וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"הבחורה בריאה": תביעת ענק בשל טענה לאבחון שגוי של חולת הסרטן

10.12.2018 / 16:02

נטליה כהן אובחנה כבריאה למרות הסרטן בגופה, שהתגלה רק לאחר שהיה בשלבים מתקדמים, והותירה אחריה בעל ושני ילדים. על פי כתב התביעה, הבדיקות לא נשלחו לפענוח במעבדה. לאחר מותה, תובעת משפחתה את מוסדות הבריאות בהם נבדקה. "גזרו את גורלה ברגע שהרופא טעה", אמר בעלה

נטליה כהן נפטרה ממחלת הסרטן לאחר שסבלה מריבוי ציסטות בשחלות. מערכת וואלה
נטליה כהן/מערכת וואלה

נטליה כהן, אם צעירה לשני פעוטות, הלכה לעולמה לפני שלוש שנים ממחלת הסרטן לאחר שסבלה מריבוי ציסטות בשחלותיה. כעת, היא נמצאת במרכזה של תביעה שהוגשה בעזרת עו"ד עדי אברג'יל ברוורמן, בימים אלה לבית המשפט המחוזי בתל אביב, על ידי אלמנה איציק כהן ושני ילדיה, נגד קופת חולים "כללית" ובתי החולים בני ציון, וולפסון ואיכילוב. לטענתם, ששרשרת אבחונים רפואיים לקויים של הגידול הסרטני ממנו סבלה כהן, הובילו לגילוי מאוחר שלו, כל זאת למרות היסטוריה משפחתית של סרטן השחלות.

הציסטות בשחלותיה של כהן התגלו במהלך הריונותיה, אולם בכתב התביעה נטען שהרופאים במוסדות הרפואיים בהם טופלה, לא שלחו את ממצאי הציסטות שלה לבדיקה פתולוגית - ובכך, לא ניתן היה לאבחן את הסרטן הקטלני בו לקתה כבר בשלביו הראשונים. רק לאחר מספר רב של פעמים בהן התגלו בשחלותיה ציסטות, נשלחה כהן לבדיקה באיכילוב, שם זוהתה הציסטה כסרטנית.

הרופא המנתח אליו הופנתה, הסיר בניתוח שחלה וחצוצרה אחת בלבד, וכתב בתיק הרפואי, "לשם שינוי כיף לסיים ערב עם בחורה בריאה, שלמען האמת לא הייתה צריכה להגיע אלי. אמנם מדובר בגידול שחלתי, אך נראה לי שמדובר בשלב 1, ולאחר השלמת ניתוח כריתה חד-צדדית של שחלה וחצוצרה, לא תזדקק לטיפול אונקולוגי וגם לא למעקב אונקולוגי".

עוד בוואלה! NEWS
אנדרטת הנרצח בפיגוע הקודם הגנה מהירי: "יכלו להיות יותר נפגעים"
"אני לא נושם" וקולות ניסור: רגעיו האחרונים של חאשוקג'י
הצעירה שנפצעה קשה בפיגוע נאבקת על חייה; מצב בנה התינוק הדרדר

בית הנהלת שירותי בריאות כללית בתל אביב. ללא קרדיט, מערכת וואלה! NEWS
המוסד הנתבע, שירותי בריאות כללית/מערכת וואלה! NEWS, ללא קרדיט

הרופא סיכם את האבחנה ב"בדיקתה תקינה", ועל פי כתב התביעה, הדבר גרם לצוות הרפואי באיכילוב שלא להתייחס אל ההחמרה במצבה בתשומת הלב הראויה, וכך התפשט הסרטן בגופה מבלי שבוצעו בירורים וטיפולים בהתאם. על פי התביעה, רק לאחר שמונה חודשים, כשמצבה הרפואי של התובעת הלך והחמיר, החליטו באיכילוב לבצע בדיקה מחדש לאבחון הפתולוגי שבוצע על ידם. אז התגלה כי כבר אז סבלה כהן מתאים סרטניים נוספים, שלא אותרו ולא טופלו, והובילו להתפשטות הסרטן בגופה. וכך, לאחר שלוש שנים של מאבק במחלה, מתה נטליה כהן, והותירה אחריה בעל ושני ילדים.

"גזרו את גורלה של נטליה ברגע שהרופא טעה באבחון המחלה שלה", אמר איציק, אלמנה של נטליה. "בגלל הטעות באבחון של הסרטן היא קיבלה טיפול חלקי כשהסירו לה את הגידול, זאת בזמן שהסרטן כבר הפך לגרורתי". לדבריו של איציק, נטליה עברה שרשרת ייסורים וכאבים עד שהלכה לעולמה. "אלה היו חמש-שש שנים של גיהינום וסבל, לשונאים שלי אני לא מאחל זאת, סבל מהכימותרפיה וניתוחים קשים, הקאות, הליכה עם פאה בגיל כל כך צעיר, בגיל 25 חרב עליה עולמה".

כהן מביע ביקורת קשה על המחלקה שטעתה באבחון הסרטן של רעייתו שמתה, "יושב שם אדם שמכריע חיים של אנשים. הבדיקה הזאת הולכת להגיד אם אותו אדם הולך לחיים או למוות, ואני שואל אם יש ביקורת על האדם ששגה באבחון של נטליה. יכול להיות מצב שאותו רופא שמגיע לבחון את ממצאי ביופסיה לא מגיע צלול לעבודה? מישהו בדק שהממצאים שלו מוחלטים? לא רק שאותו רופא אמר לנו שנטליה בריאה, הוא גם הוסיף שהיא תוכל אם תרצה להיכנס להריון". על ההחלטה להגיש את התביעה הוסיף כהן כי "הטעות של רופא הובילה למוות של אשתי. אשתי חיה באשליות עד שגילינו את הרע מכל".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי
מגדל אשפוז ע"ש תד אריסון, מרכז רפואי סוראסקי, בי"ח איכילוב, תל אביב. ראובן קסטרו
"בית החולים קיבל את כתב התביעה ויגיב בבית המשפט", תגובת איכילוב/ראובן קסטרו

לתביעה צורפה חוות דעתו של ד"ר דוד אדלמן, מומחה לאונקולוגיה, שקבע כי כתוצאה משרשרת טעויות של הצוותים הרפואיים, אובחנה מחלתה של האישה בשלב מאוחר, מה שהוביל לטיפול שאינו מיטבי ומכאן להישארות המחלה ולהתפשטותה ללא טיפול. ד"ר אדלמן אף קבע כי לו היה הצוות הרפואי בקופת חולים כללית, בבית חולים וולפסון בחולון ובבית חולים בני ציון בחיפה, שולח דגימות למעבדה, כמו גם מדגיש בפני נטליה את חשיבות המעקב לאור ההיסטוריה המשפחתית שלה, ניתן היה לגלות את הגידול בשלב בו סיכויי הישרדותה היו גבוהים.

ד"ר אדלמן מוסיף כי הפתולוג המפענח בבית חולים איכילוב טעה באבחון הממאירות של הגידול, וזיהה בטעות את הרקמה כנקייה. עם זאת, בבדיקה חוזרת שבוצעה באותה המעבדה שמונה חודשים מאוחר יותר, צוין כי ניתן היה לראות מוקדים ממאירים, אך בשל הפענוח השגוי, שלב המחלה הוגדר כראשוני. מכלול טעויות אלה, לדברי ד"ר אדלמן, הביא את בית החולים איכילוב להגדיר את האישה כבריאה, ולהחלטה לבצע כריתת שחלה וחצוצרה שמאלית בלבד, ללא כריתה נרחבת של הרחם והחצוצרות.

"סיכויי הישרדותה התקצרו משמעותית"

לו נטליה אובחנה נכון ב-2011, הישרדותה לחמש השנים הבאות הייתה מוערכת ב-59%, כך טען ד"ר אדלמן. כתוצאה מהיעדר טיפול, אובחנה האישה ב-2012 בשלב בו סיכויי ההישרדות לחמש שנים הם 39% בלבד.

"בעקבות האירועים הללו, התקצרו משמעותית סיכויי הישרדותה של המנוחה לחיות, והיא מתה לאחר ייסורים קשים תוך שלוש שנים מיום אבחון מחלתה, כשהיא מותירה אחריה בעל ושני ילדים קטנים", כך נכתב בכתב התביעה על ידי עו"ד דוד פייל, המייצגים את המשפחה בפני מוסדות הבריאות.

"מהרגע שאובחנה מחלתה, הפכו חייהם ממלאי עניין לחיי הישרדות, כשהובהר להם כי בשל השלב שבו אובחנה, סיכוייה לשרוד אינם גבוהים, ותוך זמן קצר אף הבינו כי היא אינה צפויה להחלים מהמחלה", כך בכתב התביעה. עוד נטען כי כתוצאה מהטיפולים הקשים שעברה, ממצבה הרפואי ומהתרופות שנטלה, מצבה הגופני והנפשי התדרדר בצורה קיצונית. "לתחושות אלה התלווה תסכול עמוק שלה ושל בעלה, שנבע מכך שעשו כל שיכלו כדי למנוע איחור באבחון המחלה, אך לבסוף, בשל צוותים רפואיים שפעלו ברשלנות, נהרסו חייה ומחלתה לא אובחנה במועד", כך עורכי הדין.

התביעה לפיצויים בסך מיליוני שקלים הוגשה בשמם של הבעל האלמן וילדיו, במסגרתה דורשים עורכי הדין תמורה להפסדי השתכרות ופגיעה בזכויות הסוציאליות העתידות של התובעים, נוסף על כאב וסבל, טיפולים נפשיים, אובדן שירותי אם ורעיה ועוד. התביעה נדונה בימים אלה בבית המשפט המחוזי בתל אביב.

תגובת המרכז הרפואי איכילוב בתל אביב על שם סוראסקי: "בית החולים קיבל בימים אלה את כתב התביעה ויגיב כמקובל בבית המשפט".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully