וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גם תלמידי הרב מוטי אלון הבינו: "כנראה הפעם אין מנוס מלהאמין"

6.12.2018 / 8:02

התלונה החדשה בגין עבירות מין נגד הרב הפכה לשיחת היום בציבור הדתי-לאומי. כמעט את כולם היא הכתה "כרעם ביום בהיר", והתלמידים שהאמינו בו אחרי ההרשעה הראשונה הצהירו שאין לו יותר מקום כרב. "אם היה עוד ספק בדברים, כעת הוא הוסר"

מוטי אלון אחרי גזר הדין. נועם מושקוביץ
הרב אלון אחרי גזר הדין ב-2013/נועם מושקוביץ

התלונה החדשה נגד הרב מוטי אלון הפכה ברגע אחד לשיחת היום בציבור הדתי-לאומי. הרב אלון, עד לפני עשור אחד הרבנים הבולטים ביותר בציונות הדתית, הפך בבת אחת לשנוי במחלוקת. הרשעתו בעבירות מין בקטין דחקה אותו החוצה וגם כשחזר למסור שיעורים ולהפיץ את תורתו ברבים, מעמדו היה נמוך מבעבר.

תלמידים רבים התרחקו ממנו, הפסיקו להגיע לשיעוריו וניתקו עמו קשרים אישיים. גם בציונות הדתית התנהלו נגדו לאורך השנים מאבקים ציבוריים שנועדו לחסום את חזרתו לקונצנזוס הציבורי. מול אלה היו גם שהמשיכו להעריץ את רבם הרוחני, הגיעו לשיעוריו וטענו כי הטענות נגדו עם פרוץ הפרשה הצטמצמו להרשעה שניתנה לה "פרשנות שגויה".

כמעט את כולם הפרשה החדשה הכתה "כרעם ביום בהיר", ומאז פרסומה, הרשת החברתית הפכה עבורם לבמה שבה הכל צף החוצה. הפוסטים הרבים שנכתבו מעלים בתוכם מסקנה אחת: גם התלמידים שהאמינו ברב אלון אחרי ההרשעה הראשונה מצהירים שאין לו מקום יותר כרב, מוסר שיעורים או מייעץ לתלמידים.

לקריאה נוספת:
5 שנים לאחר שהורשע: "תלונה נוספת נגד הרב אלון לפורום תקנה"
הפיתוי והכישלון: שרשרת הטעויות של אדרי שהסתיימה במבוכה לארדן
בנט במתקפה חריפה על נתניהו: "תתבייש לך, פעלת לפגוע באשתי"

גזר דין לרב מוטי אלון, דצמבר 2013. נועם מושקוביץ
התלונה החדשה נגדו הפכה לשיחת היום בציבור הדתי-לאומי. הרב בבית המשפט ב-2013/נועם מושקוביץ

הרב ירוחם שמשוביץ הוא אחד מתלמידיו של אלון. הוא בשנות ה-40 לחייו ועוסק בחינוך בישיבת 'חורב' בירושלים. לדבריו, התלונה האחרונה היא "החלום ושברו 2". לאחר שאלון הורשע בפעם הראשונה, הוא עוד המשיך לשמור עמו על קשר ולפקוד את שיעוריו, אף מאוחר יותר התנתק. היום, הוא כבר נחרץ לגבי עמדתו. "התחושה היא בעיקר של שוק, שבר גדול ומחודש. הפעם כנראה שאין מנוס מלהאמין".

שמשוביץ פרסם פוסט בפייסבוק, בו פירט באריכות על יחסיו עם אלון כבחור צעיר דרך קרבתו בשנים מאוחרות יותר. "הוא היה מורי ורבי הנערץ", כתב. "הייתי מהמקורבים ביותר. הוא האדם איתו התייעצתי על הכל, שחיבק וניחם ברגעים הקשים ושמח ברגעים הטובים. אחרי שהתפוצצה הפרשה הראשונה, סירבתי להאמין, טענתי שלא יכול להיות. האמנתי שמדובר באי הבנה או בטעות".

עוד באותו נושא

רבנים בכירים שוקלים לאסור בפומבי על הרב אלון לבוא במגע עם תלמידיו

לכתבה המלאה

"כרעם ביום בהיר"

שמשוביץ מתאר את הפרסום החדש "כרעם ביום בהיר", ולדבריו, "אין לי מושג על אמינותו אבל אין אפטרופוס לעריות וכנראה שיש דברים בגו". עם זאת, הבהיר כי "אין בכך להמעיט מתחושת הכרת הטוב על מה שהיה יחד עם כאב, תדהמה וצער גדול ועמוק". בסוף הפוסט כתב: "נגמרו המילים, רק הדמעות זולגות ולא מפסיקות".

גם הרב מתניה ידיד, מתלמידיו של הרב אלון, אמר בשיחה לוואלה! NEWS כי "הדברים חמורים וצריכים להיות חד משמעיים. פגיעה חוזרת ונשנית בתלמידים וחוסר יכולת לקחת על כך אחראיות היא חטא שאנו כציבור לא יכולים למחול עליו". לדבריו, "גם אחרוני התלמידים שעוד סרבו להאמין או הטילו ספק בפרטי הפרשה הראשונה - נמצאים במקום אחר. אם היה עוד ספק בדברים, אז כעת הוא הוסר. ברור לי ולרבים כמוני שמבחינה ציבורית אין מקום לקבל אותו בחזרה".

ידיד לשעבר של אלון, בן 39 העוסק בחינוך, סיפר כי מאז ההרשעה הראשונה הוא התנתק מהרב. "היו לי ספקות וחשבתי אולי החמירו אתו אבל עכשיו שום דבר לא השאיר אפשרויות".

הרב מרדכי אלון במהלך דרשה לתלמידיו ב-16 בפברואר 2010. משה אסרף, ג'יליס
"ברור לי ולרבים כמוני שמבחינה ציבורית אין מקום לקבל אותו בחזרה". הרב אלון במהלך דרשה לתלמידיו ב-2010/ג'יליס, משה אסרף

רבים מתלמידיו של הרב אלון מפנים אצבע לשינוי דרמטי שאירע מאז ההרשעה האחרונה - שינוי עמדתו של הרב חיים דרוקמן, בכיר הרבנים בציונות הדתית. דרוקמן היה מתומכיו הגדולים של הרב אלון. כעת, היא אחד מהרבנים שדרש מאלון לעצור את כל פעילותו הציבורית ולהפסיק לבוא במגע עם תלמידיו.

נריה רפאל כנפו, מתלמידיו של הרב דרוקמן, אף מתח עליו ביקורת חריפה. בפוסט שפרסם בפייסבוק כתב כי האמין לרב דרוקמן "שיש להמשיך לתמוך ברב אלון". לדבריו, הוא השתתף באותה שנה בשיעוריו של הרב אלון. "לא עשיתי את זה בלב שלם אלא כתלמיד המתבטל בפני רבו. הרב דרוקמן טעה, הייתי צריך לצאת מהישיבה ושיעברו שנים ועדיין קשה לי לכתוב את זה מהמרחק הרב שאני נמצא בו. סליחה שבחרתי להאמין לצד הלא נכון".

השבוע נחשף כי תלמיד צעיר של הרב אלון התלונן לאחרונה לרבנים על כך שיצר קשר עם הרב אלון במטרה להתייעץ איתו, בשל מצוקה שבה הוא היה נתון. לדבריו, הם נפגשו כמה פעמים, אך הפגישות קיבלו אופי מיני, באופן שהביך את הצעיר ופגע בו. כפי הנראה, הוא החליט לתעד חלק מהמפגשים - תיעוד שהוצג בפני פורום הרבנים שהורכב מהרב חיים דרוקמן, הרב שמואל אליהו והרב יעקב אריאל.

עדות הצעיר הותירה רושם אמין על חברי הפורום, שהציעו לו להתלונן במשטרה או לקיים תהליך מול פורום תקנה תוך יידוע היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט. הצעיר העדיף לפנות לרבנים אחרים, כדי שאלו יוקיעו את הרב אלון.

אמש נחשף בוואלה! NEWS כי פורום הרבנים שעוסק בתלונות נגד אלון שוקל להוציא הודעה משותפת על הפרשה, שבה יצהירו בפומבי כי על הרב אלון אסור לבוא יותר במגע עם תלמידיו. דרישה דומה העלו הרבנים בפגישה אישית שקיימו השבוע עם אלון.

עד כה לא התקבלה החלטה סופית של הרבנים, וכעת, לאחר פרסום הפרשה, הם שוקלים צעדים פומביים נוספים נגד הרב. ככל שצעד זה ייצא לפועל, מדובר בהחלטה משמעותית שעשויה להוביל באופן סופי לסיום הנהגתו של הרב אלון בציבור הדתי-לאומי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully