וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו: ההמלצות הזויות והעיתוי לא מפתיע - זה משחק מכור מראש

2.12.2018 / 23:18

בנאום תקיף וחריף במיוחד של ראש הממשלה בכפר המכביה התייחס באריכות להמלצות המשטרה נגדו ונגד רעייתו בתיק 4000. "תזמנו את ההמלצות ההזויות ליום האחרון של אלשיך", האשים. "למפכ"ל הבא תהיה עבודת שיקום גדולה. משהו פה לא בסדר וכולם מרגישים את זה"

בזק

נתניהו מגיב להמלצות המשטרה - עיקרי הדברים:

-נתניהו בנאומו: "מסע הציד נגדנו נמשך בעיתוי שקוף וקטנוני"
-מתקפה נגד אלשיך: "למפכ"ל הבא תהיה עבודה שיקום גדולה"
-על המלצות המשטרה: "אין להן שום תוקף חוקי"
-על הטענות לשוחד: "קיבלתי סיקור איום ונורא בוואלה, אתר שמאלני"

אחרי פרסום המלצות המשטרה בתיק 4000 להעמיד אותו לדין בגין שוחד, ראש הממשלה בנימין נתניהו נשא הערב (ראשון) נאום תקיף במיוחד שבו טען כי "זה משחק מכור מראש" ולכן "ההמלצה לא מפתיעה והעיתוי לא מפתיע". נתניהו, שנאם בהדלקת נר לפעילי ליכוד בכפר המכביה, אמר כי "בסוף האור תמיד מנצח את החושך" וביקר את עיתוי פרסום ההמלצות נגדו: "חנוכה זה אמנם לא של נסים, אבל אני חייב לשאול אתכם, איך ידעו לתזמן את פרסום ההמלצות ההזויות בדיוק ביום האחרון של המפכ"ל?".

נתניהו התלוצץ כי מדובר ב"נס חנוכה אמיתי" וטען כי "מסע הציד נגדנו נמשך בעיתוי שקוף וקטנוני ובתהליך נגוע מראשיתו. לא הופתעתי מההמלצות שפורסמו ולא הופתעתי שהן פורסמו היום. הרי עוד לפני תחילת החקירה קבעו והדליפו שאלה יהיו ההמלצות. אז מה חדש?". הוא התייחס לטענות שהופנו נגדו, על כך שהוא פעל נגד חוקרי המשטרה, וכינה אותן "מטורללות" ו"הזויות".

עוד בוואלה! NEWS:
נתניהו: ההמלצות לא מפתיעות, וגם לא העיתוי השקוף של פרסומן
אקדח מעשן או הר של ראיות נסיבתיות: הדילמה של הפרקליטות בתיק 4000
הטבה לאלוביץ' במיליארד שקל | פרטים חדשים מחקירת תיק 4000

הרמת כוסית של הליכוד לחג חנוכה, כפר המכביה, 2 בדצמבר 2018. ראובן קסטרו
מתקפה חריפה. נתניהו בכפר המכביה, הערב/ראובן קסטרו
שרה נתניהו בהרמת כוסית של הליכוד בכפר המכביה לחג חנוכה, 2 בדצמבר 2018. ראובן קסטרו
שרה נתניהו בכפר המכביה, הערב/ראובן קסטרו

בנאומו יצא ראש הממשלה גם נגד "עשרות שרים וחברי כנסת ועד המפתח יאיר לפיד שנפגש בסתר עשרות פעמים עם נוני מוזס כדי להעביר את החוק שהיה סוגר את ישראל היום, חוק שאלמלא ההתנגדות העזה שלי היה עובר בכנסת ומכניס הון עתק לכיסוי של נוני מוזס". לדברי נתניהו, "איזה סיקור אוהד ומלטף הם קיבלו, אותם שרים וח"כים. ואותי שקברתי את החוק אותי חוקרים? זה לא תקין בדמוקרטיה שהמשטרה תחקור יחסי עיתונאים ופוליטיקאים, אבל אם חוקרים, שיחקרו את כולם".

נתניהו הכריז כי "זה הזמן לומר את האמת" ואמר שאזרחי ישראל יודעים ש"הוציאו לפחות עשרות מיליונים על חקירות סרק אבל סיקור אוהד לעשרות ח"כים תמורת חקיקה בכנסת - את זה לא חקרו. לא ביבי - לא חוקרים". הוא השתלח במפכ"ל המשטרה היוצא רוני אלשיך ואמר: "אינני יודע מי יהיה המפכ"ל הבא אבל אני יודע דבר אחד - תהיה לו עבודת שיקום גדולה מאוד".

בנימין ושרה נתניהו בהרמת כוסית של הליכוד לחג חנוכה, כפר המכביה, 2 בדצמבר 2018. ראובן קסטרו
הזוג נתניהו באירוע בכפר המכביה, הערב/ראובן קסטרו

ראש הממשלה הוסיף כי "משהו פה לא בסדר וכולם מרגישים את זה" וכי "ישראל היא מדינת חוק ובמדינת חוק להמלצות המשטרה אין שום תוקף חוקי". לטענתו, "אינספור המלצות של המשטרה נדחו אינספור פעמים על ידי הגורמים המוסמכים. רק לפני מספר שבועות נדחתה שורה של המלצות נגד ראשי ערים. זה נגמר באפס. ההמלצות נדחו בזו אחר זו. הם הסתיימו בלא כלום. וגם כאן אתם יודעים איך זה יסתיים. לא יהיה כלום כי אין כלום ולא היה כלום".

בנוסף לכך, הוא יצא נגד הטענה שפעל להחלטות רגולטריות שמיטיבות עם "בזק" ותהה מה קיבל ממנו בעל השליטה לשעבר בחברה שאול אלוביץ': "לא רק שהוא לא קיבל דבר, בתקופתו הוא ובזק רק הפסידו. כי בתקופת הנהגתו העברנו והנהגנו את רפורמת השוק הסיטונאי שהורידה את מחירי האינטרנט למשקי הבית ופגעה קשות באלוביץ' ובזק. בזק לא קיבלה דבר היא רק הפסידה".

עוד הוסיף כי הוא קיבל "סיקור איום ונורא בוואלה" והאשים כי מדובר ב"אתר שמאלני שנתן ונותן לי סיקור שלילי במשך שנים. כולם יודעים את זה. בייחוד נתן סיקור עוין ערב הבחירות. זה הזוי. זאת עסקה חסרת תקדים בתולדות העסקים. אף אחד לא נותן כלום ואף אחד לא מקבל כלום".

מפגין נושא שלט תמיכה בבנימין ושרה נתניהו בהרמת כוסית של הליכוד לחנוכה. ראובן קסטרו
מפגין נושא שלט תמיכה בנתניהו באירוע של הליכוד/ראובן קסטרו

מוקדם יותר היום המשטרה המליצה להעמיד לדין את נתניהו בגין עבירות שוחד ועבירות נוספות. המלצות דומות פורסמו גם בנוגע לרעייתו שרה לנתניהו, וכן לשאול אלוביץ', מחזיק השליטה לשעבר בקבוצת בזק ובאתר וואלה! NEWS, ולרעייתו איריס. מלבד בני הזוג נתניהו ואלוביץ', המשטרה המליצה להעמיד לדין את מנכ"לית בזק לשעבר סטלה הנדלר, ואנשי עסקים נוספים. נגד בנו של ראש הממשלה יאיר נתניהו, לא התגבשה תשתית ראייתית לביצוע עבירות.

במרכזו של תיק 4000 עומד חשד לעבירות שוחד, מרמה והפרת אמונים שבוצעו לכאורה על ידי ראש הממשלה נתניהו ועל ידי אלוביץ'. לטענת המשטרה, החשד המרכזי שעמד בלב החקירה היה שראש הממשלה לקח לכאורה שוחד ופעל תוך ניגוד עניינים, בכך שהתערב ופעל בהחלטות רגולטוריות המטיבות עם שאול אלוביץ' ועם קבוצת בזק. במקביל עלה חשד שנתניהו דרש במישרין ובעקיפין, להתערב בתכני וואלה! NEWS באופן שיטיב עמו.

הרמת כוסית של הליכוד לחג חנוכה, כפר המכביה, 2 בדצמבר 2018. ראובן קסטרו
נתניהו בכפר המכביה, הערב/ראובן קסטרו

לפני נאומו של ראש הממשלה, דיבר יו"ר הקואליציה דוד אמסלם ואמר כי "רוב העם עצוב היום בגלל מה שקורה. שלטון מחליפים בקלפי ולא באמצעות משטרת ישראל". בפנייה לנתניהו אמר: "אני גאה ברוח שאתה משרה עלינו ואני רוצה לחזק אותך ואת בני ביתך ובעשורים הבאים תמשיך להנהיג אותנו".

במהלך היום שרים ממפלגת השלטון הביעו את תמיכתם בנתניהו, בהם השרים ישראל כץ, שאמר כי הוא מחזק את ראש הממשלה, והשרה מירי רגב, שתקפה את אלשיך על כך שהוא "ממשיך לעשות הכול כדי שטריקת הדלת ביציאתו מהתפקיד תהיה חזקה ככל שניתן". גם השרה גילה גמליאל, שהשתתפה הערב עם נתניהו בטקס להענקת עיטור למאבק בסחר בבני אדם שהתקיים בבית הנשיא, הביעה תמיכה בראש הממשלה ופנתה אליו בנאומה: "אנחנו מכירים קצת יותר מעשרים שנה, ואני יודעת שאתה תמיד, אבל תמיד פועל מתוך שיקולים ענייניים לטובת מדינת ישראל והטובה של המדינה הזאת זה הדבר היחידי שמנחה אותך. ערב חג החנוכה, אין לי ספק שהאור יגבר על החושך".

תגובות במערכת הפוליטית אחרי הנאום: "נתניהו משחית את ישראל"

באופוזיציה תקפו את נאומו של נתניהו. יו"ר המחנה הציוני אבי גבאי כינה את הנאום "בכייני" וטען כי מדובר ב"עוד דוגמה מצערת עד כמה הוא מנותק מהאמת, שישראל רוצה שינוי ועייפה מראש ממשלה שעסוק מבוקר עד ערב בחקירות פליליות ובהתקפות על רשויות החוק שמונו על ידו".

יו"ר האופוזיציה ציפי לבני כינתה את הנאום "מופע השתלחות מזעזע" ואמרה כי "כשראש ממשלת ישראל משקר שמשטרת ישראל תופרת תיקים, זה יהיה גם כתב ההגנה של ראש ארגון הפשע הבא". היא אמרה כי "ישראל היא לא מדינה מושחתת אבל נתניהו משחית את ישראל. מבקש למוטט סדרי עולם ולהסיט אזרחים טובים נגד טובי אנשינו. אמת היא שקר ושקר הוא אמת. הכאוס טוב לנתניהו אבל ישראל חשובה ממנו. על החשוד בקבלת שוחד להיאבק על חפותו בלי למשכן מדינה שלמה עבורה".

תיק 4000. עיבוד תמונה
תיק 4000/עיבוד תמונה

בנוסף אליהם, ח"כ שלי יחימוביץ' אמרה כי "המופע הפרוע של נתניהו נגד המשטרה אינו שונה מכל דבר בלע שמשמיעים נחקרים במצבו שהמשטרה מוצאת נגדם תשתית ראייתית לעבירות חמורות ביותר. אלא שבמקרה הזה החשוד מחסל בחוסר אחריות את מוסדות שלטון החוק כשעל הכוונת עכשיו, אחרי המשטרה, הפרקליטות ואחר כך בתי המשפט". עוד היא טענה על הביקורת נגד עיתוי פרסום ההמלצות כי "ברור לכולם שההשתלחות הייתה זהה בכל עיתוי אחר".

יו"ר "יש עתיד" ח"כ יאיר לפיד אמר בתגובה לנאום כי נתניהו הוא "ראש ממשלה לחוץ ומבוהל שעננת שחיתות כבדה מרחפת מעל ראשו, ראש ממשלה ששקוע עד צוואר במאבק משפטי בעבירות של שוחד ומרמה. אין לו מנדט מוסרי וציבורי לקבוע דברים גורליים במדינת ישראל". לפיד הוסיף כי "ראש ממשלה בישראל אינו יכול לתקוף את רשויות החוק בצורה כזו רק בגלל שהוא מבועת מההאשמות נגדו".

גם יו"ר מרצ ח"כ תמר זנדברג אמרה כי "בראשות הממשלה עומד עבריין שאימץ התנהגות עבריינית ושפה של עולם תחתון" וכי "ניצחון האור על החושך יהיה כשביבי ילך הביתה, למדינת ישראל יש עבודת שיקום גדולה".

שר הביטחון לשעבר בוגי יעלון אמר כי נתניהו מתנהג "כמו אחרון עבריינים" בכך ש"הוא מאשים את המשטרה, משתלח בחוקריו וממשיך את מסע השיסוי וההסתה נגד המפכ"ל היוצא". יעלון הוסיף כי "גם אם יתברר שאכן כל החשדות נגד נתניהו נכונים, כולם יחד מתגמדים בנזקם למדינת ישראל, לעומת אותו מסע שיסוי נגד שלטון החוק וגורמי האכיפה, שאותו מוביל נתניהו" וטען כי "האיש אינו ראוי ואינו כשיר עוד להנהגת המדינה".

נתניהו בסרטון לחנוכה: "תיק 5000? מי סופר בכלל"

כשעה לפני האירוע בכפר המכביה, פרסם נתניהו סרטון בפייסבוק לרגל הדלקת הנר הראשון של חנוכה, שבו פירט את הישגיו בתחום הכלכלה, יחסי החוץ והתשתיות ושיגר כמה רמיזות לחקירות המתנהלות נגדו. בסרטון נראה נתניהו כשהוא משוחח עם אדם שעומד בתור למכירת סופגניות ואומר: "אני מצלצל אליהם כל הזמן, מבקש להזמין טייק אווי. הם לא מאמינים לי וחושבים שאני עובד עליהם, והזמינו לי משטרה". האזרח שאיתו הוא משוחח אומר: "תיק 5000". נתניהו משיב לו: "עזוב... מי סופר בכלל. העיקר שיגיע התור שלנו". בהמשך מופיע על הצג מאחורי הקופה המספר "6000", ונתניהו אומר: "תירגע, זה המספר שלך בתור".

(עדכון ראשון: 18:35)

הסרטון לרגל חג החנוכה בדף הפייסבוק של נתניהו:

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully