וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רצח וסחיטה באלימות: הארגון האכזרי שמהלך אימים על שב"ס

23.11.2018 / 15:33

בשב"ס הוחלט לפזר 15 עצורים מהארגון של עודה קוטייר בבתי הכלא ברחבי הארץ. המשטרה עצרה חשוד נוסף שככל הנראה היה מעורב בירי לכלא. שני חשודים אחרים אחרים נעצרו ברומניה לאחר שנמלטו מהארץ

צילום: אבי כהן

בעקבות הירי על מתקני הכליאה הלילה, בשב"ס סיימו היום (שישי) להעביר 15 אסירים ועצורים, חברי ארגון הפשע של עודה קוטייר ושל ארגוני פשיעה הקשורים לארגון, ולפזר אותם במתקני כליאה בדרום בארץ ובצפון. זאת, כאשר קוטייר המוגדר כראש הארגון הושם בהפרדה בכלא איילון.

שני חשודים במעורבות בירי נעצרו הבוקר. מעצרו של אחד מהם הוארך בבית משפט השלום בפתח תקווה בשישה ימים. החשוד השני שוחרר לאחר שהחשד בעניינו הוסר. מהמשטרה נמסר כי צפויים מעצרים נוספים בפרשה.

דובר שב"ס, אסף ליבראטי, אמר הבוקר בעקבות שני אירועי הירי על בתי הכלא כי "פעלנו באמצעות היחידות המבצעיות בשבעה בתי סוהר כנגד ארגוני הפשע ועבריינים. בוצעו חיפושים בעשרות תאים ואנשים נשלחו לבידודים בעקבות הירי הלילה במתחם איילון ובמתחם הדרים".

עוד בוואלה! NEWS:
שיקם את ההרתעה - מול הממשלה: פעולת הקומנדו הפוליטי של נתניהו
אדלשטיין הגיע לכנס ברומא, שר החוץ האיראני נטש את המלון
רמטכ"ל צנחן, שריונאי סגן: הקרבות והמניעים שמאחורי סבבי המינויים

מגדל השמירה שספג יריות בכלא איילון - 23/11/18. אבי כהן, אבי כהן
מגדל השמירה שנפגע מירי, היום/אבי כהן, אבי כהן

זאת ועוד, בתום מצוד שניהלה המשטרה, נעצר חשוד נוסף שככל הנראה היה מעורב בירי לכלא. זהותו של החשוד הייתה ידועה במשטרה. במקביל, לבקשת משטרת ישראל נעצרו ברומניה שני צעירים מג'לג'וליה שיצאו היום מנתב"ג. לפי שעה לא ברור אם הם מעורבים באירוע הירי ועל פי הרשויות ברומניה הם ימריאו לישראל בשעות הקרובות.

קוטייר נעצר בעקבות פעילות משותפת של ימ"ר מרכז וימ"ר תל אביב אשר חקרו שורה של מעשי רצח שאירעו בשנים האחרונות בתל אביב ובמרכז. במשטרה מגדירים את הארגון המונה כמה עשרות חיילי פשע בתור הארגון הפשע הגדול, החזק והאכזרי במגזר הערבי בישראל, ואחד מארגוני הפשע הדומיננטיים בישראל בכלל. קוטייר נחשב על פי המשטרה לעבריין אלים, ומיוחסים לו מעשי רצח וסחיטה באלימות עבור ארגוני פשע אחרים. על פי המשטרה פעל קוטייר רבות באזור המשולש, במיוחד בתחום סחיטת דמי חסות, הפעלות שוק אפור וכן מעשי רצח.

לפני כשנה גייסה המשטרה עד מדינה נגד קוטייר ואנשיו. כמה ימים לאחר מעצר קוטייר ואנשיו נרצח אחיו של עד המדינה, ועד היום המשטרה לא פיענחה את הרצח. נגד קוטייר הוגש לפני כמה חודשים כתב אישום בעבירות רצח, קשירת קשר לביצוע פשע ועוד.

עוד באותו נושא

"החשש: המטרה הבאה - פגיעה במפקד כלא": ארגון הפשע "פספס במילימטר"

לכתבה המלאה
הארכת מעצר לעודה קוטייר במסגרת חשיפת שורות רציחות בעולם התחתון, שלום ת"א. אבי כהן, מערכת וואלה! NEWS
קוטייר בבית המשפט, ינואר 2018/מערכת וואלה! NEWS, אבי כהן

אש נפתחה הלילה מרכב חולף לעבר מתחם בתי הכלא איילון ברמלה. הירי פגע במגדל הדרומי של בית הסוהר גבעון שבמתחם בתי הכלא, בעת שהיה מאויש, ובמבנה המפקדה. לא היו נפגעים באירוע ולא נגרם נזק. גורם בכיר בשב"ס אמר הבוקר "חולית הפשע שפעלה הלילה וירתה לעבר כלא גבעון במתחם כלא רמלה, התכוונה לרצוח את אחד הסוהרים". עוד מעריכים במשטרה כי בארגון הפשיעה העומד, על פי החשד, מאחורי המעשה ינסו להמשיך ולפעול נגד השב"ס - כשהיעד הבא הוא קצין או סוהר.

"אנחנו מבינים כי הם ינסו להסלים וינסו לרצוח מפקד כלא או קצין אחר או אולי ינסו לפגוע בסוהרים שיהיו בדרכם למשמרת או ממנה. במקביל הוחלט לטפל בשורש נגד ראש ארגון הפשע ואנשיו שהם המקור לעניין. אנחנו פועלים בתיאום מלא עם המשטרה בעניין", אמר הגורם.

(עדכון ראשון: 15:00)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully