וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מכה לרגב: ח"כים מהקואליציה הסירו תמיכתם מחוק הנאמנות בתרבות

הצעת החוק שמקדמת שרת התרבות עומדת בסכנה, זאת בשל קריאתם של ח"כ עזריה ובגין להימנע מלהצביע בעדו. רגב הסתמכה על ישראל ביתנו, אולם ליברמן הבהיר כי יתמוך רק בתמורה להעברת חוק עונש מוות למחבלים. רגב לליברמן: אם תצביע נגד - תתן פרס לטרור

ערוץ הכנסת

התיקון לחוק הנאמנות בתרבות שיזמה שרת התרבות והספורט מירי רגב אמור לעלות מחר (שני) להצבעה בקריאה שנייה ושלישית במליאת הכנסת - אולם כעת מתברר כי הקואליציה עלולה להיתקל בקשיים לגיוס הרוב הדרוש.

ח"כ רחל עזריה מ'כולנו' אמרה הבוקר לוואלה! NEWS כי היא מתקשה לתמוך בהצעה בנוסח שיובא למליאה והיא קוראת לראשי הקואליציה להימנע מההצבעה עליו. גם ח"כ בני בגין (הליכוד) הודיע כי לא יתמוך בהצעה. סיעת 'ישראל ביתנו', המונה חמישה חברי כנסת, התנתה את הצבעתה בעד ההצעה בתמורה לתמיכת הקואליציה בחוק עונש מוות למחבלים ובחוק ביטול קיצור שליש לעצירים ביטחוניים.

לקריאה נוספת:
התיקון לחוק הנאמנות עבר את ועדת התרבות - אך לא בטוח שיעבור במליאה
הח"כית שיצאה מאשפוז, והשר שביטל טיסה: לחץ הקואליציה בהצבעות
כחלון: נערכים לבחירות במרץ; נתניהו: לא זקוק לפקחים מימין

ישיבת ממשלה 25 בנובמבר 2018. אמיל סלמן /הארץ, מערכת וואלה! NEWS
סכנה לרוב בקואליציה. שרת התרבות רגב, היום/מערכת וואלה! NEWS, אמיל סלמן /הארץ

בתגובה אמרה מירי רגב בפתח ישיבת הממשלה כי מדובר בחוק שהוא מבחן חשוב מאוד למחנה הלאומי. אני יודעת שיש משא ומתו בין ליברמן לבין הקואליציה וקוראת לליברמן: אל תצביע יחד עם אחמד טיבי נגד החוק. לא יכול להיות שמצד אחד תקרא לעונש מוות ומחבלים ומצד שני תצביע עם אחמד טיבי להעביר כספים להאדרת מחבלים. זה פרס לטרור. זה לא ענין של ימין ושמאל אלא ענין של דרך ואמת. אני מאמינה שבסוף מחר תצביע בעד החוק כי זה נכון וצודק".

באשר להתנגדותם בצפויה של ח"כ עזריה ובגין אמרה: "נעביר את החוק גם בלי רחל עזריה ובני בגין שהם מביישים את המחנה. לא יכול להיות שאנשים מתוך המחנה הלאומי יצביעו נגד החוק הזה, אבל לא בניתי אך פעם על בגין ועזריה גם בלעדיהם החוק יעבור. אבל אם ליברמן לא יבהיר שהוא לא יתנגד לחוק, לא נוכל להביא את זה מחר למליאה וזה יהיה ניצחון של הקרן החדשה ואחמד טיבי ואותם מחבלים שמקבלים האגרה. אם ליברמן יימנע החוק יעלה, אם הוא יתנגד החוק לא יעלה"

"החוק מכניס את הפוליטיקה עמוק לתוך התרבות ובמתכונתו הנוכחית עשוי לפגוע בה", נימקה מוקדם יותר ח"כ עזריה את התנגדותה לחוק. "לאחר הקריאה הראשונה, מאמציי לייצר שינוי מהותי בחוק לא צלחו, ובחוק עדיין יש כח רב מידי לשרת התרבות. לכן, אני קוראת לקואליציה להסיר את הצעת החוק מסדר היום".

ההצבעה על הצעת החוק צפויה להיקלע לקשיים נוספים לאור הסתייגותם של עוד ח"כים בקואליציה מסעיפים רבים בנוסח הנוכחי, בהם כאמור ח"כ בגין שנעדר מההצבעה בקריאה ראשונה. כמו כן, ח"כ ליברמן שהבהיר בישיבת הסיעה האחרונה כי חברי מפלגתו לא יצביעו בעד הצעת החוק אם הקואליציה לא תתמוך בהצעות החוק שיזמו כמו עונש מוות למחבלים. "התמיכה שלנו מותנית בקידום חוק עונש מוות למחבלים וביטול קיצור שליש למחבלים, שהסיעה מקדמת", אמר. יו"ר הסיעה ח"כ רוברט אילטוב עדכן את יו"ר הקואליציה דודי אמסלם בדרישה זו אך טרם קיבל תשובה.

בישראל ביתנו אמרו הבוקר לוואלה! NEWS כי ככל שדרישות המפלגה לא יתקבלו, חברי המפלגה יצביעו במליאה נגד הצעת החוק של רגב.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
חברת הכנסת רחל עזריה. ראובן קסטרו
"התערבות פוליטית בתרבות". ח"כ עזריה/ראובן קסטרו

יוזמת החקיקה של שרת התרבות רגב קובעת כי יהיה ניתן לשלול תקציבים ממשלתיים למוסדות תרבות השוללים את קיומה של ישראל כמדינה יהודית ודמוקרטית, מסיתים לאלימות וטרור, גזענות או תומכים במאבק מזוין או מעשה טרור נגד המדינה, רואים ביום העצמאות יום אבל או משחיתים את סמלי המדינה. סכום השלילה ייקבע על פי שיקול הדעת של השר עד לגובה התקציב השנתי של המוסד. השלילה תיעשה בפועל רק לאחר שימוע שייערך לראשי המוסד וקבלת חוות דעת משפטית.

(עדכון ראשון: 10:00)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully