וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קולות נגד המועמד של נתניהו: מאחורי הקלעים במירוץ לסגן הרמטכ"ל

22.11.2018 / 14:51

גורמים במערכת הביטחון טוענים שמינוי אלוף אייל זמיר המקורב לראש הממשלה לתפקיד, מציבה אותו בעמדת זינוק לרמטכ"לות טרם עבר הכשרה מתאימה לכך במטה הכללי. לטענתם, עליו לשמש קודם כראש אגף או מפקד זרוע לשם התמודדות עתידית. כוכבי לפי הערכות מעדיף את האלוף אלון

צילום: רוני כנפו

בשבוע האחרון ראש הממשלה ושר הביטחון בנימין נתניהו והרמטכ"ל המיועד אלוף אביב כוכבי שוחחו עם המועמדים לתפקיד סגן הרמטכ"ל אלוף ניצן אלון, המשמש כפרויקטור למאבק באיום האיראני ואלוף אייל זמיר, לשעבר אלוף פיקוד הדרום. גורמים במערכת הביטחון מתחו ביקורת על כוונת נתניהו למנות את אלוף זמיר לתפקיד מאחר ובכך הופך זמיר אוטומטית למועמד לרמטכ"ל הבא. לטענתם, יש להציב בעמדת זינוק זו אלוף שעבר את ההכשרה המתאימה במטה הכללי.

אלוף זמיר ביצע שני תפקידים בדרגת אלוף: מזכירו הצבאי של נתניהו ומפקד פיקוד הדרום. לטענת אותם גורמי ביטחון לשם הכשרה נכונה לתפקיד הנשגב יש למנותו קודם לראש אגף או מפקד זרוע במטכ"ל.

אלוף פיקוד דרום, אייל זמיר אוגוסט 2017. דובר צה"ל, דובר צה"ל
לא עבר את ההכשרה הנכונה לתפקיד סגן הרמטכ"ל? האלוף זמיר, אוגוסט, 2017/דובר צה"ל, דובר צה"ל

בקרוב יידרש אלוף כוכבי למנות מפקד זרוע יבשה במקום אלוף קובי ברק שיפרוש משירות בצה"ל. מינוי אלוף זמיר לתפקיד זה לאחר שבעבר היה ראש מטה זרוע היבשה (בדרגת תת אלוף, א"ב) יכול להיות החלק השלם בקורות החיים שלו טרם מינויו לסגן הרמטכ"ל. יש גורמים שטוענים כי מינוי זמיר לסגן הרמטכ"ל בעת הזו - תכשיל אותו בהתמודדות העתידית לרמטכ"לות.

לפי הערכות במערכת הביטחון, נתניהו ניצב בדילמה: בעיני רוחו הוא רואה את אלוף פיקוד הדרום הנוכחי הרצי הלוי מכהן בעתיד בתפקיד סגן הרמטכ"ל כחלק מהכשרתו לתפקיד הרמטכ"ל אחרי אלוף כוכבי. לכן מינוי האלוף אלון לסגן רמטכ"ל ייאלץ אותו לבחור בין הרצי לזמיר לסגן רמטכ"ל. היסטורית - סגן שני בכהונת כל רמטכ"ל עומד בעמדת זינוק טובה יותר מול שאר המתמודדים.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן
מפקד פיקוד מרכז לשעבר אלוף ניצן אלון. ראובן קסטרו
המועמד המועדף על כוכבי. אלוף אלון/ראובן קסטרו

גורמים במערכת הביטחון טוענים כי קורות חייו העמוסים של האלוף אלון בדגש על הבנתו במבצעים מיוחדים, פיקוד המרכז, כהונתו כראש אגף המבצעים במטכ"ל שזכתה לשבחים משר הביטחון לשעבר אביגדור ליברמן ואופיו הנוח מאוד - הופכים אותו למועמד המוביל. הם מעניקים לו יתרון בהתמודדות מול האתגרים הביטחוניים והמדיניים של מדינת ישראל בהם תכנית המאה שאותה מקדם נשיא ארה"ב דונלד טראמפ.

כוכבי יעדיף את אלון מאחר וזמיר ידוע כמקורב מאוד לראש הממשלה טוענים הגורמים, אלא שההכרעה בנושא נתונה בידי שר הביטחון קרי, נתניהו. בראשית כהונתו של רא"ל גדי איזנקוט הוא העדיף את אלוף במיל' סמי תורג'מן כסגן רמטכ"ל אף שר הביטחון דאז משה בוגי יעלון התעקש ומינה את אלוף יאיר גולן.

מתיחות במשרד הביטחון על הארכת כהונתו של שרון שלום

בתוך כך, גם במשרד הביטחון קיימת מתיחות רבה. זאת בשל ההחלטה להאריך את כהונתו של שרון שלום, ראש מטה שר הביטחון לשעבר ליברמן. המהלך גרם להרמת גבה מאחר ומדובר בתפקיד אמון.

גורמים במשרד הביטחון טוענים כי שלום מקצועי מאוד שזוכה להערכה רבה בצה"ל, במל"ל ובמשרד ראש הממשלה. בהתאם לכך מדובר בהחלטה שתכליתה לשדר יציבות במשרד הביטחון. השאלה שעדיין מרחפת באוויר היא האם יבצע ראש הממשלה שינוי בתפקיד המנכ"ל במקומו של אלוף במיל' אודי אדם וראשי האגפים.

ראש הממשלה בנימין נתניהו במהלך פגישתו עם אלוף אביב כוכבי בהמשך לבחירתו לתפקיד הרמטכ"ל הבא של צה"ל 29 באוקטובר 2018. קובי גדעון, לע"מ, מערכת וואלה! NEWS
ההכרעה נתונה בידי שר הביטחון נתניהו. ראש הממשלה והאלוף כוכבי בסוף החודש שעבר/מערכת וואלה! NEWS, קובי גדעון, לע"מ

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully