וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

העיריות הבטיחו כי השביתה על חשבון המעסיק - המדינה: "לא בסמכותן"

3.12.2018 / 14:28

למרות שראשי רשויות מקומיות מיהרו להצטרף בזה אחר זה להבטחות כי לא ינוכה שכרן של משתתפות בשביתת המחאה על רצח הנשים, משרד האוצר ונציבות שירות המדינה הודיעו כי לא יתאפשר מתן שכר לעובדים על חשבון המעסיק בעבור יום השביתה. הרשויות השונות יקיימו מפגשי הזדהות

עריכה: טל רזניק

ראש עיריית תל אביב רון חולדאי הודיע ביום שבת האחרון כי הוא מביע את תמיכתו במחאת הנשים השובתות במחאה על אלימות נשים ויאפשר לכל עובדת שתרצה לא להגיע לעבודה ביום שלישי ולהשתתף במחאה מבלי שינוכה לה השכר. יריית הפתיחה של חולדאי הביאה אחריה הודעות תמיכה בזו אחר זו של עשרות ראשי ערים ברחבי הארץ שרצו להצטרף ל"חגיגה היח"צנית" ולהביע גם הם את תמיכתם.

החל מראש עיריית רמת גן כרמל שאמה, ראש עיריית מודיעין חיים ביבס, ראשת עיריית חיפה עינת קליש רותם, ראש עיריית באר שבע רוביק דנילוביץ ועוד עשרות עיריות מהצפון והדרום הודיעו כי יאפשרו לעובדים שלא להגיע לעבודה ביום שלישי, וכי לא ינוכה להם שכר מתוקף סמכותם.

עוד בוואלה! NEWS:
למרות דבריו של נתניהו: אמון הציבור במשטרה דווקא בעלייה
"כניעה לארגון פשע": אסירי ארגונו של קוטייר הוחזרו לכלא רימונים
בית משפט באוסטרליה קבע: הכינוי קיווי אינו גזעני

הפגנת ארגוני נשים במחאה על רצח נשים, מול מעון ראש הממשלה נתניהו בירושלים, 27 נובמבר 2018. מערכת וואלה
"דם נשים אינו הפקר". המחאה נגד רצח נשים/מערכת וואלה

בפועל מדובר בהטעיה גמורה של אותם עובדים, שכן אין בסמכותם של ראשי העיריות מהלך מסוג זה מתקציב המדינה. משרד האוצר ונציבות שירות המדינה שלחו מכתבים חריפים למכרז לשלטון מקומי ולמשרד הפנים ולא אפשרו דבר שכזה. במכתב ששיגר דיאא אסדי, סגן בכיר לממונה על השכר במשרד האוצר למרכז לשלטון מקומי, נקבע כי בהתאם להודעת נציבות שירות המדינה אין לאפשר מתן שכר לעובדים על חשבון המעסיק בעבור יום שביתה, אלא בניכוי יום חופשה של העובד או הצהרת יום בחירה. במקום יום חופש קוראים במרכז לשלטון מקומי לקיים כינוס מיוחד במסגרת יום הזהות מחר.

גם במשרד הפנים הבינו כי אין בידם את הסמכות לאפשר היעדרות בתשלום מהעבודה. מנכ"ל המשרד מרדכי כהן אמנם קרא לעובדים לקחת חלק פעיל בהפגנות שיתקיימו לאורך כל היום, בפועל בקשתו נדחתה על ידי נציבות שירות המדינה. בתוך כך, יקיימו העיריות והרשויות השונות מפגשי הזדהות במהלך היום, אך לא תתאפשר שביתה.

עוד באותו נושא

מי שובת - ואילו ערים תומכות במחאה | המדריך המלא לשביתת הנשים

לכתבה המלאה
מפגינות במחאה על רצח נשים בקינג ג׳ורג׳ בתל אביב 2 בדצמבר 2018. תנועת עומדים ביחד, מערכת וואלה
מפגינים במחאה על רצח נשים/מערכת וואלה, תנועת עומדים ביחד

ההודעה על יום השבתה של הרשויות המקומיות ומשרד הפנים מגיע לאחר קיום יום שבתון ביום הבחירות האחרון לרשויות המקומיות, דבר שעלה לקופת המדינה על פי התאחדות התעשיינים כשני מיליארד שקלים לכל המשק. בממוצע, יום שבתון עולה למעסיק 570 שקלים בממוצע לעובד.

בפועל, הודעות ראשי הרשויות ובעלי העסקים השונים עשו את שלהם והעלו למודעות את המאבק באלימות נגד נשים ואת הצורך של הממשלה להתעורר ולתקצב החלטות שכבר התקבלו עליהן החלטה. מנגד, לא כולם מרוצים מההחלטה שעולה בפועל לקופת המדינה סכום רב, וכן גם לכיס המעסיקים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully