וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"מאיפה תשיגו את הכסף?": סירב להשכיר דירה להורי פעוט חולה סרטן

11.12.2018 / 17:30

זוג הורים מאילת החליטו להעתיק את מגוריהם לפתח תקווה לטובת הטיפולים הרבים שבנם החולה זקוק לעבור בבית החולים שניידר בעיר. במעמד החתימה על חוזה השכירות וכשחפציהם כבר בדירה, ביטל בעל הנכס את העסקה בטענה ששני בני הזוג לא עובדים ולא יצליחו לעמוד בתשלומים

בנה של רבקה תורג'מן, פעוט חולה סרטן. באדיבות המצולמים
מעבר דירה לטובת הטיפולים. אריאל/באדיבות המצולמים

זוג מאילת, הורים לפעוט חולה סרטן, ביקשו לשכור דירה בפתח תקווה כדי להיות קרובים לבית החולים שניידר בעיר, בשביל הטיפולים הרבים שהפעוט צריך לעבור. במעמד החתימה על חוזה השכירות, כשחפציהם כבר בדירה, בעל הנכס ביטל את העסקה בטענה ששני בני הזוג אינם עובדים ולא יעמדו בתשלומים - כך פורסם הבוקר (שלישי) ברדיו "קול ברמה".

"לפני חודש התגלה לבן שלנו אריאל גידול ממאיר בראש", סיפרה לוואלה! NEWS אמו של הפעוט, רבקה תורג'מן. "באותו יום העבירו אותנו בניידת טיפול נמרץ לבית החולים הדסה בירושלים, שם הוא עבר ניתוח דחוף להסרת הגידול, ומשם לשניידר כדי להתחיל בטיפולי הכימותרפיה", אמרה. ההורים הבינו כי הטיפולים ימשכו זמן רב והחליטו להעתיק את מקום מגוריהם, יחד עם בנם החולה ושני ילדיהם הנוספים, סמוך לבית החולים.

עוד בוואלה! NEWS:
הנרצחת ה-23 השנה: אישה נדקרה למוות בדירתה בעכו; בעלה נעצר
מנהרה שלישית אותרה בגבול לבנון; נתניהו: חיזבאללה שוגה בהערכת כוחנו
מתרחק מהחיילים - ונפגע: תיעד חדש מירי למוות בפלסטיני מוגבל שכלית

מרכז שניידר לרפואת ילדים, פתח תקווה. מרץ 2016. ראובן קסטרו
רצו להתקרב לבית החולים. מרכז שניידר/ראובן קסטרו

לדברי תורג'מן, בשל מצבו הקשה של בנה, מתווכים ובעלי נכסים רבים סירבו להשכיר דירות למשפחה מחשש שלא יעמדו בשגרת התשלומים. "הופתענו לגלות שברגע שסיפרנו על המעבר שנכפה עלינו השוכרים החלו לשאול שאלות מטרידות בנוגע לתשלום השכירות, 'שניכם עכשיו לא עובדים?', 'אז איך תשלמו את השכירות?', 'מאיפה תשיגו את הכסף לשלם לנו?'". המשפחה הציעה דמי ביטחון ואף תשלום מוקדם, אולם המשיכו להיתקל בהתנגדויות. "פעם אחר פעם אמרו שהדירה לא רלוונטית".

בשיאם של החיפושים, נדמה היה שנמצא להם בית. בני הזוג אף קיבלו תרומה של רהיטים ומתווך הנכס אישר להכניסם לדירה ערב החתימה. "יום אחרי שראינו את הדירה, כבר נפגשנו עם עורך דין במטרה לחתום על חוזה", סיפרה. אולם במפגש עם בעל הנכס, החל האחרון להקשות על תנאי השכירות למרות שהדברים סוכמו בעל פה מראש. "פתאום נציג הבעלים דרש לקבל במזומן 120 אלף שקל, ואף ביקש לראות את תלוש המשכורת של הערב שלנו".

עוד באותו נושא

"הבחורה בריאה": תביעת ענק בשל טענה לאבחון שגוי של חולת הסרטן

לכתבה המלאה

"מה זאת המשכורת הזאת?"

כשהזוג הציג את התלוש, הוא נתקל ביחס מזלזל. "הוא אמר 'מה זאת המשכורת הזאת? זה נמוך'", סיפרה. לאחר דין ודברים עם בני הזוג, בעל הדירה חזר בו. "הוא לא השאיר לנו ברירות וביטל את הסיכום". אם לא די בכך, סיפרה שהוא אף איים על המשפחה שאם לא יפנו בהקדם את הריהוט ינקטו נגדם בהליכים משפטיים.

תורג'מן העלתה את הדברים בעמוד הפייסבוק שלה וזכתה למאות שיתופים ותגובות. "האם כדאי להימנע מלציין את החולי כשמחפשים דירה להשכרה?", כתבה. "יש שוכרים ששומעים את הסיפור ונרתעים מלהשכיר בטענה ששני ההורים לא עובדים". בינתיים עד שימצא פתרון קבע, המשפחה מתגוררת בדיור זמני של עמותת "עזר מציון" שאף סייעה לפתוח אתר לגיוס תרומות שיממנו את תשלום הטיפולים והשיקום של אריאל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully