וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ציאניד וחומרי נפץ: כך ניסו ראשי ארגוני הפשיעה לפגוע בסוהרים

25.11.2018 / 19:43

בשל עשרות האיומים וניסיונות פגיעה מצד ראשי ארגוני פשע באנשי שב"ס, גורמים בארגון לא היו מופתעים מהמקרים האחרונים. "ידענו שהלחץ שאנחנו מפעילים בחודשים האחרונים על הארגונים עשוי להוביל אותם לפעול נגדנו

צילום: אבי כהן

בשנה האחרונה נרשמו עשרות אירועים של איומים וניסיונות פגיעה מצד ראשי אירגוני פשע ואנשיהם בסוהרים ובקצינים. בין היתר, בוצעו ניסיונות להחדיר חומרי נפץ וציאניד לבתי הסוהר כדי לפגוע באסירים ובאנשי סגל.

בכיר בשב"ס הבהיר היום (ראשון) כי "ידענו כי הלחץ שאנחנו מפעילים בחודשים האחרונים על הארגונים עשוי להוביל אותם לפעול נגדנו ולכן הירי לא הפתיע אותנו. ידענו והערכנו שהם יעשו זאת". הבכיר אמר את הדברים לאחר הערכת מצב שקיימה היום נציבת שב"ס רב גונדר עופרה קלינגר בהשתתפות כל סגל הפיקוד הבכיר של שב"ס וגורמי המודיעין.

עוד הוסיף הבכיר כי "סברנו שזו תהיה הפעילות שלהם, אך לא הייתה לנו התראה ממוקדת. האירועים האחרונים עדין לא מאחורינו ואנחנו נערכים לאפשרות כי לא נאמרה המילה האחרונה וארגונים הפשיעה ינסו לפגוע באנשי שב"ס או במתקני כליאה".

לקריאה בנושא:
רצח וסחיטה באלימות: הארגון האכזרי שמהלך אימים על שב"ס
הירי לעבר מתקני שב"ס: המשטרה עצרה שני חשודים נוספים בנתב"ג
"החשש: המטרה הבאה - פגיעה במפקד כלא": ארגון הפשע "פספס במילימטר"

מגדל השמירה שספג יריות בכלא איילון - 23/11/18. אבי כהן, אבי כהן
מגדל השמירה שנפגע בכלא איילון/אבי כהן, אבי כהן

משב"ס נמסר כי כמה קצינים וסוהרים הוכנסו בעקבות האירועים האחרונים לרשימת המאוימים והם זוכים לסל אבטחה. בשב"ס אף שוקלים למגן נגד ירי חלק מהעמדות ומגדלי השמירה בבתי הכלא כלקח מהאירועים, והוחלט לבודד את כלל ראשי ארגוני הפשיעה הכלואים בבתי הסוהר מתוך הנחה כי האירועים עשויים להשפיע על מפת הפשע. רוב האסירים המשתייכים לאחר מארגוני הפשיעה הועברו ונידו לבתי כלא אחרים.

שב"ס, בסיוע יחידת מצדה ויחידות נוספות, ערכו חיפושים בעשרות תאי כליאה של חברי ארגוני פשע היושבים בכלא. "יש קואליציות וסכסוכים בין הארגונים", אמר הגורם הבכיר.

גורמים בשב"ס סבורים כי הלוויה של אחיו של העבריין עודה קוטייר לא הייתה זו שהובילה למתיחות, אלא הלחץ שהפעילו עליו בשבועות האחרונים שב"ס והמשטרה לפני תקרית הירי. לקוטייר אושר לעלות לקבר אחיו, אולם עתה בעקבות תקריות הירי הוקפא האישור ולא ברור אם זה יתאפשר בעתיד.

עוד באותו נושא

אחרי רימונים: ירי גם לעבר כלא איילון, אין נפגעים; שני חשודים נעצרו

לכתבה המלאה
ירי לעבר מתחם כלא איילון. שב''ס, מערכת וואלה! NEWS
פגיעת הירי לעבר מתחם כלא איילון, ביום שישי/מערכת וואלה! NEWS, שב''ס

לדברי הגורם הבכיר, בשנה האחרונה נרשמו עשרות אירועים של איומים וניסיונות פגיעה מצד ראשי ארגוני פשע ואנשיהם בסוהרים ובקצינים, שכולם טופלו על ידי שב"ס. לפי הארגון, בחודש וחצי האחרון סוכלו ניסיונות של ארגוני פשיעה להחדיר חומרי נפץ וציאניד לבתי הסוהר. כך, אחד מארגוני הפשיעה הגדולים ניסה לבצע חיסול בבית המעצר אבו כביר בתל אביב, ולחסל בכיר בארגון פשיעה אחר באמצעות מטען חבלה שניסו להבריח בכלא. לאחר שנתפס, ניסו בארגון הפשיעה להחדיר ציאניד כדי להרעילו.

ביום שישי נפתחה אש לעבר מתחם בתי הכלא איילון ברמלה, על ידי אלמונים מרכב חולף. הירי פגע במגדל הדרומי של בית הסוהר גבעון בעת שהיה מאויש ובמבנה המפקדה. לא היו נפגעים באירוע ולא נגרם נזק. יומיים לפני כן, ביום רביעי, אש נפתחה לעבר כלא רימונים שבאזור השרון. לא היו נפגעים ולא נגרם נזק. הירי זוהה על ידי צוות הביטחון ברכב הסיור במתחם, אך היורים נמלטו.

המשטרה עצרה אתמול בנתב"ג שני חשודים, צעירים בני 24 ו-27 מג'לג'וליה, בחשד למעורבות בירי לעבר המתקנים. זאת, בנוסף למעצרם של שני חשודים נוספים, בהם צעיר בן 22, אף הוא מג'לג'וליה, ושל חשוד נוסף שמעצרו הוארך.

ירי לעבר כלא איילון. שב''ס, מערכת וואלה! NEWS
יריות במתחם כלא איילון, יום שישי/מערכת וואלה! NEWS, שב''ס
3
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully