וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לאחר פסילתו של אדרי: ארדן ימנה את ניצב מוטי כהן כממלא מקום המפכ"ל

השר לביטחון הפנים אמר כי יביא לאישור הממשלה את מינוי מפקד מחוז הדרום במשטרה למחליפו הזמני של אלשיך עד למינוי מפכ"ל חדש. מוקדם יותר קרא ארדן שלא לקבל את המלצות ועדת גולדברג והודיע כי יבקש להופיע מול חבריה כדי לאשר את המינוי של אדרי

רוני כנפו

השר לביטחון הפנים גלעד ארדן הודיע היום (שישי) כי יביא ביום ראשון לאישור הממשלה את מינויו של מפקד מחוז הדרום ניצב מוטי כהן לתפקיד ממלא מקום המפכ"ל, לאחר תום כהונתו של אלשיך. במקביל למינוי כהן כממלא מקום, ארדן בוחן את האפשרות להופיע בפני ועדת גולדברג כדי לשכנע אותה לאשר את המינוי של אדרי או להביא את המינוי לאישור הממשלה למרות התנגדות הוועדה.

מהודעות הגיבוי של השרים היום עולה כי אם ארדן יחליט לעקוף את הוועדה, יהיה רוב למינוי אדרי בממשלה. במקביל, היועץ המשפטי לממשלה מקיים התייעצויות לגבש את עמדתו המשפטית.

מאז פרסמה הוועדה את החלטתה, שרים רבים הבהירו כי יתמכו במינויו של אדרי אם אכן יובא לאישור הממשלה. השר יובל שטייניץ הביע תמיכה בארדן ואמר כי יתמוך בכל מועמד למפכ"לות שיביא לאישור הממשלה. "מרוב ועדות למינוי בכירים, ועדות איתור, ואינספור בדיקות וקריטריונים, בסוף אנשים טובים נמנעים מלהציג את מועמדותם. אתמוך בלב שלם בכל מינוי שיוצג על ידי ארדן בממשלה, מתוך הערכתי שהוא בחן את המועמדים בכובד ראש ובתחושת האחריות הנדרשת".

לקריאה נוספת:
הוועדה למינוי בכירים פסלה את מועמדותו של אדרי למפכ"ל המשטרה
"לעקור את תרבות ההסתרה": עורך הדין שסיבך את אדרי תומך בהחלטת הוועדה

ניצב מוטי כהן. ויקיפדיה, .
ניצב כהן/., ויקיפדיה

גם שרת התרבות והספורט מירי רגב הודיעה על תמיכתה בארדן. "ועדות גולדברג וטירקל משקפות למעשה את חוסר המשילות של ממשלה נבחרת", מסרה רגב. "ממשלת ישראל יודעת לקבל החלטות דרמטיות עבור אזרחי המדינה ולכן החלטות בנוגע למינוי בכירים צריכות להיות מונחות לפתחה של הממשלה, לאחר שעברו תחילה ועדות איתור שמונו על ידי השר הרלוונטי על פי דין".

שר הכלכלה אלי כהן (כולנו) קרא לארדן להביא את אישור מינויו של אדרי לשולחן הממשלה בשבוע הבא ואמר כי "‏במנהל תקין הוועדה אמורה לבדוק שהחלטת שר למנות עומדת במבחן הסבירות, בטח שלא לשלוח לפוליגרף, לחקור, להאשים לפסול ולתלות. מחזק את עמדתו של ארדן להביא המינוי לאישור הממשלה".

מי שהציע מהלך משמעותי יותר היה שר התיירות יריב לוין שאמר כי "לבצע חשיבה מחודשת על כלל הליכי המינויים ולבטל את הוועדה למינוי בכירים ואת כלל הוועדות וההליכים הקיימים היום.
אסור שמצב בו שלטון הפקידות הופך סדרי עולם ובולם מינוי ראוי, יחזור שוב". לוין הוסיף כי, "שימוע בכנסת לפני מינוי בכירים, בתוכם גם שופטים, הוא הדרך הנכונה למנות בכירים בישראל".

עוד באותו נושא

כשהיוקרה של ארדן נאזקה ליושרה של אדרי: הקרב האבוד מראש על המפכ"ל

לכתבה המלאה
טקס פרידה למפכ"ל המשטרה היוצא רוני אלשיך, בית ספר לשוטרים, בית שמש 29 בנובמר 2018. ראובן קסטרו
אדרי וארדן בטקס הפרידה מארדן, אתמול/ראובן קסטרו

מוקדם יותר קראו בכירי מפלגת הבית היהודי, שר החינוך נפתלי בנט ושרת משפטים איילת שקד גם הם לביטול הוועדה. "אם השר ארדן יחליט להביא את המינוי של ניצב אדרי לממשלה, אנחנו נצביע בעד. אנחנו קוראים לבטל כליל את ועדת גולדברג ולהחזיר את המשילות לממשלה". אל דבריו הצטרפה גם השרה שקד השוהה בארצות הברית שאמרה כי "הוועדה למינוי בכירים היא מייעצת, לא ממנה. לממשלה יש שיקול דעת רחב לשקול את המינוי לאור חוות הדעת. אם ארדן יביא את מינויו של אדרי לאישור הממשלה - אצביע בעד".

"מישהו פספס בגדול"

בינתיים במשטרה מוחים על החלטת הוועדה, וטוענים כי מניעיה לפסילתו אינם ראויים. "לא ברור איפה כאן הבעיה כשהוא נפגש עם עו"ד פישלר", אמר קצין בכיר במשטרה. "מה הוא איש חמאס שאסור לדבר איתו? הרי שני הצדדים אומרים בצורה מפורשת שסוגיית רפי רותם לא עלתה בשיחה ולא היה ניסיון להניע את רותם מלהופיע בפני הוועדה".

"פישלר ידוע ומוכר כמי שמנהל קמפיין נגד המשטרה למעלה מעשור ושזה לגיטימי שמפכ"ל מיועד ינסה לברר את הדברים באשר לסוגיות אלה", הוסיף. קצין אחר במשטרה אמר "הוועדה חרגה מהסמכות שלה. התפקיד שלה היה לבדוק אם צ'יקו כשיר ברמה המוסרית והערכים מבחינת טוהר המידות ולא לבדוק את ההתנהלות שלו כמפקד ברמה המקצועית או הניהולית. לקחו בן אדם, קצין רב זכויות, והעבירו אותו מסדר בושה כאילו הוא חטא ופשע כאילו דרכו היא עבריינית. מה שקורה כאן זה טירוף מערכות. מה מצפים שקציני משטרה יהיו בובות שלא ייקחו אחריות, שלא יהיו יצירתיים בעבודתם. אי אפשר להתנהל בצורה כזאת. מישהו פה משתגע, מישהו פה מפספס בגדול".

  • עוד באותו נושא:
  • מוטי כהן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully