרת המהומות) אינן עולות בקנה אחד עם הדמוקרטיה. על הממשלה לקחת פיקוד ולבסס מחדש את שרשרת הפיקוד".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל

"זה לא המזרח התיכון, זו צרפת"

שר החינוך, ז'אן-מישל בלנקה, אמר כי התמונות "מזעזעות", אך הוסיף כי פעילות המשטרה התקיפה הייתה מוצדקת בשל האלימות ששטפה את צרפת בשבועות האחרונים.

צרפת בכוננות ספיגה לקראת גל נוסף של הפגנות זעם מחר, בעוד שמקרון מתקשה לשכך את הכעס הציבורי על יוקר המחיה. בכירים בממשלו אמרו כי הוא צפוי לשאת נאום לאומה בשבוע הבא.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully