וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"כניעה לארגון פשע": אסירי ארגונו של קוטייר הוחזרו לכלא רימונים

3.12.2018 / 10:43

אחרי הירי למתקני הכליאה פוזרו 15 עצירים מארגון הפשע של עודה קוטייר בבתי כלא ברחבי הארץ. לוואלה! NEWS נודע כי בשב"ס החליטו להחזיר אותם בסוף השבוע לכלא רימונים, צעד שנתפס כניצחון מוחץ לעולם התחתון. הסוהרים טוענים שהם מרגישים מופקרים: "כניעה לארגון פשיעה"

צילום: אבי כהן

פרסום ראשון: שבוע אחרי פיזור העצורים מארגונו של עודה קוטייר בבתי כלא ברחבי הארץ, החזיר שב"ס בסוף השבוע את כל האסירים הכלואים במתקני הארגון לבית הכלא רימונים שבאזור השרון. ההחלטה עוררה זעם רב בקרב סוהרים שטוענים כי "פיקוד שב"ס נכנע לארגון הפשיעה" ושהוא "הפקיר אותנו ואת ביטחוננו אל מול העבריינים".

רק לפני שבוע הירי לעבר כלא איילון עורר סערה, לאחר שהתברר כי אלמונים פתחו באש לעבר עמדת השמירה של המתקן ופספסו פגיעה בסוהר ששמר במקום במרחק קצר. החקירה הראשונית העלתה כי קיים קשר בין הירי לכלא איילון לבין הירי שהתרחש יומיים קודם לכן לרימונים. החשד נפל על ראשי ארגון עודה קוטייר, שניסו לשנות את יחסי הגומלין בינם לבין שירות בתי הסוהר.

בעקבות האירוע נעצרו כמה חשודים בארץ ובחו"ל והחקירה הוטלה על צוות מיוחד של ימ"ר מרכז. כצעד ענישה והרתעה, החליטו בשב"ס לפזר 15 אסירים המשתייכים לארגונו של עודה קוטייר שהיו כלואים בכלא רימונים. ההחלטה לפזר אותם נועדה בין היתר להעביר מסר לכלל ארגוני הפשע כי שב"ס נחוש למנוע שינוי בסטטוס קוו ביניהם.

עוד בנושא:
הירי לעבר מתקני שב"ס: המשטרה עצרה שני חשודים נוספים בנתב"ג
"נבוא חשבון עם אנשי קוטייר": נעצר חשוד נוסף בירי לעבר כלא איילון
רצח וסחיטה באלימות: הארגון האכזרי שמהלך אימים על שב"ס

איציק אברג'יל עוזב את כלא רימונים, בדרך להסגרתו לארה"ב יחד עם אחיו מאיר אברג'יל, ינואר 2011. שלומי  גבאי, שלומי גבאי
צעד ההרתעה החזיק ימים ספורים. כלא רימונים/שלומי גבאי, שלומי גבאי

אלא שההרתעה של שב"ס החזיקה ימים ספורים ולוואלה! NEWS נודע כי כל האסירים הוחזרו, צעד שנתפס בעיני העולם התחתון כניצחון מוחץ של עודה קוטייר על שב"ס ועל רשויות אכיפת החוק בכלל. העניין נתפס באופן לא טוב גם בעיני סוהרים שטוענים שהם מרגישים מופקרים.

בהתכתבות וואטסאפ בין אסירים שהגיעה לידי וואלה! NEWS כתבו הסוהרים אחד לשני: "מאוד קשה לעבוד ככה ברימונים. מפקד המחוז וכל הפמליה שלו היו אצלנו היום כולל בכירי מערך המודיעין. המצב לא טוב בכלל". סוהר אחר כתב: "מה זה הפיקוד הזה? הם שפנים. לא להאמין". בנוסף אליהם, משתתף אחר בשיחה כתב כי "לפני הירי היו להם מידעים על מה הולך להתרחש, אבל מפקד המחוז לא אישר לעשות כלום. היחידה שלו הייתה שפן. שמו לה מטען כי כל הבכירים מתחבאים מתחת לשולחן שלהם. עצוב מה שקורה ואנחנו צריכים להתמודד מול האסירים לבד".

גורם בשירות בתי הסוהר אישר כי כל העצורים של ארגון קוטייר הוחזרו בסוף השבוע לכלא רימונים, אך לטענתו מדובר במהלך מחושב וזמני. דובר שב"ס מסר בתגובה: "אנחנו לא מתכוונים לפרט את השיקולים שלנו באשר לשיבוץ או לניוד אסירים במתקני כליאה".

עוד באותו נושא

"החשש: המטרה הבאה - פגיעה במפקד כלא": ארגון הפשע "פספס במילימטר"

לכתבה המלאה
מגדל השמירה שספג יריות בכלא איילון - 23/11/18. אבי כהן, אבי כהן
ניסיון לשנות את יחסי הגומלין בין שב"ס לארגון הפשע. מגדל השמירה שספג את הירי/אבי כהן, אבי כהן
ירי לעבר כלא איילון. שב''ס, מערכת וואלה! NEWS
פספס במילימטרים. נקודת הפגיעה במגדל השמירה/מערכת וואלה! NEWS, שב''ס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully