וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טראמפ: הכוחות האמריקניים נשארים במזרח התיכון בשביל ישראל

28.11.2018 / 2:04

נשיא ארה"ב אמר בראיון ל"וושינגטון פוסט" כי כוחותיו ישארו באזור. בנוסף, איים טראמפ לבטל את הפגישה שנקבעה עם פוטין בעקבות התקרית בין הצבא הרוסי לכוחות האוקראינים ואמר "אני לא אוהב את התוקפנות הזו בכלל". הנשיא בין השאר מתח ביקורת על נגיד הבנק המרכזי

צילום: רויטרס, עריכה: טל רזניק

נשיא ארצות הברית, דונלד טראמפ, איים הלילה (רביעי) לבטל את פגישתו המתוכננת עם נשיא רוסיה, ולדימיר פוטין, על רקע מעשי התוקפנות האחרונים של הצבא הרוסי כנגד כוחות אוקראינים. עוד אמר טראמפ כי הוא מחכה לדוח המלא בנושא מהמועצה לביטחון לאומי על שלוש הספינות שנתפסו בידי כוחות רוסים, יחד עם אנשי הצוות שלהם ביום ראשון האחרון.

"אולי לא נקיים את הפגישה", איים טראמפ והוסיף "אני לא אוהב את התוקפנות הזו, אני לא אוהב אותה כלל".

בנוסף התייחס טראמפ לאפשרות שארצות הברית תיסוג מהמזרח התיכון, ואמר כי על אף מחירי הנפט הנמוכים, ישאיר את הנוכחות האמריקנית באזור למען ישראל. בראיון ל"וושינגטון פוסט" אמר "האם נשאיר כוחות בחלק זה של העולם? סיבה אחת לזה היא ישראל". לדבריו, הנפט הופך לסיבה פחות חשובה להישאר במזרח התיכון מפני שארצות הברית מפיקה יותר נפט מאי פעם. "לכן, אנחנו נמצאים בנקודה שבה אנחנו לא חייבים להישאר שם", הוסיף.

עוד בעולם בוואלה! NEWS
המאפיונר הבכיר הסתתר בדירת פאר במשך 15 שנה. ואז זה נגמר
היסטוריה בסלובניה: לראשונה אישה מונתה לתפקיד רמטכ"ל
בן סלמאן יצא לחפש תמיכה במדינות ערב וקיבל הפגנות - ופירמידות בירוק

נשיא ארה"ב דונלד טראמפ באחוזתו מאר א לאגו בפלורידה, 25 בנובמבר 2018. רויטרס
"נשארים במזרח התיכון בגלל ישראל". טראמפ/רויטרס

כשהנשיא האמריקני נשאל האם יש בכוונתו להפסיק את עבודתו של החוקר המיוחד רוברט מולר, השיב כי אין לו כוונה שכזו. "החקירה הזו נמשכת ונמשכת", טראמפ הוסיף, "שואלים אותי את השאלה הזו כמעט שנתיים. בינתיים הוא עדיין שם. אין לי כוונה לעשות דבר".

במהלך הראיון, דחה טראמפ פעם נוספת את הערכותיהם של מדענים פדרליים בנוגע להתחממות הגלובלית, ואמר כי אינו רואה את שינויי האקלים כפעולה שהיא מעשה ידי אדם ואינו מקבל את מסקנות המדענים. "אתה מסתכל על האוויר והמים שלנו, והם נקיים מאי פעם", אמר הנשיא.

הוא גם ביקר בחריפות את נגיד הבנק המרכזי, ג'יי פאוול, אותו מינה לתפקיד מוקדם יותר השנה. "עד כה, אני לא שמח אפילו קצת מכך שבחרתי בג'יי. אני לא מאשים בזה אף אחד אבל אני חושב שהבנק המרכזי מנותק במעשים שלהם". הוא אמר כי עליית הריבית העקבית היא זו שגרמה לירידות בשוק המניות, ולפגיעה בכלכלה האמריקנית שהתבטאה בין היתר בהודעת ג'נרל מוטורס אתמול כי תסגור חמישה מפעלים ותפטר 15 אלף עובדים.

"אני עושה דילים, אני לא מקבל תמיכה מבנק המרכזי, ואני חושב שהם עושים טעות", אמר הנשיא.

עוד באותו נושא

רצח העיתונאי הסעודי: בית הנבחרים יחקור את תגובת טראמפ

לכתבה המלאה
ראש ה-FBI לשעבר רוברט מולר, 2013. רויטרס
"החקירה נמשכת ונמשכת". מולר/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully