וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טורקיה: טראמפ מעלים עין מרצח העיתונאי הסעודי

23.11.2018 / 11:59

שר החוץ תקף את נשיא ארה"ב לאור ההגנה שהוא מספק לריאד בפרשה ואמר כי וושינגטון לא ידעה את אנקרה על שום קלטת קול שבידיה. עם זאת, הוא אמר כי אין מניעה במפגש בין ארדואן לבן סלמאן בפסגת ה-G20

צילום: רויטרס, עריכה: טל רזניק

שר החוץ הטורקי, מבלוט צ'בושואלו, תקף היום (שישי) את נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ על יחסו לחקירת רצח העיתונאי ג'מאל חאשוקג'י בקונסוליה הסעודית באיסטנבול, ואמר בראיון לרשת CNN TURK כי הערותיו של טראמפ על חקירת הרצח מראות כי בכוונתו להעלים עין מהתקרית.

צ'בושואלו אמר עוד כי ארצות הברית לא עדכנה את טורקיה באשר לקיומה של הקלטה של המקשרת בין יורש העצר הסעודי, מוחמד בן סלמאן, לרצח, הנמצאת כביכול בידי ה-CIA - כפי שפרסם אתמול העיתון הטורקי "הורייט". צ'בושואלו טען בנוסף כי אין סיבה שנשיא טורקיה רג'פ טייפ ארדואן ויורש העצר הסעודי לא ייפגשו במהלך מפגש ה-G-20 בארגנטינה, והוסיף כי ההחלטה הסופית על כך הייתה בידי ארדואן.

עוד סיפורים מהעולם בוואלה! NEWS:
השורד המבוגר ביותר מפרל הרבור מת בגיל 106
הפליט הגיבור שהבריח צעצועים לילדי סוריה נשלח לכלא
בגיל 110: מתה הנזירה המבוגרת בעולם שהצילה ילדים בשואה

טראמפ וארדואן בפגישתם בבית הלבן היום 16 במאי 2017. רויטרס
פגישת טראמפ וארדואן בבית הלבן, 2017/רויטרס

הביקורת של שר החוץ הטורקי על טראמפ מגיעה לאחר שבימים האחרונים הנשיא האמריקני המשיך לדבוק בקו ההגנה על יורש העצר. בשיחה עם כתבים בפלורידה, שם הוא נופש, סתר הנשיא את הערכת ה-CIA שהעיתונאי הסעודי נרצח בהוראתו. "הוא מכחיש זאת בתוקף", אמר טראמפ. עוד אמר שהמסקנה האישית שלו היא כי "אולי הוא עשה את זה, אולי הוא לא".

"אני שונא את הפשע", הוסיף. "אני שונא את הטיוח. אני אומר את זה: יורש העצר שונא את זה יותר ממני". הוא נשאל מי צריך לקבל אחריות על רצח העיתונאי, אך טראמפ סירב לנקוב באשמים. "אולי העולם צריך לקחת אחריות כי העולם הוא מקום מאוד מאוד רשע", אמר הנשיא.

עוד באותו נושא

דיווח: ל-CIA יש קלטת שבה נשמע בן סלמאן מורה "להשתיק" את חאשוקג'י

לכתבה המלאה
הפגנה נגד ערב הסעודית מחוץ לשגרירות הממלכה בלונדון בשל רצח העיתונאי חאשוקג'י, 26 באוקטובר 2018. רויטרס
מפגינים מחוץ לשגרירות ערב הסעודית בלונדון במחאה על רצח חאשוקג'י, בחודש שעבר/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully