וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"אי אפשר לעמוד מנגד": המחאה נגד רצח נשים מתחדשת לאחר הקורבן ה-25

הרצח האכזרי של אימאן עווד, אם לבת שמונה מעכו, עורר מחדש את המחאה נגד האלימות כלפי נשים שהביאה אלפים לרחובות בשבוע שעבר. היום יקיימו הפגנות ברחבי הארץ והלימודים בבתי הספר העל-יסודיים יושבתו למשך 25 דקות. "נמשיך להיאבק עד שיועברו תקציבים ויתחרש שינוי בשטח"

מערכת וואלה!

בעקבות מותה של אימאן עווד בת ה-24 מעכו, היום (רביעי) בשעה 10:00 יתקיימו מחאות בכמה מוקדים מרכזיים ברחבי הארץ לציון 25 קורבנות האלימות נגד נשים מאז תחילת השנה. בעכו תתקיים המחאה בכיכר שטראוס, בחיפה ימחו במרכז הכרמל, בתל אביב תתקיים ההפגנה בקריית הממשלה, בירושלים בכניסה לעיר ובבאר שבע במרכז המורים.

במקביל, הסתדרות המורים הודיעה כי מחר יקדישו הצוות החינוכי מערך שיעור מיוחד שיוקדש למניעת אלימות בכלל וכלפי נשים בפרט. מזכ"לית ההסתדרות, יפה בן-דויד, מסרה כי "מספר הנשים שנרצחו מתחילת השנה מוכיח שאנחנו במצב חירום לאומי. בשבוע שעבר השתתפנו במחאה ואנחנו נמשיך למחות ולהיאבק עד שיועברו תקציבים ויתחרש שינוי ממשי בשטח".

ארגון המורים הודיע כי ישבית מחר את הלימודים למשך 25 דקות בחינוך העל-יסודי בארץ, לאות הזדהות ומחאה. יו"ר המורים, רון ארז, אמר כי "כמורים ומחנכים וכמי שמובילים את המאבק כלפי עובדי ההוראה, איננו יכולים לעמוד מנגד. נמשיך לפעול אל מול האלימות בחברה הישראלית". גם במועצת התלמידים והנוער הארצית מצטרפים לשביתה. "לא נחכה להירצחה של האישה ה-26", מחתה היו"ר ליאל מלכביץ'. "לא נסכים לגדול למציאות בה כל אישה ונערה עלולות להירצח".

לקריאה נוספת בנושא
מעקב צמוד: השרים אישרו הצמדת צמיד אלקטרוני לגברים מכים
"היום עשינו היסטוריה": אלפים בעצרת המחאה נגד רצח נשים בתל אביב
החשוד החמישי: בן 17 נעצר בחשד למעורבות ברצח הנערה בגוש חלב

אימאן עווד , בת 29, הנרצחת מעכו, 11 בדצמבר 2018. מערכת וואלה!
קורבן נוסף לאלימות נגד נשים. עווד/מערכת וואלה!

פעילות לוט"ם, היחידה ללוחמה בטרור מגדרי, מסרו הערב כי "יצאנו לשפוך צבע אדום במזרקות במחאה על האלימות כלפיי נשים ואוזלת היד של הממשלה בטיפול בה. מאז שהקואליציה הצביעה נגד הקמת ועדת חקירה לרצח נשים, נרצחו עוד שלוש נשים. דמנו אינו הפקר, והמחאה הזו לא תיעלם עד שהטרור המגדרי ימוגר".

בשבוע שעבר הפגינו יותר מעשרת אלפים בני אדם בעצרת בכיכר רבין בתל אביב במחאה על אלימות נגד נשים והעלייה במספרן של הנשים שנרצחו בשנת 2018. העצרת החלה לאחר צעדת לפידים מגינת לווינסקי שבדרום העיר, בהמשך לשורת אירועי מחאה שהתקיימו ברחבי הארץ תחת הסיסמאות "אנחנו במצב חירום" ו"נשים לזה סוף".

עוד באותו נושא

הנרצחת ה-23 השנה: אישה נדקרה למוות בדירתה בעכו; בעלה נעצר

לכתבה המלאה
פעילות לוט״ם, שפכו צבע אדום במזרקות במחאה על האלימות כלפיי נשים ואוזלת היד של הממשלה בטיפול בה, 11 בדצמבר 2018. פעילות לוט״ם, מערכת וואלה!
צבע אדום במזרקת כיכר רבין בתל אביב, הערב/מערכת וואלה!, פעילות לוט״ם
פעילות לוט״ם, שפכו צבע אדום במזרקות במחאה על האלימות כלפיי נשים ואוזלת היד של הממשלה בטיפול בה, 11 בדצמבר 2018. פעילות לוט״ם, מערכת וואלה!
צבע אדום במזרקת כיכר מסריק בתל אביב, הערב/מערכת וואלה!, פעילות לוט״ם

בשבוע שעבר התקיימו הפגנות בצומת עזריאלי בתל אביב, במרכז העיר וביפו, במהלכן המפגינים ירדו לכביש וחסמו את התנועה. גם הכניסה לירושלים נחסמה לתנועה בגשר המיתרים, בנוסף להפגנה נוספת שהתקיימה בכיכר ספרא בעיקר. עובדות נמל התעופה בן-גוריון השביתו גם הן את עבודתן וגרמו לעיכוב בתשע טיסות. במקביל, במוקדים רבים ברחבי הארץ נערכה שביתה של 24 דקות לזכר 24 השנים שנרצחו החל מתחילת השנה.

הנרצחת ה-25: אימאן עווד מעכו

המשטרה ממשיכה בחקירת מותה של עווד, שנמצאה בצהריים בדירת מגוריה בעכו עם גרוף שסוף וסימני דקירה ומותה נקבע במקום. על פי החשד, בעלה של עווד, קצב בשנות ה-30 לחייו, קיבל ממנה הודעה והגיע לדירתה. זמן קצר לאחר מכן הזעיק את המשטרה למקום.

עם הגעתם של השוטרים, התפתחה מתחת לבניין המגורים מהומה ולאחריה עוכבו לחקירה חמישה מקרובי משפחתה של עווד, בהם בעלה. כוחות המשטרה תחמו את הכניסה לבניין "הרכבת" והחלו בגביית עדויות משכנים וקרובים, תוך איסוף ותיעוד ראיות. "לא מכירים דברים כאלה בעכו", אמר אחד התושבים. "יש פשיעה, יש אלימות והיו מקרי רצח, אבל לא זוכרים רצח של אישה בעיר".

עווד הייתה נשואה בשנית ולה ילדה בת שמונה מנישואיה הקודמים, אך לא הייתה מוכרת לשירותי הרווחה בעיר. הבעל, איש אמיד, נשוי לאישה נוספת ממנה יש לו שתי בנות עמן התגורר. מקורב לשניים ציין כי משפחתה של עווד לא הייתה מרוצה מהקשר ביניהם. הבעל חשוד ברצח ומכחיש את המיוחס לו. סנגורו, עו"ד באסל פלאח, אמר כי הוא "שב הביתה מקניות והזדעזע למצוא את אשתו מוטלת ללא רוח חיים. הוא יכול להראות בדיוק מה עשה כל היום, דקה אחר דקה".

על פי אגף משרד הרווחה בעכו, עווד הייתה מוכרת להם, אבל לא באופן אינטנסיבי. ברווחה אומרים כי היא מעולם לא התלוננה על אלימות כלפיה ומעולם לא עלה חשד לכך. לאחר גירושיה, נישאה בשנית לפני מספר חודשים. בתה שמעה היום על הטרגדיה מאנשי מחלקת הרווחה. "לא פשוט. היה מאוד קשה", אמרה לוואלה! NEWS מנהלת צוות באגף המלווה את המשפחה.

ראש עיריית עכו שמעון לנקרי וחברי הוועד העירונית לשוויון הביעו הערב "כאב, צער ותסכול לנוכח המשך תופעת האלימות הגואה ומתרחבת עד למחוזותינו. עכו אומרת לא לאלימות נגד נשים. אנו נפעל להגברת המודעות, למיגור וחיסול התופעה. מחבקים ומחזקים את המשפחה".

(עדכון ראשון: 21:30)

הפגנה נגד אלימות נגד נשים, צומת עזריאלי, תל אביב, 4 בדצמבר 2018. יותם רונן
מפגינות במחאה על אלימות נגד נשים בתל אביב, בשבוע שעבר/יותם רונן
הפגנה נגד אלימות נגד נשים, צומת עזריאלי, תל אביב, 4 בדצמבר 2018. יותם רונן
מפגינות במחאה על אלימות נגד נשים בתל אביב, בשבוע שעבר/יותם רונן
הפגנה בכיכר רבין, כנגד אלימות כלפי נשים 4 בדצמבר 2018. מערכת וואלה!
עצרת המחאה בכיכר רבין, בשבוע שעבר/מערכת וואלה!

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully