וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

היסטוריה בסלובניה: אישה מונתה לראשונה לתפקיד רמטכ"ל

אלנקה ארמנק, בת 55, תעמוד בראש הצבא של המדינה הבלקנית הקטנה. אמרנק, שקיבלה כמה פרסים על הפעילויות הצבאיות שבהן השתתפה, תהיה האישה הראשונה שתכהן כרמטכ"ל במדינה והאישה היחידה שתפקד על צבא בין מדינות נאט"ו

אלנקה ארמנק רמטכ"ל סלובניה, 23 בנובמבר 2018. רויטרס
האישה הראשונה שתכהן כרמטכ"ל סלובניה. אלנקה ארמנק, השבוע/רויטרס

ממשלת סלובניה מינתה אתמול את אלנקה ארמנק, 55, לראש המטה הכללי של הצבא במדינה. היא תהיה האישה הראשונה בתפקיד הרמטכ"ל בסלובניה והאישה היחידה שמחזיקה כיום בתפקיד זה בין כל מדינות נאט"ו. בהמשך היום (רביעי) היא תיכנס לתפקיד בתום טקס רשמי.

ארמנק, ילידת בריטניה, תחליף את גנרל אלן גדר לאחר שכיהנה כסגנו. גדר מונה לתפקיד רמטכ"ל צבא סלובניה מוקדם יותר השנה, לאחר שקודמו פוטר בשל תוצאות לא טובות במבחן של נאט"ו.

נשיא סלובניה, בורוט פאהור, אמר כי הוא מקווה שארמנק תצליח בתפקידה לשפר את הביצועים של הצבא הסלובני. "המגמה העולמית של הידרדרות המצב הביטחוני נמשכת, ואף על פי שסלובניה אינה מאוימת ישירות, עליה לשפר את ביטחונה הצבאי במהירות", אמר הנשיא.

עוד בעולם בוואלה! NEWS
המאפיונר הבכיר הסתתר בדירת פאר במשך 15 שנה. ואז זה נגמר
בן סלמאן יצא לחפש תמיכה במדינות ערב וקיבל הפגנות - ופירמידות בירוק
דיווח: מנהל קמפיין טראמפ נפגש עם מייסד ויקיליקס לפני הבחירות

אלנקה ארמנק רמטכ"ל סלובניה, 23 בנובמבר 2018. רויטרס
גאווה נשית. אלנקה ארמנק, השבוע/רויטרס

בעקבות מינויה, ארמנק הועלתה לדרגת גנרל בשבוע שעבר. בין תפקידיה השונים היא השתתפה במשימת שמירת השלום קוסובו, והיא מחזיקה בכמה פרסים צבאיים. סלובניה מונה כיום כשני מיליון אזרחים, וארמנק תפקד על כ- 7,500 חיילים, כולל כוחות מילואים, שמשרתים בצבא סלובניה. היא התגייסה ב-1991, שנת עצמאותה של המדינה הבלקנית הקטנה מיוגוסלביה.

בכיר במטה נאט"ו בבריסל אמר כי הברית מכירה מזמן בחשיבותן של הנשים בכוחות הצבאיים. "עבור נאט"ו, השתתפות שווה תורמת לחברות חזקות יותר, לכוחות יעילים יותר ולשלום", אמר.
.

  • עוד באותו נושא:
  • סלובניה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully