וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אדלשטיין הגיע לכנס ברומא, שר החוץ האיראני נטש את המלון

23.11.2018 / 13:38

תקרית לא נעימה אירעה כאשר הגיע הבוקר יו"ר הכנסת לנאום בכנס MED דיאלוג במזרח התיכון שמתקיים בבירת איטליה. גם שרי החוץ של קטאר תוניסיה ועומאן לא נכחו באולם בזמן נאומו של אדלשטיין

צילום: דוברות יו"ר הכנסת

יו"ר הכנסת יולי אדלשטיין הגיע הבוקר לנאום בכנס MED דיאלוג במזרח התיכון שמתקיים בבירת איטליה. אדלשטיין מייצג את ישראל בכנס, בו משתתפים גם שרי חוץ מהאזור ובהם שר החוץ האיראני זריף ושרי החוץ של עומאן, קטאר ותוניסיה. עם הגעתו של אדלשטיין למלון, עזב שר החוץ האיראני מוחמד ג'וואד זריף את לובי המלון בו מתקיים הכנס. גם שרי החוץ של קטאר תוניסיה ועומאן לא נכחו באולם בזמן נאומו של אדלשטיין.

לפני ההמראה לכנס, אתמול, היה אדלשטיין דווקא אופטימי ביחס לנוכחות הנציגים הערבים בכנס. "אני שמח לייצג את ישראל בכינוס חשוב עם נציגים רבים בעלי השפעה על חיינו במזרח התיכון, ובהם גם נציגי מדינות שאין לישראל יחסים רשמיים עימן. במלאת 70 שנה למדינת ישראל הגיע הזמן שכל שכנינו במזרח התיכון יפנימו כי מדינת ישראל, מדינת היהודים, היא עובדה קיימת. ידנו מושטת לשיתופי פעולה עם כל מי שירצה בכך, אך לא נהסס לפעול בעצמה נגד מי שיערער על קיומנו".

עוד בוואלה! NEWS:
שיקם את ההרתעה - מול הממשלה: פעולת הקומנדו הפוליטי של נתניהו
"החשש: המטרה הבאה - פגיעה במפקד כלא": ארגון הפשע "פספס במילימטר"
טורקיה: טראמפ מעלים עין מרצח העיתונאי הסעודי

יו"ר הכנסת יולי אדלשטיין נואם בכנס ברומא - 23/11/18. דוברות יו"ר הכנסת, מערכת וואלה! NEWS
יו"ר הכנסת אדלשטיין בנאום בכנס ברומא/מערכת וואלה! NEWS, דוברות יו"ר הכנסת

אדלשטיין תקף את איראן בנאומו בפני הכנס ומתח ביקורת על הקשר בין איטליה לטהרן. "הגענו לכאן היום כדי לעסוק בשיתופי פעולה וההתאגדות הראשונה שלנו צריכה להיות נגד האיום האיראני", אמר.

עוד באותו נושא

איראן: התפטרות ליברמן - הוכחה לתבוסת היישות הציונית

לכתבה המלאה
יו"ר הכנסת יולי אדלשטיין נואם בכנס ברומא. דוברות יו"ר הכנסת, מערכת וואלה! NEWS
"איטליה מעמיקה את שיתופי הפעולה עם טהראן", יו"ר הכנסת יולי אדלשטיין בכנס/מערכת וואלה! NEWS, דוברות יו"ר הכנסת

"לישראל אין גבול עם איראן, אבל איראן מחפשת ליצור גבול עם ישראל ומתבססת בסוריה לבנון וברצועת עזה. מצער שבמקום לבודד, איטליה מעמיקה את שיתופי הפעולה עם טהרן, ופוגעת במאמץ הבינלאומי לבלום את הטרור והחתרונות שלה. ישראל תפעל בעצמה נגד מי שיערער על קיומנו". ברקע היעדרותם של שרי החוץ המשתתפים בכנס אדלשטיין אמר כי "בסין, בהודו ובאפריקה החידושים הטכנולוגים הישראלים בתחום החקלאות והתפלת המים מצילים חיים. מצער שאת שיתופי הפעולה המדהימים עם ישראל ניתן לראות במקומות כה רחוקים, ולא במדינות ערב שנמצאות בחצר האחורית שלנו".

מוקדם יותר נועד אדלשטיין עם שר החוץ האיטלקי אנזו מואברו וגם עמו שוחח על יחסי רומא וטהרן. "איראן היא מדינה מסוכנת שלא מאיימת רק על ישראל אלא על העולם כולו. לא רק באמצעות טילים אלא באמצעות הפצת שקרים שנאה ורוע ברחבי העולם. מצער שאיטליה מתעקשת להמשיך ולקיים עמה יחסי מסחר".

שר החוץ של איראן, מוחמד זריף, לפני פגישתו עם מזכ"ל האו"ם, אנטוניו גוטרס, משרדי האו"ם בניו יורק באפריל2018. רויטרס
נטש את לובי המלון כשאדלשטיין נכנס. שר החוץ האיראני זריף/רויטרס

במקביל, השר לביטחון פנים ולנושאים אסטרטגיים, גלעד ארדן, יצא אתמול לביקור מדיני בגרמניה ואיטליה שמתמקד במאבק ב-BDS ובארגוני החרם. ארדן צפוי להיפגש עם גורמים מדיניים, ראשי הקהילה היהודית ונציגי ארגונים פרו ישראלים, וכן לנאום בכנס פרו ישראלי גדול באירופה בהשתתפות אלפי תומכי ישראל יהודים ולא יהודים. במשרד לנושאים אסטרטגיים מזהים את אירופה כמוקד מרכזי של ארגוני החרם וארדן צפוי להעלות בפגישותיו את נושא המימון שמעבירות מדינות האיחוד לארגונים אלה. ארדן צפוי בנוסף להתייחס לסוגית הגרעין האיראני ולסנקציות האמריקניות נגד איראן שנכנסו לתוקף החודש, ולבקר את מדיניותה של גרמניה ואיטליה ומדינות אירופאיות נוספות שממשיכות לקיים קשרי מסחר ענפים עם איראן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully