וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אלוף אייל זמיר מונה לתפקיד סגן הרמטכ"ל הבא

ראש הממשלה נתניהו אישר את המלצתו של הרמטכ"ל המיועד, אלוף אביב כוכבי, למנות את זמיר לשמש כסגנו. זמיר גבר על אלוף ניצן אלון, שהיה אף הוא מועמד לתפקיד

צילום: רוני כנפו

ראש הממשלה בינמין נתניהו אישר הערב (חמישי) את המלצת הרמטכ"ל המיועד, אלוף אביב כוכבי, למנות את אלוף אייל זמיר לסגן הרמטכ"ל הבא. נתניהו בירך על מינויו של זמיר ואמר כי הוא "עתיר הישגים וקצין מוערך שיסייע לרמטכ"ל המיועד אלוף כוכבי להוביל את צה"ל לפסגות חדשות".

נתניהו, שאישר את המינוי מתוקף היותו שר הביטחון, הודה לאלוף ניצן אלון, שהתמודד אף הוא על התפקיד. "אני מבקש להודות לאלוף ניצן אלון על תרומתו רבת השנים לצה"ל ולביטחון ישראל", הוסיף ראש הממשלה.

הרמטכ"ל גדי איזנקוט, שוחח הערב עם האלוף אייל זמיר ובירך אותו על בחירתו לתפקיד. הרמטכ"ל שוחח גם עם האלוף ניצן אלון והודה לו על תהליך ההתמודדות הראוי. הרמטכ"ל ציין כי אייל זמיר הוא קצין רב זכויות אשר ביצע שירות קרבי כלוחם וכמפקד במספר גזרות ותפקידי מפתח ובידיו הכישורים להצלחה בתפקיד מרכזי זה ולתרומה רחבה לצה"ל.

אלוף פיקוד דרום, אייל זמיר אוגוסט 2017. דובר צה"ל, דובר צה"ל
סגן הרמטכ"ל הבא, אלוף אייל זמיר/דובר צה"ל, דובר צה"ל

אלוף זמיר הפך היום לשיריונר הבכיר ביותר בצה"ל וכעת מצטרף בתפקיד רשמי למפקד זרוע היבשה, אלוף קובי ברק השריונר וראש אגף המודיעין תמיר היימן שריונר אף הוא. זמיר בתפקידו האחרון היה מפקד פיקוד הדרום שניהל את ההתמודדות במרחב גבול עזה נגד החמאס על הגדר ובעומק וקידם דרמטית את פרויקט איתור המנהרות ההתקפיות של חמאס ואת פרויקט בניית הקיר לסיכול מנהרות לאורך רצועת עזה.

בתוך כך, אחרי הודעת ראש הממשלה ושר הביטחון בנימין נתניהו על בחירתו של זמיר כסגן הרמטכ"ל הבא של צה"ל נותרו לא מעט שאלות פתוחות: האם ישכיל ראש הממשלה להשאיר את ניצן אלון, עתיר הניסיון המבצעי בשירות צה"ל בתפקיד במטה הכללי או שיוותרו על שירותיו כפי שעשו במקרה של מפקד פיקוד מרכז לשעבר, אלוף רוני נומה שהודיע על פרישה מצה"ל.

נתניהו והרמטכ"ל המיועד כוכבי יידרשו למנות בקרוב מפקד זרוע היבשה במקומו של האלוף קובי ברק שיפרוש מצה"ל. לא ברור בשלב זה לאן מועדות פניו של האלוף אלון והאם יסכים להתמודד על תפקיד זה.

עוד באותו נושא

קולות נגד המועמד של נתניהו: מאחורי הקלעים במירוץ לסגן הרמטכ"ל

לכתבה המלאה
ראש הממשלה, בנימין נתניהו במהלך דיון של ועדת החוץ והביטחון, כנסת, ירושלים 19 בנובמבר 2018. ראובן קסטרו
הודה לאלוף אלון על שירותו. נתניהו/ראובן קסטרו

בנוסף מעריכים גורמים ביטחוניים כי לפי החלטת ראש הממשלה מינוי האלוף זמיר לתפקיד סגן רמטכ"ל ראשון תחת אביב כוכבי כרמטכ"ל מציבה את אלוף הרצי הלוי, שכיהן כראש אמ"ן וכעת מפקד על פיקוד הדרום כמועמד מוביל לתפקיד סגן הרמטכ"ל הבא. יתרה מזאת, אפשרות זו מעמידה את הלוי כמועמד מוביל לתפקיד הרמטכ"ל אחרי כהונתו של אביב כוכבי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully