וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חופש הצבעה בכולנו על "הנאמנות בתרבות"; הערכה: החוק לא יעלה

הסיעה העניקה לחברי הכנסת שלה חופש הצבעה, וחיזקה את ההערכות שהחוק לא יעלה מחשש שלקואליציה לא יהיה רוב. משפחות שכולות פנו לליברמן לאחר שאמר כי יתנגד לחוק: "זה סכין בלב"

ערוץ הכנסת

סיעת כולנו העניקה הערב (ראשון) לחברי הכנסת שלה חופש הצבעה על הצעת החוק "נאמנות בתרבות", שאמורה לעלות מחר לאישור סופי במליאה. כך, גוברות ההערכות בקואליציה כי החוק לא יעלה להצבעה מחר במליאה. ייתכן שגם אם בקואליציה ישכנעו את סיעתו של אביגדור ליברמן, ישראל ביתנו, לתמוך בחוק, לא יהיה לקואליציה רוב לאישורו. בצל ההצבעה על החוק, השרה רגב הודיעה כי תקיים מחר בשעה 13:00 בכנסת מסיבת עיתונאים.

גורם ב"כולנו" אמר כי "כחלון אמר לראש הממשלה שיתמוך בחקיקה רק בנושאי ביטחון וכלכלה, ואחרי פניות מחברי כנסת בנוגע לחוק הנאמנות בתרבות, החליט להשאיר שיקול דעת. אנחנו רוצים קואליציה יציבה אבל מאז שהושגה יציבות בשבוע שעבר, השותפים עסוקים בלגנוב סוסים ומתעסקים בחוקים שנויים במחלוקת כמו חוק היועמ"שים וחוק גדעון סער. זה לא ייגמר בחוק הנאמנות בתרבות, ואנחנו רוצים לעצור את הגל הזה. זה לא הזמן לחוקים מטופשים".

עוד בוואלה! NEWS
חוק "נאמנות בתרבות" אושר בקריאה ראשונה: "חוק בזוי, טוב שלא היה נולד"
מכה לרגב: ח"כים מהקואליציה הסירו תמיכתם מחוק הנאמנות בתרבות
עשרות אמנים הפגינו נגד כחלון: "אל תהיה סמרטוט של מירי"

שר האוצר, משה כחלון במהלך ישיבת סייעת כולנו 15 באוקטובר 2018. ראובן קסטרו
חופש הצבעה לחברי הכנסת. כחלון/ראובן קסטרו

בעקבות הודעת ליברמן פנו אליו הערב משפחות שכולות בבקשה שיתמוך בחוק שיזמה שרת התרבות מירי רגב. הפנייה של המשפחות השכולות נעשתה לאחר שמפלגתו של ליברמן הודיעה כי חבריה יצביעו נגד הצעת החוק, אלא אם הקואליציה תתמוך בחוק עונש מוות למחבלים, ובחוק שנועד לבטל קיצור שליש לאסירים ביטחוניים, צעד שמטיל את הרוב הקואליציוני בספק גדול.

גליה תמם, אמו של החייל הנרצח משה תמם, שהתלוננה בעבר על ההצגה "הזמן המקביל" שסיפרה את סיפור רוצחו של תמם המחבל ואליד דקה, כתבה לליברמן בשם משפחתה, "אם החוק ייפול, זה יהיה סכין בלב שלי ממך". לדבריה, "רוצחו של בני נהפך לגיבור תרבות. הצגות המהללות את שמו וערבים לכבוד השקות של ספריו, והכל במימון ציבורי. מכסף שלי אני משלמת להלל את רצח בני".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה
"לב האומה" - על רקע סערת חוק "נאמנות בתרבות": פסל בדמות השרה רגב הוצב בכיכר הבימה בת"א. אתר רשמי
פסל של מירי רגב בסמוך בכיכר הבימה, על רקע סערת חוק "נאמנות בתרבות"/אתר רשמי

תמם צירפה למכתבה גם את מכתבם של שאר בני המשפחה, וציינה כי היא נאבקת תקופה ארוכה נגד המימון של ההצגה המהללת את רוצח בנה. "אני שנים זועקת על כך. שנים ואף אחד לא עשה כלום. והנה, עכשיו זה קורה, סוף סוף מחוקקים חוק שימנע את הדברים האלה, ונודע לי שאתה שוקל להתנגד לחוק הזה. אני זועקת אליך חדל. אל תחתוך לי ולמשפחתי בבשר החי".

מכתב נוסף שיגרה איריס שטרית, שבגיל תשע איבדה את אמה פאני ואת שלושת אחיה, יוכבד, אהרון ומוטי, בפיגוע בקריית שמונה שבו חדרו לראשונה מחבלים לתוך יישוב עירוני. היא כתבה לליברמן כי "מצער לשמוע שדווקא אתה שהובלת את קמפיין 'בלי נאמנות - אין אזרחות', מי שדורש ובצדק גזר דין מוות למחבלים, לא יכול להצביע נגד חוק 'הנאמנות בתרבות' ".

התנאי להעלאת החוק להצבעה: רק אם יהיה רוב ברור לקואליציה

עוד הוסיפה שטרית כי "הצבעתך נגד החוק תפיל אותו ותאפשר למוסדות תרבות לעשות כרצונם ולממן אירועים והצגות שיאדירו מחבלים ובכך יפגעו שוב בקורבנות הטרור ובני משפחותיהם". היא הוסיפה כי "לא יעלה על הדעת שנבחרי ציבור יתנו במה לטרוריסטים ומסיתים במסווה של הצגת תרבות להמונים".

ראשי הקואליציה החליטו בישיבתם השבועית שהתקיימה אחר הצהריים לקיים את ההצבעה על הצעת החוק שיזמה רגב "רק אם יהיה רוב ברור לקואליציה". בנוסף, הוחלט לקיים משא ומתן עם יו"ר 'ישראל ביתנו' ח"כ אביגדור ליברמן, שהתנה את תמיכת מפלגתו בחוק מהאופוזיציה בתמורה לתמיכת הקואליציה בחוק עונש מוות למחבלים בקריאה ראשונה.

מוקדם יותר היום, אחרי שחברי הכנסת רחל עזריה (כולנו) ובני בגין (הליכוד) הודיעו כי לא יתמכו בחוק, אמרה רגב, "לא יכול להיות שאנשים מתוך המחנה הלאומי יצביעו נגד החוק הזה. לא בניתי אף פעם על בגין ועזריה, גם בלעדיהם החוק יעבור". רגב הוסיפה כי "אני יודעת שיש משא ומתן בין ליברמן לקואליציה וקוראת לליברמן: אל תצביע יחד עם אחמד טיבי נגד החוק".

(עדכון ראשון: 19:32)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully