וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הוועדה למינוי בכירים פסלה את מועמדותו של אדרי למפכ"ל המשטרה

ועדת גולדברג פסלה את מועמדותו של ניצב בדימוס משה (צ'יקו) אדרי בגלל פגישה עם עו"ד שמייצג מתלונן נגדו ועקב דוח מבקר נגדו. חברי הוועדה סברו כי מדובר ב"כשל בהתנהגות ובשיקול הדעת שמגיע להתנהגות בלתי ראויה". השר ארדן: "לא מקבל את עמדת הוועדה"

רוני כנפו

הוועדה המייעצת למינוי בכירים בשירות המדינה בראשות השופט בדימוס אליעזר גולדברג פסלה הלילה (שישי) את מינויו של ניצב בדימוס משה אדרי לתפקיד מפכ"ל המשטרה. הוועדה נימקה את החלטתה בפגישה שקיים אדרי עם עורך דין המייצג מתלונן נגדו ובנאמר בדוח מבקר המדינה על "התעלמות מדיווחים לא נכונים של קצין בכיר".

בתגובה, השר לביטחון הפנים גלעד ארדן הודיע כי אינו מקבל את עמדת הועדה המייעצת וציין כי אין בנימוקיה כדי לבסס "דופי ערכי נורמטיבי" או ליקוי בטוהר המידות בהתנהגותו של ניצב אדרי, ואין בנימוקים, להבנתו, כדי למנוע את מינוי אדרי למפכ"ל. הוא ביקש להופיע בפני הוועדה ולהציג את טיעוניו והודיע כי ימנה ממלא מקום למפכ"ל המשטרה בזמן הקרוב.

לקריאה נוספת:
אלשיך בטקס הפרידה: "העיכוב באישור מינוי אדרי לא קשור לעדותי"
הוועדה למינוי בכירים: מינוי אדרי למפכ"ל - רק אחרי פוליגרף
המפכ"ל הבא: השר ארדן הכריז על ניצב משה אדרי כמועמד לתפקיד

טקס פרידה למפכ"ל המשטרה היוצא רוני אלשיך, בית ספר לשוטרים, בית שמש 29 בנובמר 2018. ראובן קסטרו
אדרי, ארדן ואלשיך בטקס הפרידה, הערב/ראובן קסטרו

במהלך הדיונים התברר כי המועמד נפגש עם עו''ד פישלר, המייצג את רפי רותם, שהתלונן בעבר נגד אדרי, שלושה ימים לפני הופעתו של אדרי בפני הוועדה. לאור כך, קמה מחלוקת בין אדרי לבין עו''ד פישלר בנוגע לסיבת הפגישה ועל הנאמר בה. אולם, גולדברג ופרופ' איינהורן מצאו כי עצם קיום הפגישה כשלעצמה, בשעה שהוועדה מקיימת דיוניה, היא "כשל בהתנהגות ובשיקול הדעת שמגיע להתנהגות בלתי ראויה, ולא רק בגדר 'טעות' כהגדרת המועמד".

בנימוקי החלטת הוועדה נכתב כי גולדברג ואיינהורן חזרו על דברי הוועדה במכתב הקודם שלפיהם "אמון הציבור במשטרה מושפע, במידה רבה, מדמותו של המפכ"ל". הם קבעו כי "העננה של הפגישה האמורה תלווה את המועמד לאורך כל שנות תפקידו, אם ייבחר לתפקיד, ובכך ייפגע אמון הציבור במשטרה".

חברי הוועדה ציינו גם את הנאמר בדוח מבקר המדינה, שלדבריהם "מעלים תמונה עגומה של התעלמות מדיווחים לא נכונים של קצין בכיר. לדעתם, המועמד, שהעניין היה בסמכותו ובאחריותו, אימץ נוהג שאינו מתיישב עם הקפדה על טוהר המידות במשטרה".

sheen-shitof

עם הנחה בלעדית

השיער נושר? מכשיר הפלא האמריקאי ישים לזה סוף במהירות

בשיתוף HairMax
טקס פרידה למפכ"ל המשטרה היוצא רוני אלשיך, בית ספר לשוטרים, בית שמש 29 בנובמר 2018. ראובן קסטרו
אדרי בטקס הפרידה מאלשיך, הערב/ראובן קסטרו

גולדברג ואיינהורן לא המליצו על מועמדותו של אדרי למפכ"ל המשטרה, בניגוד לחברי הוועדה משה טרי ופרופ' דניאל הרשקוביץ' שטענו שאין בפגישתו של המועמד עם עורך הדין "כדי לשנות מההתרשמות הקודמת שהייתה לוועדה כולה שיש להמליץ על מינוי המועמד". בהתאם להחלטת הממשלה, כי במקרה של תיקו יהיה ליושב ראש הוועדה קול נוסף, התקבלה עמדתם של גולדברג ואיינהורן כי יש לפסול את מועמדותו של אדרי.

ארדן ציין בתגובתו כי ההחלטה התקבלה "לאור שוויון הקולות בין חבריה" ואמר על פגישתם של אדרי ופישלר כי היא "לא עסקה במר רותם אלא בטענותיו של פישלר כלפי המשטרה. גם פישלר עצמו ציין כי לא הייתה כל כוונה בפגישה להשפיע על הפנייה לוועדה". על דוח המבקר אמר ארדן כי "מדובר בכללי מנהל תקין כפי שקיים בדוחות מבקר רבים ולא בפגם בטוהר המידות".

שרת המשפטים איילת שקד תקפה את החלטת הוועדה ואמרה כי "מי שממנה מפכ"ל זו הממשלה בהמלצת השר לביטחון פנים, ולא שני חברי ועדת גולדברג" וכי "דעת השניים האחרים, הנציב הרשקוביץ ומשה טרי, פשוטה והגיונית". עוד ציינה שקד כי "אי אפשר למנות מפכ"ל כאילוץ ולא לבצע את הבחירה הטובה ביותר בגלל מראית עין מאיזו פגישה. אדרי הוא קצין מצטיין. אף אדם אינו מושלם. הממשלה צריכה למנות את המועמד המתאים ביותר".

דיון שנמשך שעות ארוכות

בתחילת החודש הכריז השר לביטחון הפנים גלעד ארדן כי אדרי, המשמש בימים אלו כמנכ"ל המשרד לביטחון הפנים, כי הוא מועמדו להחלפת המפכ"ל היוצא רוני אלשיך בתפקיד. עם זאת, מוקדם יותר השבוע קבעה הוועדה כי על אדרי לעבור בדיקת פוליגרף, בדומה למועמדים האחרים לתפקיד. הוועדה התכנסה כדי לדון בתוצאות בדיקת הפוליגרף התעסוקתי שערך אדרי בהתאם לבקשתה, אולם הדיונים התארכו עד לשעות הלילה וההחלטה פורסמה סמוך לשעה חצות.

זמן קצר לפני נאומו בטקס הרשמי, המפכ"ל אלשיך התייחס לעיכוב בקבלת ההחלטה. "הדבר לא קשור בעדותי בוועדת גולדברג", אמר. "אני מתפלל שהעיכוב ייגמר ועזור לכל מי שייבחר להיכנס לתפקיד". השר ארדן מתח ביקורת וקרא לוועדה לאשר את המינוי. "אני סמוך ובטוח שאדרי הוא האדם המתאים והראוי להוביל את משטרת ישראל בשנים הבאות", אמר. "צר לי שקצין מצטיין צריך לעבור מסע הכפשות ושקרים כפי שעבר אדרי בשבועות האחרונים. כנראה שאת התרבות הרעה הזו עדיין לא עקרו ממשטרת ישראל. מקווה שגולדברג תאשר את מועמדותו של צ'יקו במהרה".

טקס פרידה למפכ"ל המשטרה היוצא רוני אלשיך, בית ספר לשוטרים, בית שמש 29 בנובמר 2018. ראובן קסטרו
ארדן עם אלשיך, הערב/ראובן קסטרו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully