וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"החשש: המטרה הבאה - פגיעה במפקד כלא": ארגון הפשע "פספס במילימטר"

23.11.2018 / 10:30

במשטרה אומרים שמטרת הירי לכלא גבעון הייתה לפגוע בסוהר. שני חשודים מג'לג'וליה, חברי ארגון הפשע של עודה קוטייר, נעצרו בחשד למעורבות בירי לשני בתי הכלא. "הקליעים החטיאו במילימטר את הסוהר, שניצל בדרך נס". עקב האירועים בוצעו חיפושים בתאים ואנשים הושמו בבידוד

צילום: אבי כהן

(בווידאו: תגובת השב"ס לפיצוץ מטען החבלה ברכב של קצינה, אוקטובר האחרון)

לאחר שני אירועי הירי לעבר מתקני שירות בתי הסוהר, האחרון שבהם הלילה, גורם בכיר בשב"ס אמר הבוקר (שישי) כי "חולית הפשע שפעלה הלילה וירתה לעבר כלא גבעון במתחם כלא רמלה, התכוונה לרצוח את אחד הסוהרים". עוד מעריכים במשטרה כי בארגון הפשיעה העומד, על פי החשד, מאחורי המעשה ינסו להמשיך ולפעול נגד השב"ס - כשהיעד הבא הוא קצין או סוהר.

דובר שב"ס, אסף ליבראטי, אמר הבוקר בעקבות שני אירועי הירי על בתי הכלא כי "פעלנו באמצעות היחידות המבצעיות בשבעה בתי סוהר כנגד ארגוני הפשע ועבריינים. בוצעו חיפושים בעשרות תאים ואנשים נשלחו לבידודים בעקבות הירי הלילה במתחם איילון ובמתחם הדרים".

אש נפתחה הלילה מרכב חולף לעבר מתחם בתי הכלא איילון ברמלה. הירי פגע במגדל הדרומי של בית הסוהר גבעון שבמתחם בתי הכלא, בעת שהיה מאויש, ובמבנה המפקדה. לא היו נפגעים באירוע ולא נגרם נזק. לפנות בוקר נעצרו שני חשודים, תושבי ג'לג'וליה, במעורבות בשני אירועי הירי. החשודים, המזוהים עם ארגון הפשע של עודה קוטייר, יובאו לקראת הצהריים לדיון בהארכת מעצרם בבית משפט השלום בפתח תקווה.

"אנחנו מבינים כי הם ינסו להסלים וינסו לרצוח מפקד כלא או קצין אחר או אולי ינסו לפגוע בסוהרים שיהיו בדרכם למשמרת או ממנה. בוצעה הערכת מצב הלילה ובשעות הקרובות יבוצעו מהלכים משמעותיים להגברת הביטחון והאבטחה על קצינים מפקדים וסוהרים בשב"ס. במקביל הוחלט לטפל בשורש נגד ראש ארגון הפשע ואנשיו שהם המקור לעניין. אנחנו פועלים בתיאום מלא עם המשטרה בעניין", אמר הגורם.

עוד בוואלה! NEWS:
הבית השכור בלב חאן יונס: גילויים חדשים מהפעילות הסודית שהסתבכה
הכינו עצמכם: סופ"ש חורפי וסוער בפתח | צפו במכ"ם הגשם
אלוף אייל זמיר מונה לתפקיד סגן הרמטכ"ל הבא

מגדל השמירה שספג יריות בכלא איילון - 23/11/18. אבי כהן, אבי כהן
מגדל השמירה שספג את היריות, הבוקר/אבי כהן, אבי כהן
ירי לעבר כלא איילון. שב''ס, מערכת וואלה! NEWS
פגיעות הירי בכלא איילון, הלילה/מערכת וואלה! NEWS, שב''ס

לדברי הגורם הבכיר, הקליעים שנורו למגדל השמירה "החטיאו במילימטר את הסוהר. סוג הנשק ממנו נורו היריות הוא קלצ'ניקוב בקוטר 7.62 ממנו נורו כמה וכמה צרורות, תוך שהמטרה הייתה לחבל בזקיף, שניצל בדרך נס". לוואלה! NEWS נודע כי לשב"ס ולמשטרה הייתה התראה על כוונה לביצוע ירי לעבר מתקן שב"ס הלילה, וכוחות גדולים של משטרה ולוחמי יחידות מיוחדות של שב"ס נפרסו סביב כמה מתקני כליאה. כוח הוצב גם בקטע מסוים ליד מתחם כלא איילון, אולם חברי כנופיית הפשע הגיעו לחלק הדרומי של המתחם עם מכונית "מאזדה" לבנה, ממנה ירו על כלא גבעון. "הם ניצלו את העבודה שבסמוך לכלא יש כביש ראשי ומהיר, מה שמקשה לבצע זיהוי מוקדם שלהם, ובמקביל לבצע השבת ירי לעברם", הוסיף הגורם הבכיר.

מגדל השמירה שספג יריות בכלא איילון - 23/11/18. אבי כהן, אבי כהן
מגדל השמירה, הבוקר/אבי כהן, אבי כהן
ירי לעבר כלא איילון. שב''ס, מערכת וואלה! NEWS
היריות לעבר הכלא, הלילה/מערכת וואלה! NEWS, שב''ס

בעקבות החיסול הכפול בשכונת התקווה, המשטרה פעלה נגד אותו ארגון הפשע, מתוך הנחה כי יש לו קשר לאירוע. הלחץ הופעל ברובו על ראש הארגון שהוחזק במעצר בכלא הדרים בנסיבות אחרות. במשטרה מעריכים כי הירי - הן לעבר כלא הדרים והן לכלא גבעון - בוצע כניסיון להפעלת לחץ על השב''ס. בחלוף הימים האחרונים החיכוך עם ראש הארגון המדובר גבר ובמשטרה מעריכים כי לפני שבוע באירוע בו הוצת רכב של אזרח תמים באזור המרכז, התכוונו עבריינים להצית את רכבו של קצין המודיעין בכלא רימונים המתגורר בסמוך. בעקבות רצף האירועים הללו, בשב''ס הוחלט להגביר את הלחץ על ראש הארגון, בין היתר להעבירו לכלא אחר, כאמור כלא גבעון, מה שהוביל על פי החשד לירי נוסף שהתרחש הלילה.

ממשטרת ישראל נמסר כי היא "רואה בחומרה רבה את הניסיונות להלך אימים על מערכות אכיפת החוק, ותכביד את ידה על האחראים לאירועים אלה".

(עדכון ראשון: 8:50)

  • עוד באותו נושא:
  • שב"ס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully