וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בן סלמאן יצא לחפש תמיכה במדינות ערב וקיבל הפגנות - ופירמידות בירוק

27.11.2018 / 21:37

יורש העצר הסעודי עזב את מהממלכה לראשונה מאז רצח חאשוקג'י, שמיוחס לו על ידי רבים. אחרי קבלת פנים חמה בקהיר ומדינות במפרץ, בתוניסיה הוא התקבל במחאה נדירה. אחרי סיום הביקור הוא ימשיך לארגנטינה, אך הוא לא צפוי להיפגש עם טראמפ

צילום: רויטרס, עריכה: טל רזניק

יורש העצר הסעודי מוחמד בן סלמאן זכה היום (שלישי) לקבלת פנים מעורבת עם נחיתתו בתוניסיה, היעד הרביעי שלו במסע הדילוגים שלו במדינות ערב. אחרי חיבוקים חמים מצד איחוד האמירויות הערביות, בחריין ומצרים (שהדליקה עבורו את הפירמידות בירוק) - כולן בעלות ברית קרובות של ריאד, בתוניסיה - מולדת "האביב הערבי" - מחו פעילי זכויות ועיתונאים על הגעתו של הנסיך הצעיר, שבעיני רבים בעולם אחראי לרצח העיתונאי ג'מאל חאשוקג'י.

מסעו של בן סלמאן, השליט בפועל של הממלכה הסונית, הוא הראשון מאז חיסול מבקר השלטון בקונסוליה הסעודית באיסטנבול ב-2 באוקטובר. לעת עתה, ריאד הצליחה לבלום סנקציות משמעותיות ממשלו של טראמפ, אך הקונגרס שוקל להעביר עיצומים משמעותיים יותר, ייתכן שגם נגד הנסיך האימפולסיבי. טראמפ מסרב לאמץ את מסקנות ה-CIA ולפיהן יורש העצר נתן את ההוראה לרצוח את חאשוקג'י, כתב וושינגטון פוסט, ואומר כי הן לא חד-משמעיות.

עם זאת, היועץ לביטחון לאומי של טראמפ, ג'ון בולטון, אמר הערב כי לא מתוכננת פגישה בסוף השבוע בין הנשיא לבין יורש העצר הסעודי בפסגת 20 המדינות המתועשות בארגנטינה.

לקריאה נוספת בנושא
השכפ"ץ של הנסיך: טראמפ שם אפוד על יורש העצר מול הזעם העולמי
טראמפ: למרות רצח חאשוקג'י, הברית עם סעודיה חשובה לנו ולישראל

נשיא תוניסיה א-סבסי עם יורש העצר הסעודי בן סלמאן בתוניס, 27 בנובמבר 2018. רויטרס
ניסו להימנע ממבוכה. נשיא תוניסיה ויורש העצר, הערב/רויטרס

הערב התקבל יורש העצר על ידי נשיא תוניסיה באג'י קאיד א-סבסי בנמל התעופה בתוניס והשניים המשיכו מיד לארמון הנשיאות. בניסיון למנוע מבוכה, רק צלמים התלוו לביקור של בן סלמאן ולא תתקיים מסיבת עיתונאים כפי שקורה בדרך כלל בביקורים של גורמים רמי דרג.

במקביל, צעדו מאות מפגינים בשדרות חביב בורגיבה בבירה תוניס, שם התקיימו הפגנות הענק נגד הרודן זין אל עבאדין בן עלי ב-2011. הם צעקו "הרוצח לא רצוי כאן" ו"על שליטי תוניסיה להתבייש" על כך שהם מארחים אותו.

המפגינים הניפו כרזה גדולה שבה נראה הנשיא שוטף את ידיו המגואלות בדם של יורש העצר הסעודי, כשהם רומזים לסיוע של תוניס לטיוח הרצח. ערב הסעודית מכחישה שלבן סלמאן היה ידע מוקדם על הרצח של חאשוקג'י, אך היא סיפקה גרסאות סותרות מאז תחילת הפרשה, כשטענה למשך ימים ארוכים כי הוא יצא בחיים מהקונסוליה והודתה במותו רק בשל לחץ בינלאומי כבד.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל
יורש העצר הסעודי מוחמד בן סלמאן עם נשיא מצרים א-סיסי בקהיר 26 בנובמבר 2018. רויטרס
התקבל בכבוד של פרעונים. סיסי ובן סלמאן בקהיר, אתמול/רויטרס

השאלה הגדולה שנותרה מבחינת הנסיך היא כיצד יתקבל בפסגת 20G בארגנטינה בסוף השבוע, שאליה יגיעו מנהיגי מעצמות העולם. ארגון משמר זכויות האדם קרא לתביעה בבואנוס איירס לפתוח בחקירת חשד לפשעי מלחמה שביצע יורש העצר בניהול המלחמה ההרסנית בתימן. בשבועות שחלפו מאז רצח העיתונאי הגבירה וושינגטון את הלחץ על ריאד לסיים את המלחמה בדרכים דיפלומטיות, והאו"ם מקווה לחדש את השיחות בין הקואליציה הסעודית לבין המורדים החות'ים השיעים בחודש הבא.

טורקיה הבהירה היום כי אין לשלול פגישה בין בן סלמאן לבין הנשיא רג'פ טייפ ארדואן בשולי ה-G20, על אף שאנקרה דורשת מריאד לספק הסברים טובים יותר לגבי הרצח שאירעה בשטחה. ארדואן אמר כי ההוראה לחיסול הגיעה מהדרגים הגבוהים ביותר בממלכה הסונית, שמתחרה עמו על הנהגת העולם המוסלמי. מאחר שאמר כי המלך סלמאן הקשיש אינו מעורב, הוא רמז למעשה כי בנו הוא האחראי.

(עדכון ראשון: 13:45)

דגלי ערב הסעודית מוארים על הפירמידות במצרים לרגל ביקורו של יורש העצר מוחמד בן סלמאן, 26 בנובמבר 2018. .
הפירמידות של גיזה מוארות בדגלי ערב הסעודית, אתמול/.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully