וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"לעקור את תרבות ההסתרה": עורך הדין שסיבך את אדרי תומך בהחלטת הוועדה

30.11.2018 / 11:12

הוועדה למינויים בכירים הדגישה את פגישתו של המפכ"ל המיועד משה אדרי עם עו"ד פיני פישלר, המייצג מתלונן נגד אדרי, כסיבה העיקרית לפסילת מועמדותו. בריאיון לוואלה! NEWS טוען עורך הדין כי "אדרי הסתיר מהוועדה שנפגש איתי", וסיפר על הסמסים שנדרש להעביר לאחר הפגישה

רוני כנפו

"השופט גולדברג היה שופט עליון והיה מבקר המדינה, הוא מצפה אולי להעביר מסר של לעקור מהשורש תרבות של הסתרה", אמר הבוקר (שישי) לוואלה! NEWS עו"ד פיני פישלר, שהפגישה עמו היא אחת הסיבות העיקריות שהביאו את ועדת גולדברג לא להמליץ על מינויו של משה (צ'יקו) אדרי למפכ"ל הבא. "לא אמרתי שקר, אבל בוודאי תרבות של הסתרה. לבוא ולומר גילוי מלא, שלם ונאות, כפי שאנחנו עשינו. יזמת את הפגישה - אז תגיד את זה, תגיד מה היה התוכן שלה, ואל תסתיר".

בהחלטתם, הבליטו חברי הוועדה את הפגישה שקיים אדרי, במהלך דיוני הוועדה, עם עו"ד פישלר, שמייצג את רפי רותם - מתלונן נגד אדרי. הם ציינו כי ישנה מחלוקת בין פישלר לאדרי על השאלה האם בפגישה נידון עניינו של רותם, או רק ביקורתו החריפה והמתמשכת של פישלר על המשטרה. כך או אחרת, לדבריהם, עצם קיום הפגישה בזמן דיוני הוועדה הוא "כשל בהתנהגות ובשיקול הדעת שמגיע להתנהגות בלתי ראויה, ולא רק בגדר 'טעות' כהגדרת המועמד".

טקס פרידה למפכ"ל המשטרה היוצא רוני אלשיך, בית ספר לשוטרים, בית שמש 29 בנובמר 2018. ראובן קסטרו
אדרי וארדן, אתמול/ראובן קסטרו

"ההחלטה מדברת בעד עצמה", אמר פישלר לוואלה!NEWS. "בעצם ההחלטה אומרת שהיתה לו טעות בשיקול הדעת, ולדעתי הוא הסתיר מהוועדה שהוא נפגש איתי, ולכן כל הסיפור. אנחנו חשפנו את זה יומיים אחרי שהוא היה שם. הוא היה ב-18 בחודש וכנראה לא סיפר. אז ההחלטה, משפטית, מדברת בעד עצמה". עוד הוסיף פישלר לגבי אדרי כי "הוא פתאום לא זוכר על שירה בנקי, הוא לא זוכר לומר שהוא נפגש איתי, ולא זוכר כשהוא היה מפקד מרחב ירקון על כל התלונה של רפי רותם, אז איך אפשר להתנהל כך?".

לגבי הפגישה עצמה מספר פישלר כי "היא התחלקה לשני חלקים: הראשון היה התלונה של רפי רותם כפי שהוא ביקש. הוא (אדרי) לא ניסה חלילה לשדל או לשבש או לאיים. הוא בא לשמוע את התלונה, כפי שהוא ביקש. זה דבר לגיטימי, אבל לא היה לגיטימי להסתיר את זה. החלק השני היה ביקורת קשה מאוד שלי על המשטרה, מהרבה שנים, כולל מסמך שהוא קיבל".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
עו"ד פנחס פיני פישלר. באדיבות המצולמים
"ההחלטה מדברת בעד עצמה". עו"ד פישלר/באדיבות המצולמים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully