וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"אני מתבייש": ראש עיריית ב"ש תוקף את האוצר - ותומך בשביתה

3.12.2018 / 20:49

דנילוביץ' הגיב להחלטת הממונה על השכר באוצר שלא לממן את יום השביתה לעובדות העירייה במסגרת מחאת הנשים: "אקט אומלל שנצמד לכללים". בפוסט בפייסבוק כתב כי "את מחאתי הרועמת אביא מחר לידי ביטוי ואקח יום חופש"

עריכה: שניר דבוש

רוביק דנילוביץ', ראש עיריית באר שבע, פרסם היום (שני) בעמוד הפייסבוק שלו תגובה חריפה להחלטת הממונה על השכר באוצר ונציב שירות המדינה, לחזור בהם מאישור השביתה לעיריות מחר, זאת במסגרת מחאת הנשים ברחבי הארץ, "הממונה על השכר באוצר ונציב שירות המדינה, היום הצלחתם לגרום לי להתבייש. לא רק כאיש ציבור, אלא כאזרח במדינת ישראל, שכואב את הטרגדיה הנוראית שגודעת את חייהן של נשים חפות מפשע, בכל שנה. נשים שנרצחות, רק בשל היותן נשים. ככה סתם", כך בפוסט שפירסם ראש העיר.

דנילוביץ' הוסיף, "עד שמתחולל לו נס חברתי אמיתי (לא זה של פך השמן), שמאגד ומאחד את החברה הישראלית על כל גווניה: ישובים מצפון ועד דרום, ממזרח ועד מערב. ארגונים חברתיים, אישי ציבור מכל גווני הקשת הפוליטית, גברים ונשים, דתיים וחילוניים, ערבים ויהודים, רק בכדי לזעוק זעקה אמיתית (לשעתיים של הזדהות). אתם, באקט אומלל הנצמד לכללים, חוקים והצהרות, בחרתם להתעלם מהזעקה האמיתית של כולנו, זו שיוצאת מהלב".

עוד בוואלה! NEWS
סחבת של שנים ומכרז בעייתי: אף אחד לא מטפל בנשים המוכות
עשרות חברות הצטרפו למאבק: המדריך המלא לשביתת הנשים מחר
"בורחים מאחריות": בקואליציה החרימו דיון על הטיפול ברצח נשים

הפגנה נגד אלימות נשים בבאר שבע 29 בנובמר 2018. אורה סלומון, מערכת וואלה!
הפגנה נגד אלימות כלפי נשים בשבוע שעבר, באר שבע/מערכת וואלה!, אורה סלומון

דנילוביץ' ביקר את החלטת הממונה על השכר, שטען כי הכרזת השביתה אינה בסמכותן של העיריות. "נכון, בחיים יש כללים, מסגרות וחוקים (וטוב שכך). אבל, יש רגעים שבהם מותר וצריך להפעיל שיקול דעת (בטח כאלה שקשורים לגורלם של אנשים ונשים) כי ישנם מקרים יוצאים מהכלל. הם שייכים לכולנו ומבטאים דאגה לחברה שבה אנחנו חיים. אז מה אתם אומרים לציבור הנשים? רוצות לזעוק על כך שרוצחים אתכן? תשלמו על כך משכרכן".

"כל כך רצינו, ראשי הרשויות, להזדהות עם המאבק ולאפשר לנשים להביע את מחאתן - מחאתנו כולנו כחברה ולצערי, אתם בחרתם להיצמד להנחיות ולכללים", הוסיף.

ראש העיר סיכם בקריאה לעובדים המעוניינים בכך, לקחת באופן סמלי כשעה וחצי הפסקה, "אני איש ציבור שומר חוק. אין בכוונתי לקרוא לציבור לנהוג בניגוד להוראות החוק. אבל את מחאתי הרועמת אביא מחר לידי ביטוי, באופן פשוט ואמיתי. אני אקח יום חופש ואקרא לארגונים, לעובדות ולעובדים שחפצים בכך, לקחת שעה וחצי של הפסקה (כן על חשבונם) כדי שנוכל לומר יחד את אשר על ליבנו. כדי שנוכל להסתכל בעיניהן של הנשים, בלי להתבייש!"/

עוד באותו נושא

העיריות הבטיחו כי השביתה על חשבון המעסיק - המדינה: "לא בסמכותן"

לכתבה המלאה
הפגנה נגד אלימות נשים בבאר שבע 29 בנובמר 2018. אורה סלומון, מערכת וואלה!
הפגנה נגד אלימות כלפי נשים בשבוע שעבר, באר שבע/מערכת וואלה!, אורה סלומון

לאחר שעיריות רבות הכריזו על תמיכה במחאה והצטרפות לקהל השובתים, משרד האוצר ונציבות שירות המדינה שלחו מכתבים חריפים למרכז לשלטון מקומי ולא אפשרו דבר שכזה. במכתב ששיגר דיאא אסדי, סגן בכיר לממונה על השכר במשרד האוצר למרכז לשלטון מקומי, נקבע כי בהתאם להודעת נציבות שירות המדינה אין לאפשר מתן שכר לעובדים על חשבון המעסיק בעבור יום שביתה, אלא בניכוי יום חופשה של העובד או הצהרת יום בחירה. במקום יום חופש קוראים במרכז לשלטון מקומי לקיים כינוס מיוחד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully