וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מתרחק מהחיילים - ונפגע: תיעד חדש מירי למוות בפלסטיני מוגבל שכלית

בסרטון שהפיץ ארגון "בצלם" נראה מוחמד חבאלי בן ה-22 מטול כרם כשהוא מתרחק מחיילים שהיו במקום בפעילות מבצעית - ונופל לקרקע לאחר שנורה. מצה"ל נמסר כי במקום התפתחה הפרת סדר אלימה, אך הוסיפו כי נפתחה חקירת מצ"ח לבחינת תגובת הלוחמים וכי האירוע מתוחקר

עריכה: ניר חן

בתיעוד חדש שנחשפים מתקרית הירי בצעיר ממחנה הפליטים טול כרם בשבוע שעבר, נראה כי הוא נורה למוות כשהוא בגבו לחיילים בעת שהתרחק מהחיילים ומבלי שהייתה הפרת סדר במקום. האירוע התרחש לפני שבוע בשעת לילה, כשכוח צה"ל נכנס לפעילות בטול כרם. במקום התפתחה הפרת סדר וכמה צעירים יידו לעברם אבנים והחיילים ירו כדורי מתכת וגז מדמיע.

על פי "בצלם", כ-30 חיילים הגיעו לרחוב א-נוזהה בחלקה המערבי של העיר, והתפזרו שם לאחר מכן. בשעה זו, עמדו כמה תושבים ליד מסעדה, וביניהם עמד גם מוחמד חבאלי, בן 22 עם מוגבלות שכלית. בסרטונים ממצלמות אבטחה מהאזור שהגיעו לידי "בצלם", נראה חבאלי מסתובב ברחוב עם מקל בידו, וכמה תושבים עומדים וצופים במתרחש. לאחר מכן, נראים התושבים מתפזרים וגם חבאלי מתרחק אך נופל על רצפה. לפי עדויות וסרטונים שהגיעו ל"בצלם" קצין ושני חיילים עצרו במרחק כ-80 מטרים מהמסעדה בה עמד חבאלי עם נוספים, ולאחר מכן ירו לעבר צעירים במקום. חבאלי, שהתרחק אחרון מהמקום, נורה מאחור. לאחר הירי, החיילים עזבו את המקום, וחבאלי פונה לבית החולים, שם נקבע מותו.

טול כרם: תיעוד של "בצלם" מוכיח - לטענת הארגון, כי חיילים ירו והרגו את מוחמד חבאלי, בן 22, בעל מוגבלות שכלית, ללא הצדקה. צילום: "בצלם", מערכת וואלה!
חבאלי, רגע לפני שנורה בשבוע שעבר/מערכת וואלה!, צילום: "בצלם"

בארגון "בצלם" אמרו כי "יש להניח כי גם במקרה הזה, כמו באינספור מקרים בעבר, אחריתה של החקירה בטיוח המקרה, והשתקת ביקורת. בינתיים, עד שגם תיק זה יעלה אבק ובסופו של דבר ייסגר - וגם לאחר מכן - ימשיך הצבא להשתמש בכוח קטלני ללא כל הצדקה ומבלי לשלם על כך מחיר כלשהו".

"מדובר צה"ל נמסר כי "ביחס לאירוע נפתחה בשבוע שעבר חקירת מצ"ח. בשלב זה ניתן לציין כי במהלך פעילות מבצעית של לוחמי צה"ל בטול כרם, התפתחה הפרת סדר אלימה, במהלכה עשרות פלסטינים יידו אבנים לעבר הלוחמים. בתגובה, הלוחמים השתמשו באמצעים לפיזור הפגנות ובירי חי. דווח כי פלסטיני אחד נהרג ואחר נפצע. עם סיום החקירה, ייבחנו ממצאיה על ידי הפרקליטות הצבאית. בנוסף, האירוע מתוחקר ברמה הפיקודית".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully