וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ממשלת צרפת: מחאת האפודים הצהובים - קטסטרופה לכלכלה

שר האוצר אמר כי המצב במדינה הוא בגדר משבר עבור החברה והדמוקרטיה יחד, אחרי סוף שבוע רביעי של הפגנות אלימות נגד מדיניותו של מקרון. אחרי שתיקה ארוכה, הנשיא יישא הערב נאום לאומה

רויטרס

שר האוצר של צרפת ברונו לה מר אמר אמש (ראשון) כי מחאת "האפודים הצהובים" היא "קטסטרופה" עבור כלכלת המדינה. זאת אחרי סוף שבוע רביעי של הפגנות נגד מדיניותו של הנשיא עמנואל מקרון, שהחלו ממס שהוטל על הדיזל והתרחבו נגד יוקר המחיה וסוגיות נוספות. הן לא נפסקו גם לאחר הנסיגה של הממשלה, שביטלה את המס החדש.

מקרון, שאחוזי התמיכה בו בשפל, יישא הערב נאום לאומה (21:00 שעון ישראל). הוא צפוי להכריז על שורת צעדים שאמורים לענות בחלקם על דרישות הציבור הזועם. הוא ייפגש הבוקר עם נציגי האיגודים מקצועיים ובעלי העסקים. מקרון, שחלק מהמפגינים דורשים את התפטרותו, שמר על פרופיל נמוך מאז תחילת המחאה, הקשה ביותר שחווה פריז מאז מרד הסטודנטים ב-1968.

"זאת קטסטרופה לעסקים, זאת קטסטרופה לכלכלה שלנו", אמר שר האוצר בעת ביקור בחנויות בפריז שנפגעו במהומות. הבירה, שבה הפגינו כעשרת אלפים איש, ספגה את עיקר הנזק - חלונות נופצו, מכוניות נשרפו וחנויות נבזזו. לפחות 136 אלף איש יצאו לרחובות בשבת, ויותר מ-1,200 נעצרו. "היה הרבה יותר נזק אתמול מאשר לפני שבוע מאחר שהמחאות היו מפוזרים יותר", אמר סגן ראש העיר עמנואל גרגוואר לרדיו המקומי. עם זאת, הוא הוסיף כי היו פחות פצועים לעומת השבוע שעבר.

הפגנות "האפודים הצהובים" בפריז. רויטרס
מכוניות הוצתו וחנויות נבזזו. מפגינים בפריז, שבת/רויטרס

במקביל, שר החוץ, ז'אן איב לה דריאן, זעם על התערבות נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ במחאה, אחרי שאתמול גרס כי הסכם האקלים הוא הסיבה לתסיסה. "אני אומר את זה לדונלד טראמפ ונשיא צרפת אומר זאת גם: עזוב את האומה שלנו", אמר לה דריאן.

איגוד הקמעונאים הצרפתי אמר לסוכנות הידיעות רויטרס כי נרשמו הפסדים של כמיליארד אירו מאז פרוץ מחאת "האפודים הצהובים" ב-17 בנובמבר. בשבוע שעבר אמר שר האוצר כי עסקי המסעדות חוו ירידה של בין 20% ל-50% בשל ההפגנות. פראנסוואה אסלין, ראש הקונפדרציה לעסקים קטנים ובינוניים, אמר לעיתון הצרפתי "ז'ורנל דה דימאנש" כי בחישוב כולל, המחאות עלולות לעלות לבעלי העסקים כעשרה מיליארד אירורו.

משרד התיירות הצרפתי אמר בחודש שעבר כי בשנת 2017 פריז שברה את שיא ביקורי התיירים - מעל 40 מיליון מבקרים בילו בעיר הבירה וכעת, בצרפת חוששים כי המחאות עלולות לפגוע משמעותית בתיירות.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל
מפגיני תנועת האפודים הצהובים בכיכר הרפובליקה, פריז, צרפת, 8 בדצמבר 2018. רויטרס
מחאת "האפודים הצהובים" בכיכר הרפובליקה, פריז/רויטרס

בשנה האחרונה עלו מחירי הדיזל בצפת בכ-23% והחלטתו של מקרון להטיל מס בגובה של 6.5% על הדיזל ו-2.9% על הדלק החל מ-1 בינואר הרגיזה רבים, במיוחד באזורים הכפריים. הנשיא אמר כי המסים נדרשים לצורך השקעה באנרגיה ירוקה, אולם גם אחרי שחזר בו, המפגינים לא התרצו. הם דורשים משכורות גבוהות יותר, קיצוץ במסים, שיפור בפנסיות והקלה בכניסה למוסדות החינוך.

ביום שישי הראה סקר כי חלה ירידה בתמיכה בתנועת המחאה, אם כי היא עדיין גבוהה עם 66%. התמיכה במקרון, במקביל, ירדה ל-23%.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully