וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מדיניות הקידום משתנה - והפרקליטים מאיימים לפתוח בשביתה

26.11.2018 / 9:32

ארגון הפרקליטים קיים ישיבת חירום בשל כוונת משרד המשפטים לשנות את מדיניות המינויים והקידום בפרקליטות. בסיום הישיבה הודיעו למנכ"לית המשרד: "מסכימים לנהל מו"מ, אך שומרים על הזכות לנקוט בצעדים". משרד המשפטים: "נמשיך לקיים הידברות איתם"

משרד המשפטים בירושלים. נועם מושקוביץ
משרד המשפטים בירושלים/נועם מושקוביץ

ארגון פרקליטי המדינה, שמאגד את עורכי הדין בפרקליטות המדינה ובמחוזות השונים, מאיים לפתוח בשביתה כבר ימים הקרובים. במכתב ששלחו אתמול (ראשון) נציגי הפרקליטים למנכ"לית משרד המשפטים, עו"ד אמי פלמור, הם הבהירו כי הם מתנגדים לצעדים חד-צדדים שלטענתם נוקט המשרד מולם, ו"שומרים לעצמם את הזכות לנקוט בכל צעד ארגוני העומד לרשותם".

הסיבה לסכסוך בין הפרקליטים להנהלת משרד המשפטים היא מדיניות הקידום של משפטנים ופרקליטים בשירות המדינה. המדיניות הנהוגה כיום היא שאנשי הפרקליטות לא יכולים להתמודד על תפקידי משפטנים בשירות המדינה, כמו למשל יועץ משפטי במשרד ממשלתי. במקביל, רק פרקליטים יכולים להתמודד במכרזים לתפקידים בכירים בפרקליטות. מקורה של המדיניות היא הנחיה של נציבות שירות המדינה מ- 2002.

לאחרונה נידונה בבית הדין האזורי לעבודה בירושלים תביעה שביקשה לערער על ההפרדה בין הפרקליטים למשפטנים. עו"ד טלי מרקוס, שעובדת בפרקליטות, ביקשה להתמודד על תפקיד השמור למשפטנים - מנהלת היחידה הממשלתית לחופש המידע. תגובה המדינה הייתה הפתעה עצומה: משרד המשפטים הודיע כי הוא תומך בפתיחת המכרזים, ואף מתכוון לפנות לנציבות שירות המדינה כדי לשנות את ההנחיה בת 16 השנים, ולפתוח את המכרזים הדדית.

לקריאה נוספת:
נתניהו: "ישראל חוזרת לאפריקה"; נשיא צ'אד: "דף חדש ביחסים"
בסוף המאבק הארוך לתלונה במח"ש: הפרקליטות החמירה את האישומים
"סכין בלב": משפחות שכולות דורשות מליברמן לתמוך בחוק הנאמנות

בית הדין האזורי לעבודה בירושלים, מאי 2015. נועם מושקוביץ
בית הדין לעבודה שבירושלים/נועם מושקוביץ

בארגון הפרקליטים מחו, שכן מבחינתם שינוי מדיניות המכרזים הוא פגיעה בתנאי העסקתם, ויכול להתבצע רק במסגרת משא ומתן קיבוצי. בנוסף, הם טוענים כי פתיחת המכרזים בפרקליטות תאפשר "להצניח" מינויים פוליטיים לתפקידי מפתח במערך התביעה הפלילית.

הפרקליטים הכריזו על סכסוך עבודה. לפי החוק, במשך שבועיים מהכרזת הסכסוך אסור לארגון לנקוט בצעדים כלשהם. תקופת ההמתנה הזו תסתיים ביום שלישי הקרוב, ומאותו רגע יוכלו הפרקליטים לשבות. אתמול קיימו אנשי הארגון ישיבת חירום בה הביעו תסכול מעמדת משרד המשפטים. סכסוך העבודה הנוכחי מצטרף לסכסוך נרחב יותר עליו הכריזו הפרקליטים לפני כחצי שנה. עמדת ארגון הפרקליטים, כפי שהוחלט עליה בישיבת החירום היום, היא כי יש לדון בשאלת פתיחת המכרזים רק במסגרת מהמשא ומתן הכולל.

"ארגון פרקליטי המדינה מתנגד לכל שינוי חד צדדי ביחסי העבודה", נאמר בהודעה שנמסרה למנכ"לית פלמור. "הארגון מסכים לנהל משא ומתן קיבוצי על כוונת המדינה לשנות את הליכי המכרזים הפנימיים והבין-משרדיים לגבי הפרקליטים וזאת במסגרת וכחלק בלתי נפרד מהמשא ומתן הקיבוצי הכולל על דרישות ארגון הפרקליטים לשיפור תנאי העסקתם במסגרת הסכסוך הקיבוצי שהוכרז במאי 2018. כמובן, ארגון הפרקליטים שומר לעצמו את הזכות לנקוט בכל צעד ארגוני העומד לרשותו".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors
עו"ד אמי פלמור, מנכ"לית משרד המשפטים. ראש העין, 8 בפברואר 2016. ראובן קסטרו
מנכ"לית משרד המשפטים עו"ד אמי פלמור/ראובן קסטרו

שביתת הפרקליטים האחרונה אירעה ב-2010 ונמשכה 43 ימים, במהלכם נמנעו הפרקליטים מלטפל בתיקים ולהופיע בבתי משפט. בסיום השביתה נערכה בוררות בין הפרקליטים למשרד האוצר אצל נשיא בית הדין הארצי לעבודה בדימוס, סטיב אדלר, שפסק כי הפרקליטים יקבלו תוספת של כ-19% לשכרם.

בחודש יולי השנה ערך הארגון אסיפה בה השתתפו מאות פרקליטים. באסיפה נטען כי הישגי המאבק הקודם נשחקו, וכי יש להגדיל משמעותית את מספר תקני הפרקליטים, מכיוון שהעומס המוטל עליהם הוא עצום. "העומס על הפרקליטים יפגע קודם כל בציבור ובייחוד בנפגעי העבירה", אמרה אז יו"ר ועד הפרקליטים, עו"ד אורית קורין מפרקליטות מחוז צפון (פלילי). "מעבר לעומס הפיזי הפרקליטים מתמודדים גם עם עומס נפשי בלתי אפשרי. אנחנו קורסים תחת הנטל".

ממשרד המשפטים נמסר בתגובה כי "הנהלת המשרד קיימה ומתכוונת להמשיך לקיים הידברות עם ארגון הפרקליטים במגמה להגיע לפיתרון נושא מכרזי הפרקליטים והמשפטנים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully