וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טראמפ על עורך דינו לשעבר: הוא שקרן, צריך לכלוא אותו

נשיא ארה"ב תקף את מייקל כהן, שמשתף פעולה עם החוקר המיוחד מולר, ואמר כי הוא מעליל עליו רק כדי לקבל עונש מופחת. "הוא משקר כדי לקבל הסכם טוב שגם ככה מקל עליו"

צילום: רויטרס, עריכה: יאיר דניאל

נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ קרא היום (שני) לגזור עונש מאסר על עורך דינו לשעבר מייקל כהן, שהודה בעבירות כלכליות במסגרת חקירת התובע המיוחד רוברט מולר. זאת בתמורה לשיתוף פעולה עמו. טראמפ שוב האשים את כהן, שבעבר היה אחד ממקורביו, בשקרים לרשויות במטרה להקל על עונשו.

"הוא יכול לעשות את כל הדברים הנוראיים של הונאה, הלוואות גדולות, מסים וכו', שאינם קשורים לטראמפ, ולא לרצות מאסר ממושך?", כתב טראמפ בטוויטר. "הוא ממציא סיפורים כדי לקבל הסכם טוב שגם ככה מקל עליו".

עוד על הפרשה
פרקליטו של טראמפ לשעבר הודה כי שיקר לקונגרס בחקירת רוסיה
המגדל שלא היה: שאלות על חקירת יוזמת הנדל"ן של טראמפ במוסקבה

דונלד טראמפ ועורך דינו מייקל כהן באירוע בחירות בקליבלנד הייטס, אוהיו, 21 בספטמבר 2016. רויטרס
טראמפ וכהן באירוע בחירות ב-2016/רויטרס

ביום חמישי הודה כהן בבית משפט כי נתן הצהרות שקריות לקונגרס במסגרת חקירת המעורבות הרוסית בבחירות. במסגרת הסדר נוסף עם מולר, אמר כהן בבית משפט פדרלי במנהטן כי הוא הטעה את המחוקקים בנוגע לפרויקט נדל"ן של ארגון טראמפ ברוסיה, שלדבריו המשיך להתקדם עד ליוני 2016. טראמפ, מצדו, הכחיש הערב את המיוחס לו בהסתעפות נוספת בחקירה המטילה צל כבד על כהונתו.

לטענת התביעה, כהן הסתיר בפני ועדות המודיעין של הקונגרס את השיחות שקיים בנוגע ליוזמת נדל"ן במוסקבה, שנידונה בעיצומו של הקמפיין של טראמפ לנשיאות. לפי הודאתו של כהן, השיחות בנושא נמשכו עד חודש יוני, זמן קצר לפני שטראמפ הוכרז כמועמד המפלגה לנשיאות. זאת, בניגוד לגרסתו הראשונה ולפיה השיחות נקטעו בחודש ינואר, בפתח הפריימריז.

כהן אמר כי עשה זאת מתוך נאמנות לטראמפ. "נתתי את ההצהרות האלו בהתאם למסר הפוליטי של אישיות מספר 1 ומתוך נאמנות לה", אמר כהן בבית המשפט. בעבר הוא זיהה את אישיות "מספר 1" כטראמפ, שאחת מטענותיו המרכזיות הייתה שלא היו לו קשרים כלכליים עם מוסקבה. הוא סירב לדבר עם כתבים כשיצא מבית המשפט, אך עורך דינו לני דייוויס אמר: "הוא משתף פעולה והוא ימשיך לשתף פעולה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully