וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אנדרטת הנרצח בפיגוע הקודם הגנה מהירי: "יכלו להיות יותר נפגעים"

תושבי עפרה שהגיעו לטרמפיאדה בצומת היישוב שבו נפצעו שבעה תושבים בפיגוע הירי, בהם צעירה בהריון באורח קשה, סיפרו כי האבן שהוצבה במקום לזכר ההרוג אלחי טהרלב הגנה על הנמלטים מאש המחבלים. "יש פחד, אבל צריך להמשיך לחיות", אמרו תושבים. המצוד אחר המחבלים נמשך

שלומי גבאי

בטרמפיאדה בצומת עפרה, בה נפצעו בפיגוע אתמול צעירה בת-21 באורח קשה ושישה נוספים באורח בינוני וקל, עמדו הבוקר (שני) תושבים כבשגרה. כמה חיילים הגיעו למקום כדי לנקות את כתמי הדם ולסרוק את המקום, לצד החיילים שמאבטחים באופן קבוע את הצומת ודואגים שכולם יעמדו מאחורי מחסומי הבטון שהוצבו במקום כדי להגן מפני פיגועי דריסה. ממול, הטרמפיאדה לכיוון ירושלים, ריקה לגמרי.

מאחורי הטרמפיאדה ניצבת אנדרטה לאלחי טהרלב שנרצח בפיגוע דריסה בצומת לפני כשנה וחצי. אמש אנדרטת האבן שימשה כמגן עבור הנמלטים מהירי מהרכב החולף. תושבת עפרה מספרת הבוקר כי אם הירי היה כמה דקות לפני, התוצאות היו ככל הנראה הרבה יותר קשות. "היה אירוע גדול ביישוב וכולם עמדו בחוץ. יכלו להיות הרבה יותר נפגעים". לדבריה, היה ברור לכולם שפיגוע ירי צפוי להתרחש פה באזור. "היה ירי לפני שבועיים בבית אל, ועוד ירי לפני כן. היה ידוע שמסתובבים אנשים שיורים", סיפרה.

עוד בוואלה! NEWS:
ההיצמדות לטרמפיאדה וההימלטות: תיעוד הירי בפיגוע בעפרה
200 קמ"ש בכביש 90: חסידיו של הרב ברלנד תועדו בנהיגה פרועה
"התנהגות חסרת אנושיות": הוחמר עונשו של צעיר שהשתתף באונס קבוצתי

עריכה: טל רזניק
פיגוע ירי בסמוך לעפרה. ראובן קסטרו
צומת עפרה, הבוקר/ראובן קסטרו
זירת הפיגוע בעפרה 10 בדצמר 2018. ראובן קסטרו
תחנת האוטובוס בצומת עפרה, הבוקר/ראובן קסטרו

הממתינים במקום אמרו כי אי אפשר להראות פחד. אחת הצעירות שחיפשה טרמפ אמרה כי אין ברירה אלא להמשיך בשגרה. "יש פחד, אבל צריך להמשיך לחיות". לפי שעה לא מתאפשרת כניסת פועלים לעפרה. המאבטח בכניסה אמר שצה"ל הודיע כי לא ניתן להכניס פועלים היום. אחד הפועלים שעובד בקייטרינג כבר שנתיים ולא נותנים לו להיכנס אמר על הפיגוע: "אני לא יודע למה עושים את זה, אני לא אוהב את זה".

בתוך כך כוחות צה"ל ממשיכים בסריקות אחר מבצעי פיגוע הירי שנמלטו מהמקום. מדובר צה"ל הנמסק כי בעקבות פיגוע הירי מבצעים לוחמי צה"ל, מג"ב וכוחות הביטחון סריקות בכפרים באזור החטיבה המרחבית שומרון ובנימין כחלק מהחיפושים אחר המחבלים. במקביל נמשכים המאמצים המודיעיניים.

זירת הפיגוע בעפרה 10 בדצמבר 2018. ראובן קסטרו
חיילים בזירת הפיגוע בצומת עפרה, הבוקר/ראובן קסטרו
זירת הפיגוע בעפרה 10 בדצמבר 2018. ראובן קסטרו
צה"ל ממשיך בסריקות אחר מבצעי פיגוע הירי שנמלטו מהמקום/ראובן קסטרו

הבוקר נמסר מבית החולים שערי צדק כי מצבו של התינוק שייולד אתמול לאחר שאמו נפצעה באורח קשה הדרדר, והוא מונשם בפגייה. הצעירה, שהייתה יחד עם בעלה בן ה-28 במקום, פונתה לבית החולים שם הרופאים נאלצו לבצע לידת חירום לתינוק שהועבר לפגייה וכעת, ממשיכים להיאבק על חייה. בעלה נפצע באורח קל מירי ברגלו.

"הצעירה הגיעה לבית החולים במצב של שוק, היא איבדה הרבה דם בשטח", הסביר ד"ר אלון שוורץ, כירורג בכיר בצוות הטראומה שטיפל בצעירה. "יש לה פצעי ירי באזור הבטן תחתונה והאגן. ביצעו פעולות ייצוב בחדר הטראומה ולאחר מכן היא נכנסה לחדר הניתוח שם עשינו לה יילוד חירום של התינוק".

זירת הפיגוע בעפרה 10 בדצמבר 2018. ראובן קסטרו
זירת הפיגוע בצומת עפרה, הבוקר/ראובן קסטרו
פיגוי ירי בסמוך לעפרה. ראובן קסטרו
חייל צה"ל מאבטח את צומת עפרה, הבוקר/ראובן קסטרו

שישה בני אדם נוספים נפצעו בפיגוע, בהם שני צעירים בשנות ה-20 במצב בינוני וארבעה נוספים במצב קל. כולם פונו לבית החולים הר הצופים ובית החולים שערי צדק בירושלים. מירב שרביט, בת 17 שנפצעה קל מרסיסים סיפרה, "הייתה מסיבה ביישוב, ואני וחן, חברתי, עמדנו בטרמפיאדה בעפרה כשלפתע שמענו את הפיצוצים והיינו בטוחות שאלה נפצים וזיקוקים מכל הכיוונים. ראיתי את חן נשכבת על הרצפה ואז הלכנו מאחורי הטרמפיאדה להסתתר מאחורי מצבה של אדם שנהרג שם. כוחות ההצלה הגיעו והיו שם צעקות, צרחות ואמבולנסים".

זירת הפיגוע בעפרה 10 בדצמבר 2018. ראובן קסטרו
זירת הפיגוע בצומת עפרה, הבוקר/ראובן קסטרו
זירת הפיגוע בעפרה 10 בדצמבר 2018. ראובן קסטרו
"אסור להראות פחד", זירת הפיגוע בצומת עפרה, הבוקר/ראובן קסטרו
כוחות צה"ל סורקים אחר מבצעי פיגוע הירי בצומת עפרה. דובר צה"ל
כוחות צה"ל בסריקות אחר חדושים במעורבות בפיגוע, הלילה/דובר צה"ל

מירב וחן ענתבי בת ה-16, שנפצעו באורח קל, מכירות את בת ה-21 שנפצעה קשה ואת בעלה וסיפרו: "הם זוג צעיר שהתחתן בשנה שעברה. הכל היה רגיל. היא חיכתה שם לבעלה כשהם חזרו מביקור משפחתי ופתאום היא נפלה על הרצפה. הייתי עסוקה בלזחול ולהסתתר. רק שניה לפני כן דיברנו איתה, זה היה הזוי". חן, שנפצעה בחזה מרסיסים הוסיפה, "ראיתי את הרכב וזה היה נראה כאילו היריות מגיעות משני כיוונים. פתאום ראיתי רסיסים מתנפצים וזה היה נראה כמו זיקוקים. ראיתי את הפצועה קשה מדממת על הרצפה ואת בעלה צועק והבנתי שאני צריכה להסתתר. מישהו החל לצעוק שמע ישראל והתפלל לאלוהים שלא ייקח אותו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully