וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הצעירה שנפצעה קשה בפיגוע נאבקת על חייה; מצב בנה התינוק הדרדר

הפצועה בת ה-21 שהייתה בחודש השביעי להריונה, חיכתה יחד עם בעלה בטרמפיאדה בכניסה ליישוב עפרה. המחבלים שפתחו באש פצעו את השניים ו-5 בני אדם נוספים. התינוק יולד וכעת מונשם בפגייה. "נאבקים על חייו של התינוק. המצב רגיש". המצוד אחר המחבלים נמשך

קשת

פיגוע ירי בעפרה - כל העדכונים

- רכב חולף ירה לעבר טרמפיאדה בכניסה לעפרה
- שבעה בני אדם נפצעו, בהם אישה בהריון במצב קשה
- כוחות צה"ל פתחו בסריקות במרחב לאיתור המחבלים
- הרופאים יילדו את הפצועה; נאבקים על חייה

צעירה בת ה-21, תושבת השומרון, שהייתה בהריון מתקדם בחודש השביעי נפצעה קשה אמש (ראשון) בפיגוע הירי בעפרה. הצעירה, שהייתה יחד עם בעלה בן ה-28 במקום, פונתה לבית החולים שערי צדק. שם, הרופאים נאלצו לבצע לידת חירום לתינוק שהועבר לפגייה וכעת, ממשיכים להיאבק על חייה. מנהל בית החולים שערי צדק פרופ' יונתן הלוי אמר הבוקר כי מצבו של התינוק הדרדר. לדבריו, "התינוק מונשם בפגייה, מצב האם התייצב אך גם לה וגם לתינוק יש עוד דרך ארוכה עד שהם יצאו מכלל סכנה". לדברי גורם בכיר בבית החולים, "נאבקים על חייו של התינוק. המצב רגיש". בעלה נפצע באורח קל מירי ברגלו.

"הצעירה הגיעה לבית החולים במצב של שוק, היא איבדה הרבה דם בשטח", הסביר ד"ר אלון שוורץ, כירורג בכיר בצוות הטראומה שטיפל בצעירה. "יש לה פצעי ירי באזור הבטן תחתונה והאגן. ביצעו פעולות ייצוב בחדר הטראומה ולאחר מכן היא נכנסה לחדר הניתוח שם עשינו לה יילוד חירום של התינוק. הוא הועבר לפגייה". בנוגע לאישה, ד"ר שוורץ הסביר שהיא סובלת מפגיעות בכלי דם והיא נמצאת בחדר הניתוח על מנת לבצע טיפול כירורגי".

"ביתנו שירה נמצאת בטיפול נמרץ במצב יציב, אבל עדיין צריך הרבה תפילות. התינוק גם לא במצב מי יודע מה וצריך הרבה מאוד תפילות. אנחנו רוצים להודות לכל הצוות של בית החולים שערי צדק שטיפלו בנו מעל ומעבר ובחתן שלנו שנפצע גם עם שלושה כדורים ברגל, שהוא ברוך השם פצוע קל כרגע", אמרו ליאורה וחיים סילברשטיין, הוריה של הפצועה שירה איש רן, לתוכנית "חדשות הבוקר" עם ניב רסקין בערוץ קשת 12. אביה סיפר כי הבעל, עמיחי איש רן, התקשר אליו מהאמבולנס ובישר לו על הפציעה. "היא קיבלה כדור בבטן התחתונה ובאופן נסי לא נגרם נזק בלתי הפיך. יצא כדור בתוך האגן שלה וכנראה לא שבר את האגן. היא איבדה המון המון דם ופשוט חייה ניצלו פה על ידי הצוות הרפואי. אנחנו ממשיכים להתפלל שהמצב שלה ימשיך להתייצב ולהשתפר. אנחנו חזקים יותר מבני העוולה האלה, אנחנו סומכים על הצבא ועל הממשלה שידעו לתפוס אותם ולטפל בהם".

עוד בנושא בוואלה! NEWS
פיגוע ירי בעפרה: אישה בהריון נפצעה באורח קשה; מצוד אחר החשודים
ההיצמדות לטרמפיאדה וההימלטות: תיעוד הירי בפיגוע בעפרה

פיגוע ירי בסמוך לעפרה. ראובן קסטרו
זירת הפיגוע, הבוקר/ראובן קסטרו
זירת הפיגוע בעפרה 9 בדצמבר 2018. צילום: תיעוד מבצעי מד"א, מערכת וואלה!
כוחות הרפואה בזירת הפיגוע, אתמול/מערכת וואלה!, צילום: תיעוד מבצעי מד"א

בעקבות פיגוע הירי מבצעים לוחמי צה"ל, מג"ב וכוחות הביטחון סריקות בכפרים באזור החטיבה המרחבית שומרון ובנימין כחלק מהחיפושים אחר המחבלים. במקביל נמשכים המאמצים המודיעיניים. צה"ל ימשיך לפעול לתפיסת המחבלים ולביטחון התושבים.

שישה בני אדם נוספים נפצעו בפיגוע, בהם שני צעירים בשנות ה-20 במצב בינוני וארבעה נוספים במצב קל. כולם פונו לבית החולים הר הצופים ובית החולים שערי צדק בירושלים. מירב שרביט, בת 17 שנפצעה קל מרסיסים סיפרה, "הייתה מסיבה ביישוב, ואני וחן, חברתי, עמדנו בטרמפיאדה בעפרה כשלפתע שמענו את הפיצוצים והיינו בטוחות שאלה נפצים וזיקוקים מכל הכיוונים. ראיתי את חן נשכבת על הרצפה ואז הלכנו מאחורי הטרמפיאדה להסתתר מאחורי מצבה של אדם שנהרג שם. כוחות ההצלה הגיעו והיו שם צעקות, צרחות ואמבולנסים".

מירב וחן ענתבי בת ה-16, שנפצעו באורח קל, מכירות את בת ה-21 שנפצעה קשה ואת בעלה וסיפרו: "הם זוג צעיר שהתחתן בשנה שעברה. הכל היה רגיל. היא חיכתה שם לבעלה כשהם חזרו מביקור משפחתי ופתאום היא נפלה על הרצפה. הייתי עסוקה בלזחול ולהסתתר. רק שניה לפני כן דיברנו איתה, זה היה הזוי". חן, שנפצעה בחזה מרסיסים הוסיפה, "ראיתי את הרכב וזה היה נראה כאילו היריות מגיעות משני כיוונים. פתאום ראיתי רסיסים מתנפצים וזה היה נראה כמו זיקוקים. ראיתי את הפצועה קשה מדממת על הרצפה ואת בעלה צועק והבנתי שאני צריכה להסתתר. מישהו החל לצעוק שמע ישראל והתפלל לאלוהים שלא ייקח אותו".

פיגוי ירי בסמוך לעפרה. ראובן קסטרו
צומת עפרה, הבוקר/ראובן קסטרו
פיגוע ירי, עפרה, טרמפיאדה, 9 דצמבר 2018. מערכת וואלה!
מימין, חן ענתבי שנפצעה קל מרסיסים בפיגוע הירי בעפרה. הלילה/מערכת וואלה!

ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס במהלך הלילה לפיגוע בעפרה ואמר, "היה הערב פיגוע טרור חמור. כולם מתפללים לשלומה של אם צעירה שנאבקת על חיה - תינוקה ניצל, אנחנו גם מאחלים החלמה מהירה לכל הפצועים". נתניהו הוסיף, "אנחנו לא נשקוט עד שנמצא את הפושעים המרצחים הללו ונמצה איתם את הדין".

השליח המיוחד של הנשיא טרמאפ למזרח התיכון, ג'ייסון גרינבלט, כתב בחשבון הטוויטר שלו כי הפיגוע בעפרה - "פשוט מבחיל - מחבלים תקפו קבוצת ישראלים שחגגו את חג החנוכה". גרינבלט הוסיף, "תפילותיי ומחשבותיי עם הקורבנות ומשפחותיהם". הוא פנה ליו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן וכתב, "הנשיא עבאס, הפעם תגנה את המעשה??".

ראש מועצת מטה בנימין, ישראל גנץ, הגיב לפיגוע ואמר, "מדובר באירוע קשה מאוד שלצערנו מחזיר אותנו כמה חודשים לאחור. הכביש נפתח לתנועה ואנו מותירים את העבודה לצבא וכוחות הביטחון. אנו נמצאים בימי החנוכה המסמלים גבורה ונחישות ואני מצפה מראש הממשלה, שהוא גם שר הביטחון, להורות לצה"ל לבצע טיפול שורש בתשתיות הטרור שבכפרים הערבים ולבער את תאי המחבלים שם". גנץ הוסיף, "תשובת ממשלת ישראל לפיגוע המתועב חייבת להיות החלטה עכשיו על הסדרה מלאה של היישוב עפרה ואישור מיידי של אלפי יחידות דיור בבנימין כדי להעמיק את השורשים שלנו כאן. מועצת בנימין תעמוד לצד משפחות הפצועים ותעניק להם כל סיוע שיידרש עד להחלמתם המלאה והמהירה בעזרת השם".

כוחות צה"ל סורקים אחר מבצעי פיגוע הירי בצומת עפרה. דובר צה"ל
כוחות צה"ל סורקים אחר המחבל, הלילה/דובר צה"ל
כוחות צה"ל סורקים אחר מבצעי פיגוע הירי בצומת עפרה. דובר צה"ל
כוחות צה"ל סורקים אחר המחבל, הלילה/דובר צה"ל
זירת הפיגוע בעפרה 9 בדצמבר 2018. דובר צה"ל, מערכת וואלה!
כוחות צה"ל בזירת הפיגוע, הערב/מערכת וואלה!, דובר צה"ל

מועצת יש"ע אמרה בתגובה, "בשעות אלו אנו מחזקים את ידי חיילי צה"ל ושולחים החלמה מהירה לפצועים. לאור התגברות האירועים, אנו קוראים לראש הממשלה ושר הביטחון לעצור את הקיצוץ המתוכנן בהגנת היישובים ולא לאפשר את צמצום מרכיבי הביטחון בישובים. דווקא עכשיו נדרש מהלך לחיזוק ההתיישבות בביטחון, בבנייה ובהסדרת יישובים".

הירי בוצע מרכב חולף שנמלט מהמקום וכוחות הביטחון פתחו במצוד אחר החשודים. דובר צה"ל מסר שכוח צה"ל שהיה קרוב למקום ירה לעבר הרכב שזוהה כחשוד בירי אך הוא נמלט. כוחות צה"ל סורקים כעת במרחב. כלי תקשורת פלסטיניים מדווחים שכוחות צה"ל נכנסים לכפר סילוואד ומבצעים בו סריקות לאיתור החשודים.

(עדכון ראשון: 23:33)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully