וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"האפודים הצהובים" לא מתרשמים מצעדי מקרון: "אנחנו חוזרים לקרב"

נשיא צרפת ניסה לפייס את המפגינים, אך הם דחו זאת בבחינת מאוחר מדי ולא מספיק. "הנאום הזה הוא שטויות", אמר אחד מחברי תנועת המחאה שמשתקת את המדינה. אחר אמר: "מצג שווא עבור התקשרות"

עריכה: ניר חן

חלק מקבוצות מחאת "האפודים הצהובים" בצרפת דחו את הצעותיו של נשיא צרפת עמנואל מקרון לפתור את המשבר, וכינו זאת "פירורים", "טיפה בים" ו"בלוף". אחרות, הכירו במאמציו לרצות את הציבור הזועם, אחרי חודש של הפגנות סוערות ששיתקו את המדינה וגרמו לה נזקים כלכליים כבדים.

"הוא מנסה לעשות פירואט כדי לנחות בחזרה על רגליו, אבל אנחנו רואים שהוא לא כן, שזה רק מסכי עשן", אמר ז'אן-מארק, מכונאי רכב שהתאסף יחד עם עוד 150 מפגינים בכיכר בעיירה לה בולו שבדרום המדינה, לסוכנות הידיעות הצרפתית.

תיירי, מכונאי אופנוענים בן 55, אמר כי זהו "מצג שווא עבור התקשרות, צעדים טריוויאליים. זה נראה כמעט כמו פרובוקציה". לדבריו, "הכול זה סרט. זה לא נוגע במהות הבעיות. אנחנו חוזרים לקרב". הוא הצטרף לשורת מפגינים שחסמו דרך מהירה בין ספרד לצרפת.

גטאן, בן 34, אמר: "אולי אם מקרון היה עושה את הנאום הזה לפני שלושה שבועות הוא היה מרגיע את התנועה, אבל זה מאוחר מדי". לדברי גטאן, אחרי מחברי קבוצת "הארנבים הצהובים של רן", עבור חברי הקבוצה, "הנאום הזה הוא שטויות".

לקריאה נוספת על המחאה
מקרון הכריז על הטבות לציבור בשל המחאה: "הזעם העמוק ומוצדק"
מקרון המנותק מהעם במצור, והאפודים הצהובים מריחים דם

מפגין לובש וסט צהוב מחזיק פלאפון ומאזין לנאומו של נשיא צרפת עמנואל מקרון, 10 בדצמבר 2018. רויטרס
אחד מחברי "האפודים הצהובים" צופה בנאומו של מקרון, אתמול/רויטרס

מקרון הודיע אתמול בנאומו לאומה, הראשון מאז פרוץ ההפגנות, על העלאת שכר המינימום החל מינואר ועל קיצוצים במסים לגמלאים בניסיון לפייס את הציבור הזועם. עם זאת, הוא סירב להטיל מחדש מס על ההון.

"הזעם עמוק ומוצדק", אמר בנאומו, ששודר בשידור חי בטלוויזיה. "ב-18 החודשים האחרונים לא הצלחנו לתת מענה לחוליי 40 השנים האחרונות", אמר הנשיא בן ה-40, שנבחר ברוב גדול במאי אשתקד, אולם מאז צנחה התמיכה בו. הוא הודה כי חלק מהדברים שאמר "פגעו באנשים", ברקע הטענות כי הוא מנותק מהעם ו"נשיא של העשירים". לדבריו, הוא מאמין שהוא יכול למצוא פתרון לבעיות הנוכחיות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully