וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סערה במשטרה אחרי נאום נתניהו: "הפחדה ומסר לחוקרים"

3.12.2018 / 4:52

גורם במשטרה התייחס לדבריו החריפים של ראש הממשלה על המלצות המשטרה נגדו בתיק 4000. "מצופה מראש הממשלה להיות נאמן הציבור ולשמור על שלטון החוק ולא לפגוע במשטרה ובשוטרים". גורם אחר אמר: נתניהו מתנהג כמו כל חשוד ששומע שמתכוונים להעמידו לדין

בזק

נאומו החריף של ראש הממשלה בנימין נתניהו נגד ההמלצות בתיק 4000, עורר אמש (ראשון) סערה במשטרה. זאת, אף שבארגון לא פרסמו תגובה רשמית לדברים, שבהם האשים את המפכ"ל היוצא רוני אלשיך ב"עיתוי שקוף וקטנוני ובתהליך נגוע מראשיתו" ואמר גם: "אינני יודע מי יהיה המפכ"ל הבא אבל אני יודע דבר אחד - תהיה לו עבודת שיקום גדולה מאוד".

גורם במשטרה אמר בתגובה כי "מה שנעשה הערב הוא להפחיד ולשלוח מסר לחוקרים: 'המפכ"ל החדש יידרש לשקם את ההריסות'. ראש ממשלה נבחר על ידי הציבור ומצופה ממנו להיות נאמן הציבור ולשמור על שלטון החוק ולא לפגוע במשטרה ובשוטרים". גורם אחר אמר ש"לא צריך להתרגש יותר מדי" ושנתניהו "מתנהג בדיוק כמו כל חשוד ששומע כי מתכוונים להעמיד אותו לדין. אנחנו רגילים לאמירות כאלה. חבל שהן יוצאות מפי ראש הממשלה".

עוד בוואלה! NEWS:
הטבה לאלוביץ' במיליארד שקל | פרטים חדשים מחקירת תיק 4000
סיקור מטיב עבור מיליונים: כך התגלגל הקשר נתניהו-אלוביץ' לפרשת שוחד
נתניהו: ההמלצות הזויות והעיתוי לא מפתיע - זה משחק מכור מראש

בנימין ושרה נתניהו בהרמת כוסית של הליכוד לחג חנוכה, כפר המכביה, 2 בדצמבר 2018. ראובן קסטרו
השתלח במשטרה. נתניהו, אמש/ראובן קסטרו

המכללה הלאומית לשוטרים בבית שמש אירחה ביום חמישי את מסיבת הפרידה מהמפכ"ל ה-18 של משטרת ישראל, רב-ניצב רוני אלשיך. שני מוזמנים נעדרו מהמסיבה הממלכתית: ראש הממשלה בנימין נתניהו ומפקד היאל"כ תת-ניצב אלי אסייג.

כבר לפני כמה שבועות היו קצינים במשטרה, בין אם מכהנים ובין אם בדימוס, שסברו כי לא ימונה מפכ"ל קבוע כד למועד פרישתו של אלשיך. "צריכים להיכנס לראש של ביבי ומשפחתו ולהבין שהדבר האחרון שביבי מעוניין בו זה לעמוד יחד על במה אחת עם המפכ"ל הנכנס והמפכ"ל היוצא ולברך את שניהם. ברגע שאין מפכ"ל נכנס - אין צורך לברך את היוצא", אמרו הקצינים.

עוד באותו נושא

תיק 4000: המשטרה ממליצה להעמיד לדין את בני הזוג נתניהו בחשד לשוחד

לכתבה המלאה
טקס פרידה למפכ"ל המשטרה היוצא רוני אלשיך, בית ספר לשוטרים, בית שמש 29 בנובמר 2018. ראובן קסטרו
נתניהו ואסייג נעדרו. אלשיך במסיבת הפרידה/ראובן קסטרו

אמש יצא אלשיך מלשכתו וכיבה בפעם האחרונה את האור מעל שולחן העבודה שלו בקומה החמישית של המטה הארצי. 14 שעות לפני תום הכהונה חשף אלשיך את מתנת הפרידה: סיכום חקירת תיק 4,000, המכונה "תיק בזק-וואלה", שנה וחצי לאחר שנולד וכשנה לאחר שעבר לטיפול משותף של המשטרה והרשות לניירות ערך.

בסביבת ראש הממשלה מיהרו לתקוף את עיתוי סיכום החקירה ביום פרישתו של המפכ"ל, כשלפי הטענות אלשיך ביקש רגע לפני שהוא פושט את המדים להביך את משפחת נתניהו עם המלצות קשות בפרשת 4,000. נתניהו עצמו תקף אמש את המשטרה בנאום שנשא באירוע של הליכוד בכפר המכביה: "חנוכה זה אמנם חג של ניסים, אבל אני חייב לשאול אתכם, איך ידעו לתזמן את פרסום ההמלצות ההזויות בדיוק ביום האחרון של המפכ"ל? מה אני אגיד לכם, נס חנוכה אמיתי".

עם זאת, גורמים במשטרה מספרים סיפור אחר: בשעה שבבית שמש חגגו את הפרידה מהמפכ"ל, בלשכתו של מפקד היאל"כ חתמו את התיק והשלימו את החקירה האחרונה בנושא. ביום שישי עוד ביצעו עדכונים טכניים, ובבוקר יום ראשון הועבר התיק עם חומרי החקירה לפרקליטות. "כשחומרי החקירה ייחשפו, ידע הציבור שלא היה כאן תרגיל זמנים, והחקירה ננעלה באמת ובתמים ביום חמישי בלילה", אמר גורם במשטרה.

(עדכון ראשון: 21:15)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully