וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי רימונים: ירי גם לעבר כלא איילון, אין נפגעים; שני חשודים נעצרו

23.11.2018 / 7:16

יומיים אחרי הירי לכלא רימונים, אש נפתחה לעבר מתחם בתי הסוהר איילון שברמלה ופגעה במגדל הדרומי ובמפקדה של כלא גבעון. המשטרה עצרה שני חשודים תושבי ג'לג'וליה בחשד למעורבות במעשה. הערכות: קיים קשר בין אירועי הירי בשני בתי הכלא

צילום: אבי כהן

אש נפתחה הלילה (שישי) לעבר מתחם בתי הכלא איילון ברמלה, על ידי אלמונים מרכב חולף. הירי פגע במגדל הדרומי של בית הסוהר גבעון בעת שהיה מאויש ובמבנה המפקדה. לא היו נפגעים באירוע ולא נגרם נזק. מדובר באירוע שמתרחש יומיים לאחר הירי לבית בית המעצר הדרים.

המשטרה עצרה לפנות בוקר שני חשודים תושבי ג'לג'וליה (23, 47) בחשד למעורבות בשני אירועי הירי לעבר מתקני שירות בתי הסוהר. על פי ההערכה, האירוע הלילה קשור גם באירוע הירי שבוצע ביום רביעי האחרון לפנות בוקר לעבר מבנה בית המעצר הדרים. השניים יובאו לקראת הצהריים לדיון בהארכת מעצרם בבית משפט השלום בפתח תקווה.

עוד בוואלה! NEWS:
הבית השכור בלב חאן יונס: גילויים חדשים מהפעילות הסודית שהסתבכה
אלוף אייל זמיר מונה לתפקיד סגן הרמטכ"ל הבא
אמו של הנער שנפל אל מותו מזהירה: "הלחץ החברתי על ילדים הוא איום"

ירי לעבר מתחם כלא איילון. שב''ס, מערכת וואלה! NEWS
הירי בוצע לאחר העברתו של ראש ארגון הפשיעה לכלא גבעון. פגיעות הירי בכלא גבעון היום/מערכת וואלה! NEWS, שב''ס

במשטרה ובשב"ס נמסר כי בימים האחרונים בעקבות הירי לעבר בית המעצר הדרים, בו הוחזק ראש ארגון הפשיעה, הוחלט להעבירו לבית הסוהר גבעון. במשטרה מעריכים כי הירי הן לעבר כלא הדרים, והן לכלא גבעון, בוצעו כצעד להפעלת לחץ על השב''ס בעקבות החיסול בשכונת התקווה שבתל אביב לפני כשבועיים, בו נהרגו שני בני אדם בפיצוץ רכב.

לאחר ביצוע הירי בסביבות השעה 00:30 הגיעו למקום נציבת בתי הסוהר, מפקד מחוז מרכז ומפקדי בתי הסוהר להערכת מצב.

עוד באותו נושא

ארגוני פשיעה שלחו מסר מהכלא לקצינה: פרטים חדשים על המטען ברכב

לכתבה המלאה

אחרי החיסול בת"א: המשטרה הפעילה לחץ על ראש ארגון משפחת פשע

בעקבות החיסול בשכונת התקווה, המשטרה פעלה נגד אחד מארגוני הפשיעה באזור השרון, מתוך הנחה כי יש לו קשר לאירוע. הלחץ הופעל ברובו על ראש הארגון שהוחזק במעצר בכלא הדרים בנסיבות אחרות.

בחלוף הימים האחרונים החיכוך עם ראש הארגון המדובר גבר ובמשטרה מעריכים כי לפני שבוע באירוע בו הוצת רכב של אזרח תמים באזור המרכז, התכוונו עבריינים להצית את רכבו של קצין המודיעין בכלא רימונים המתגורר בסמוך. בעקבות רצף האירועים הללו, בשב''ס הוחלט להגביר את הלחץ על ראש הארגון, בין היתר להעבירו לכלא אחר, כאמור כלא גבעון, מה שהוביל על פי החשד לירי נוסף שהתרחש הלילה.

ירי לעבר כלא איילון. שב''ס, מערכת וואלה! NEWS
החיכוך עם ראש הארגון הולך וגובר. פגיעות הירי בכלא גבעון, היום/מערכת וואלה! NEWS, שב''ס

יריות נורו שלשום לעבר כלא רימונים שבאזור השרון, הירי בוצע בסביבות השעה 4:00 ובזירה נמצאו קליעי תת-מקלע רבים. לא היו נפגעים באירוע ולא נגרם נזק. הירי זוהה על ידי צוות הביטחון ברכב הסיור במתחם, אך היורים נמלטו. המשטרה פתחה בחקירה יחד עם מודיעין ושב"ס. ההערכה הייתה כי הירי בוצע על ידי משפחת פשע במטרה להעביר מסר לשירות בתי הסוהר.

בשב"ס החלו בשבוע האחרון לנקוט צעדים כדי להגביר עוד יותר הלחץ על ראש ארגון הפשיעה ואנשיו בתוך בתי הכלא. במקביל החלו פעולות לאבטחת סגל שב''ס שהיו בחיכוך עם ראש ארגון הפשיעה בימים האחרונים. לאחר הערכת מצב בשב''ס נבחנה האפשרות להגביר את האבטחה על שורה של בעלי תפקידים בארגון בעקבות הירי בכלא הדרים. בשב"ס מגדירים את האירוע כחמור במערכת היחסים בין העולם העברייני למערכות אכיפת החוק.

ירי לעבר כלא איילון. שב''ס, מערכת וואלה! NEWS
רסיסים מהירי לעבר כלא גבעון, היום/מערכת וואלה! NEWS, שב''ס

מטען במכונית הקצינה

בחודש שעבר התפוצץ מטען חבלה ברכבה של מפקדת אגף בכלא רימונים, שחנה מחוץ לביתה. חקירת שירות שב"ס בנושא העלתה חשד כי אנשים הקשורים לשני ארגוני פשע מרכזיים עומדי מאחורי המעשה.

בעקבות האירוע החליטו בשב"ס להציב אבטחה על הקצינה, על בני משפחתה ועל ביתה. על פי הערכת בכיר בארגון, "מי שעשה את המעשה פעל במקצוענות. לא מדובר בפעילות חובבנית".

"אין ספק שהנחת מטען החבלה במכונית הקצינה נועדה להעביר לה מסר: 'אנחנו יודעים איפה את גרה, מהי שגרת היום שלך ושל בני המשפחה, ואנחנו יכולים לפגוע בהם ובך'. נפעל בעוצמה ובנחישות להגיע אל מי שעומד מאחורי ניסיון הפגיעה", הוסיף הבכיר.

(עדכון ראשון: 1:14)

מכונית הקצינה - מטען חבלה שהתפוצץ ברכבה של קצינת שב"ס בנתניה. מערכת וואלה! NEWS
רכבה של קצינת שב''ס אחרי פיצוץ המטען, לפני כחודש/מערכת וואלה! NEWS

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully