וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"בורחים מאחריות": בקואליציה החרימו דיון על הטיפול ברצח נשים

3.12.2018 / 17:49

ברקע מחאת ארגוני הנשים, ח"כים מהקואליציה לא הגיעו לדיון בהצעות אי אמון על כישלון הממשלה בטיפול ברצח נשים. "הממשלה בוחרת לעצום עיניים", טענו ח"כים באופוזיציה. השר חיים כץ שביקש להשיב על שאלות בנושא בחר לרדת מהדוכן בטענה כי ח"כיות לא מקשיבות לדבריו

עריכה: שניר דבוש

מליאת הכנסת קיימה היום (שני) דיון בהצעות אי אמון שהגישו סיעות המחנה הציוני, הרשימה המשותפת, יש עתיד ומרצ בנושא "כישלונה של הממשלה בטיפול ברצח נשים". ברקע מחאת ארגוני הנשים, שצפויה להתקיים מחר בהשתתפות ארגונים רבים כולל הכנסת, בחרה הקואליציה להחרים את הדיון בהצעות אי האמון. לאור זאת זכו כל ההצעות לרוב אך לא התקבלו מכיוון שנדרשת תמיכה של 61 חברי כנסת.

ספסלי הקואליציה במליאה נותרו ריקים בשל אי הגעתם של חברי הכנסת ובאופוזיציה מתחו ביקורת על בריחה מאחריות לטענתם של אותם פוליטיקאים. "ככה נראית היום מליאת הכנסת בזמן הצבעת אי אמון על אוזלת ידה של הממשלה בטיפול באלימות נגד נשים. אפס חברי קואליציה. אתן פשוט משעממות אותם", כתב אחרי הדיון חבר הכנסת עפר שלח (יש עתיד).

עוד בוואלה! NEWS:
סערת מינוי אדרי: גם השופט גולדברג הבין שמישהו מנסה למרוח אותו
טראמפ על עורך דינו לשעבר: הוא שקרן, צריך לכלוא אותו
למרות דבריו של נתניהו: אמון הציבור במשטרה דווקא בעלייה

הצבעת האי אמון על אוזלת ידה של הממשלה בטיפול באלימות נגד נשים. חברי הקואליציה החרימו את הדיון החשוב. מערכת וואלה!
ספסלי הקואליציה במליאה נותרו ריקים. מליאת הכנסת בעת הדיון, היום/מערכת וואלה!

גם חברת סיעתו ח"כ עליזה לביא (יש עתיד) הגיבה לכישלון הצבעת האי אמון בממשלה ואמרה כי מדובר ב"מחזה מביש - ספסלי הקואליציה ריקים. אפילו לא מורדת אחת. אף אחד ואף אחת לא הגיעו". לטענתה של לביא "הממשלה בורחת מאחריות, וגם את רצח הנשים גררה למחנאות פוליטית. דמן של 24 הנשים שנרצחו זועק מאזלת היד של הממשלה. הרצח הבא ירשם על כל חברי הקואליציה שנעדרו מהמליאה היום. הממשלה בוחרת לעצום עיניים ובזה לכל ניסיון למנוע את רצח האישה הבאה".

לדבריה, אי הגעתם של אותם ח"כים להצבעה מעידה על אדישות מצדם לרצח נשים בישראל. "האדישות בממשלה חוגגת, כנראה שרצח נשים הוא לא נושא שמספיק מעניין ומקדם את ממשלת ישראל. אסור לנו לשתוק יותר לנוכח הקלות הבלתי נסבלת של רצח נשים על ידי גברים בישראל. אסור לנו לשתוק יותר לנוכח הקלות הבלתי נסבלת של הממשלה - לא עוד! מחר ארים דגל אדום ואשבות למען כל הנשים שנרצחו, למען אחיותינו".

עוד באותו נושא

סחבת של שנים ומכרז בעייתי: אף אחד לא מטפל בנשים המוכות

לכתבה המלאה
השר חיים כץ, בפתח ישיבת הממשלה 24 בדצמבר 2017. הדס פרוש, מערכת וואלה! NEWS
עזב את הדוכן בגלל סלפי. השר כץ/מערכת וואלה! NEWS, הדס פרוש

למרות מחאת האופוזיציה במהלך אותה הצבעה עלה לדוכן שר העבודה והרווחה חיים כץ על מנת להשיב לשאלות בשם הממשלה אך שם לב שחברות הכנסת מתכנסות לצילום סלפי כשעל ידיהן כתוב "מצב חירום". בתגובה אמר: "חלק מאלה שדיברו כאן לא האמינו למה שהן אומרות, אך מאחר ולא מעניינת אותן תשובת הממשלה והן באו רק למחות ולא להקשיב אז תודה רבה", וירד מן הדוכן. במהלך אותו דיון אף הוצאו מיציע הציבור פעילות בארגוני נשים שתכננו להביע מחאה בצורה המנוגדת לכללים.

השר כץ שרצה להציג את עמדת הממשלה ביקש לומר בשמה כי "בשנים האחרונות עשינו פריצת דרך משמעותית בטיפול באלימות במשפחה. לאחר קרוב לשני עשורים של קיפאון, תעריפי המקלטים עלו בעשרות אחוזים, התקציב לטיפול באלימות במשפחה עלה מ-52 מיליון שקלים לכ-100 מיליון שקלים. לדבריו, לאחרונה, ראש הממשלה הודיע כי הוא לוקח את תכלול הטיפול באלימות במשפחה, בדגש על אכיפה והרתעה, תחת חסותו ואני בטוח שמהלך זה ישפר עוד יותר את המוגנות של נפגעי העבירה הקמת מוקד טלפוני ייעודי ועוד".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully